Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: γνωρίστε τη δίαιτα FODMAP και δείτε πώς θα απαλλαχθείτε από τα συμπτώματα Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: γνωρίστε τη δίαιτα FODMAP και δείτε πώς θα απαλλαχθείτε από τα συμπτώματα
Αν συχνά αντιμετωπίζετε πίεση και φούσκωμα μετά την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών και η δυσφορία αυτή επηρεάζει την καθημερινότητά σας, τότε γνωρίζετε πως είναι να... Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: γνωρίστε τη δίαιτα FODMAP και δείτε πώς θα απαλλαχθείτε από τα συμπτώματα

Αν συχνά αντιμετωπίζετε πίεση και φούσκωμα μετά την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών και η δυσφορία αυτή επηρεάζει την καθημερινότητά σας, τότε γνωρίζετε πως είναι να βιώνει κανείς τα συμπτώματα του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου.

Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου είναι μια κοινή γαστρεντερική διαταραχή που επηρεάζει ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Χαρακτηρίζεται από χρόνια και επαναλαμβανόμενα συμπτώματα: πόνο χαμηλά στην κοιλιά, φούσκωμα και διάταση. Επίσης προκαλεί εναλλαγές στις συνήθειες του εντέρου (από διάρροια μέχρι δυσκοιλιότητα).

Ο σύνδεση μεταξύ τροφής και πεπτικών διαταραχών είναι γνωστή και σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Monash ευθύνονται τα FODMAPs – δηλαδή, μικροί υδατάνθρακες που υπάρχουν σε συγκεκριμένες τροφές. Η δίαιτα FODMAP έχει δημοσιευτεί σε ιατρικά περιοδικά και πλέον αποτελεί μια από τις πιο λειτουργικές θεραπείες για το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές κάποια μόρια που βρίσκονται στις τροφές δεν απορροφώνται αποτελεσματικά από συγκεκριμένους ανθρώπους. Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τα μόρια συνεχίζουν το ταξίδι τους φτάνοντας στο μεγάλο έντερο όπου και μετατρέπονται σε πηγή τροφής για βακτήρια που φυσιολογικά ζουν εκεί. Έπειτα, τα βακτήρια «ζυμώνουν» τα FODMAPs και προκαλούν τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου.

Σε ποιες τροφές βρίσκονται τα FODMAPs

Παρακάτω παρατίθενται οι τροφές που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε FODMAPs. Ωστόσο, η λίστα δεν είναι ολοκληρωμένη και μεταβάλλεται όσο έρχονται στην επιφάνεια νέα δεδομένα από έρευνες σε συγκεκριμένες τροφές.

-Μέλι, Μήλα, Μάνγκο, Αχλάδι, Καρπούζι, Σιρόπι Φρουκτόζης

-Αγκινάρες, Σκόρδο (σε μεγάλες ποσότητες), Πράσο, Κρεμμύδι, Σιτάρι (σε μεγάλες ποσότητες), Σίκαλη (σε μεγάλες ποσότητες), Κριθάρι (σε μεγάλες ποσότητες)

-Γάλα, παγωτό, επιδόρπια γάλακτος, συμπυκνωμένο γάλα και γάλα εβαπορέ, γιαούρτι, τυριά που δεν είναι ώριμα, όπως ρικότα, cottage, κρέμα γάλακτος, marscarpone

-Όσπρια όπως φασόλια, φακές, ρεβίθια

-Βερύκοκα, Νεκταρίνια, Δαμάσκηνα, Μανιτάρια

Η δίαιτα χωρίζεται σε δύο φάσεις

Φάση 1η

Συνήθως στην πρώτη φάση υπάρχει αποχή από όλες τις τροφές που περιέχουν FODMAPs για ένα διάστημα 4-6 εβδομάδων. Ο διαιτολόγος θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε αυτές τις τροφές και να εξασφαλίσετε πως θρέφεστε επαρκώς.

Φάση 2η

Στη δεύτερη φάση οι τροφές που αποκλείστηκαν αρχίζουν και μπαίνουν σταδιακά στη διατροφή η οποία προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες. Το σημαντικό είναι πως σε αυτή τη φάση, το άτομο μπορεί να εντοπίσει ποια είναι η ποσότητα FODMAPs που γίνεται ανεκτή από τον οργανισμό του χωρίς να τον ενοχλεί.

Ο διαιτολόγος είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να σας καθοδηγήσει και να σας συμβουλέψει αν θέλετε να ακολουθήσετε τη δίαιτα FODMAP.

Δείτε το παρακάτω βίντεο του Πανεπιστημίου του Monash, αν θέλετε να παρακολουθήσετε αναλυτικά πως λειτουργεί η δίαιτα FODMAP:

GlykouliGr

Shares

Σχετικά άρθρα

Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares