Διαβήτης & Ποιοτικός Νυχτερινός Ύπνος: Ποια Είναι τα Εμπόδια και τι Μπορείτε να Κάνετε Διαβήτης & Ποιοτικός Νυχτερινός Ύπνος: Ποια Είναι τα Εμπόδια και τι Μπορείτε να Κάνετε
Ένας καλό ύπνος είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Ωστόσο, τα προβλήματα ύπνου είναι πολύ συνηθισμένα στη σύγχρονη κοινωνία και οι άνθρωποι με διαβήτη φαίνεται να είναι... Διαβήτης & Ποιοτικός Νυχτερινός Ύπνος: Ποια Είναι τα Εμπόδια και τι Μπορείτε να Κάνετε

Ένας καλό ύπνος είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Ωστόσο, τα προβλήματα ύπνου είναι πολύ συνηθισμένα στη σύγχρονη κοινωνία και οι άνθρωποι με διαβήτη φαίνεται να είναι ακόμα πιο ευάλωτοι όσον αφορά στην ξεκούραση που είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού.

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για όσους προσπαθούν να βελτιώσουν τον ύπνο είναι να βρουν ποια είναι η ρίζα του προβλήματος.

Τα βασικά του καλού ύπνου

Θερμοκρασία: Αν το δωμάτιό σας έχει θερμοκρασία πάνω από 21 ºC προσπαθήστε να την χαμηλώσετε και να την φέρετε στους 19 ºC ή και χαμηλότερα για να δείτε αν βοηθάει. Επιδιώξτε να φοράτε βαμβακερές πυτζάμες.

Φαγητό και ποτό: Τρώτε λίγο πριν πέσετε στο κρεβάτι; Μήπως πίνετε αλκοόλ το βράδυ; Προσπαθήστε να τρώτε νωρίς, να περιορίσετε το αλκοόλ και αποφύγετε την καφεΐνη.

Οθόνες: Αν παρακολουθείτε τηλεόραση ή χρησιμοποιείτε το smartphone σας αργά το βράδυ, προσπαθήστε να τα περιορίσετε. Οι οθόνες κρατάνε τον εγκέφαλο σε εγρήγορση και δεν μπορείτε να ηρεμήσετε.

Άσκηση: Ασκηθήκατε κατά τη διάρκεια της μέρας; Αν δεν το κάνετε, προσπαθήστε να βάλετε την άσκηση στην καθημερινότητά σας, καθώς βοηθάει ιδιαίτερα στην ποιότητα του ύπνου.

Υψηλή κορτιζόλη: Αν νιώθετε στρεσαρισμένοι το βράδυ και προσπαθείτε να πάρετε βαθιές ανάσες, αν έχετε γρήγορο καρδιακό παλμό ή νιώθετε ζέστη, τότε ελέγξτε τα επίπεδα της κορτιζόλης. Μπορεί να είναι ανεβασμένα.

ύπνος

Προβλήματα που σχετίζονται με τον διαβήτη και σας στερούν τον καλό ύπνο

Άγχος για το σάκχαρο: Πιάνετε τον εαυτό σας να ανησυχεί υπερβολικά για το πολύ υψηλό ή το πολύ χαμηλό σάκχαρο; Πάρτε ένα σύστημα συνεχούς καταγραφής γλυκόζης. Μπορείτε επίσης να ελέγχετε τα επίπεδα του σακχάρου σας κατά την διάρκεια της νύχτας, βάζοντας ξυπνητήρι στις 2 ή 3 π.μ. Πάντα έχετε ταμπλέτες γλυκόζης ή χυμό δίπλα στο κρεβάτι σας. Αν μοιράζεστε το δωμάτιο με κάποιον άλλο, εκπαιδεύστε τον γι αυτά που πρέπει να κάνει σε περίπτωση υπογλυκαιμίας.

Υψηλό σάκχαρο: Η ποιότητα του ύπνου επηρεάζεται από το υψηλό σάκχαρο. Ξυπνάτε με υψηλό σάκχαρο; Σας πονάει ο λαιμός σας και νιώθετε κουρασμένοι; Μιλήστε με κάποιον ειδικό και ρυθμίστε το σάκχαρό σας έτσι ώστε να απολαμβάνετε τον ύπνο σας και να σηκώνεστε ξεκούραστοι.

Χαμηλό σάκχαρο: Σηκώνεστε με περίεργους πονοκεφάλους και αδυναμία, είχατε εφιάλτες και έχετε υψηλό σάκχαρο παρόλο που πέσατε για ύπνο με κανονικό; Σκεφτείτε την πιθανότητα υπογλυκαιμίας κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ένα σύστημα συνεχούς καταγραφής γλυκόζης θα σας βοηθήσει, ειδοποιώντας κάθε φορά που το σάκχαρό σας είναι χαμηλό.

Υπνική άπνοια: Υπάρχει μεγάλη σύνδεση μεταξύ του διαβήτη και της υπνικής άπνοιας. Μήπως ο σύντροφός σας, σας λέει ότι ροχαλίζετε ή ότι αναπνέετε γρήγορα όλο το βράδυ ή ακόμα και ότι προσπαθείτε να αναπνεύσετε και δεν μπορείτε; Σηκώνεστε κουρασμένοι και νυσταγμένοι; Δείτε το ενδεχόμενο της υπνικής άπνοιας και μάθετε τι μπορείτε να κάνετε για να την αντιμετωπίσετε.

Επιπλοκές διαβήτη: Μιλήστε με τον γιατρό σας για οποιοδήποτε σύμπτωμα έχετε, ώστε να αποκλείσετε τις διαταραχές ύπνου που προκύπτουν από τις επιπλοκές του διαβήτη. Αν αντιμετωπίζετε κάποια επιπλοκή, συζητήστε με ποιον τρόπο μπορείτε να τις αντιμετωπίσετε.

Ο ύπνος συχνά παραβλέπεται ως ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να απειλήσει την υγεία μας. Μην υποτιμάτε το πόσο καλύτερα μπορείτε να νιώσετε αν κοιμηθείτε καλά. Αντιμετωπίστε τα πράγματα που σας στερούν τον ποιοτικό ύπνο και απολαύστε μια καλή και ξεκούραστη ποιότητα ζωής!

GlykouliGr

 

Shares

Σχετικά άρθρα

Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares