Τι Είναι η Γλουταμίνη και Πως Επηρεάζει την Υγεία μας Τι Είναι η Γλουταμίνη και Πως Επηρεάζει την Υγεία μας
Η γλουταμίνη είναι ένα αμινοξύ που παράγεται φυσικά στον οργανισμό, αλλά όχι σε μεγάλες ποσότητες. Σε γενικές γραμμές, η γλουταμίνη είναι σημαντική για την... Τι Είναι η Γλουταμίνη και Πως Επηρεάζει την Υγεία μας

Η γλουταμίνη είναι ένα αμινοξύ που παράγεται φυσικά στον οργανισμό, αλλά όχι σε μεγάλες ποσότητες. Σε γενικές γραμμές, η γλουταμίνη είναι σημαντική για την μεταφορά ενέργειας στα διάφορα συστήματα οργάνων.

Έχει υπάρξει το αντικείμενο πολλών ερευνών, ωστόσο φαίνεται πως δεν υπάρχουν ακόμα αρκετά στοιχεία που αφορούν την ασφάλειά της ως συμπλήρωμα διατροφής. Πολλές από αυτές τις έρευνες έχουν επικεντρωθεί στη μελέτη που αφορά την παρεντερική θρεψη.

Φυσικές Πηγές L Γλουταμίνης

Το αμινοξύ αυτό παράγεται κυρίως στους πνεύμονες, ενώ σε μικρότερες ποσότητες παράγεται στον εγκέφαλο και στο συκώτι. Ο βασικός λόγος παραγωγής γλουταμίνης στο συκώτι είναι για να εξισορροπήσει τον μεταβολισμό της γλυκοζης.

Παρόλα αυτά, το σώμα δεν μπορεί να παράγει από μόνο του αρκετή γλουταμίνη για να διατηρήσει την υγεία του και αυτός είναι ο λόγος που βασίζεται στην πρόσληψή της μέσω της διατροφής. Βρίσκεται κυρίως στις πρωτεΐνες γάλακτος και καζεΐνης. Οι φυτικές και οι ζωικές πρωτεΐνες περιέχουν υψηλά ποσοστά του συγκεκριμένου αμινοξέος .

Κάποιες καλές πηγές ζωικής πρωτεΐνης απ’ όπου μπορείτε να πάρετε γλουταμίνη είναι το βοδινό, το κοτόπουλο, το ψάρι, το χοιρινό, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προιόντα. Συνήθως, οι ζωικές πρωτεΐνες που είναι χαμηλές σε λιπαρά περιέχουν μεγαλύτερες ποσότητες πρωτεΐνης και γλουταμίνης.

Οι φυτικές πρωτείνες που περιέχουν σημαντική ποσότητα γλουταμίνης συμπεριλαμβάνουν τις φακές, τα φασόλια, τα μπιζέλια, το ωμό σπανάκι, το ωμό κέιλ, τον μαϊντανό, τα παντζάρια, τα καρρότα, τα λαχανάκια βρεξελλών, τη βρώμη, το σιτάρι, το ρύζι, τα αμύγδαλα, τα φυστίκια και τους ηλιόσπορους.

Τα οφέλη στην υγεία

Γίνεται αρκετή επιστημονική συζήτηση για τα πιθανά οφέλη της γλουταμίνης. Αρκετές έρευνες έχουν δείξει πως η γλουταμίνη βελτιώνει σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ άλλες έχουν δείξει πως μπορεί να αποτελέσει μια ικανοποιητική θεραπεία για την διάρροια, καθώς μειώνει την φλεγμονή γύρω από τον εντερικό σωλήνα.

Το Ιατρικό Κέντρο του Beth Israel Deaconess και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, κατέληξαν πως: «Το αμινοξύ γλουταμίνη, που βρίσκεται σε πολλές τροφές, όπως και σε διατροφικά συμπληρώματα, μπορεί να αποδειχτεί ευεργετικό στη γαστρική βλάβη που προκαλείται από μόλυνση με το H. pylori». Η έρευνα δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Nutrition.

Η γλουταμίνη έχει συνδεθεί με τη σύνθεση πρωτεϊνών, πράγμα που σημαίνει πως προστατεύει από τον καταβολισμό (την εξασθένηση) των μυών, ώστε αυτοί με τη σειρά τους να παρέχουν γλυταμίνη σε άλλα κύτταρα του σώματος.

Βοηθάει επίσης στη διατήρηση του όγκου των κυττάρων και στην ενυδάτωση και επιταχύνει την επούλωση τραυμάτων. Τέλος, βοηθάει στην αύξηση των επιπέδων αυξητικής ορμόνης.

Έχει παρενέργειες;

Παρά τα οφέλη της, μπορεί να προκύψουν παρενέργειες από την υπερκατανάλωση όπως οίδημα, ναυτία, εμετός, κοιλιακοί πόνοι, δυσκοιλιότητα, ξηροστομία, ζάλη, εξανθήματα και αύξηση της εφίδρωσης. Άλλα θέματα είναι οι αλλεργικές αντιδράσεις, οι διαταραχές στο στομάχι και οι πόνοι στις αρθρώσεις.

GlykouliGr

Shares

Σχετικά άρθρα

Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares