Τα αναψυκτικά με τεχνητά γλυκαντικά βοηθούν στον έλεγχο του ζακχάρου στο αίμα Τα αναψυκτικά με τεχνητά γλυκαντικά βοηθούν στον έλεγχο του ζακχάρου στο αίμα
Μία νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από Σύμβουλους Διατροφής του Μίτσιγκαν και της Φλώριδας, υπό του Ιδρύματος Εθνικών Ερευνών Υγείας και Διατροφής (NHANES) των ΗΠΑ,... Τα αναψυκτικά με τεχνητά γλυκαντικά βοηθούν στον έλεγχο του ζακχάρου στο αίμα

Μία νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από Σύμβουλους Διατροφής του Μίτσιγκαν και της Φλώριδας, υπό του Ιδρύματος Εθνικών Ερευνών Υγείας και Διατροφής (NHANES) των ΗΠΑ, υποδεικνύει ότι η αντικατάσταση της πόσης ζαχαρούχων ποτών και αναψυκτικών από άλλα που περιέχουν τεχνητές γκυκαντικές ουσίες, όπως η στέβια, η ασπαρτάμη και η σουκραλόζη, έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στον έλεγχο του ζακχάρου στο αίμα, ακόμα περισσότερο και από το “αθώο” νερό!

Συγκεριμένα η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 25.817 υγιείς ενήλικες, μεταξύ των ετών 2001 έως 2012. Τα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nutrients, υπογράμμισαν ότι η υψηλότερη πρόσληψη αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά μείωσε την ημερήσια πρόσληψη υδατανθράκων, ολικών σακχάρων και πρόσθετων σακχάρων σημαντικά περισσότερο από ό, τι το νερό.

Με υψηλότερη πρόσληψη αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά, οι συμμετέχοντες έτρωγαν κατά μέσο όρο 9,1 γραμμάρια λιγότερους υδατάνθρακες την ημέρα, σε σύγκριση με 1,4 γραμμάρια με υψηλότερη πρόσληψη νερού μόνο. Μια υψηλότερη πρόσληψη αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά έκοψε επίσης τη συνολική πρόσληψη σακχάρου κατά 10,9 g την ημέρα, ενώ το νερό την μείωσε μόνο κατά ένα μέτριο 2,2 g. Ομοίως, η ποσότητα των προστιθέμενων σακχάρων που καταναλώθηκαν μειώθηκε με τα αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά.

Όσον αφορά τους δείκτες που σχετίζονται με το διαβήτη, εκείνοι που κατανάλωναν αναψυκτικά με τεχνητά γλυκαντικά είχαν χαμηλότερες εμφανίσεις αυξημένων επιπέδων HbA1c, καθώς και μειωμένες μετρήσεις ενός δείκτη αντοχής στην ινσουλίνη που ονομάζεται HOMA-IR. Τα οφέλη του ελέγχου του σακχάρου στο αίμα ήταν ακόμη πιο έντονα, όσο υψηλότερη ήταν η πρόσληψη αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά, σε δύο ή περισσότερες μερίδες την ημέρα, σε σύγκριση με μία μερίδα.

Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα οφέλη αυτά αφορούν αποκλειστικά την σύγκριση κατανάλωσης αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά σε σχέση με άλλα ζαχαρούχα ποτά και δεν αντισταθμίζουν την κατανάλωση ζάχαρης από άλλες τροφές.

Επίσης ότι η κατανάλωση των αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά βοηθά στην αποτροπή υπερβολικής αύξησης του βάρους και στην μείωση εμφάνισης προδιάθεσης διαβήτη η διαβήτη τύπου 2.

Τέλος, ότι η επιλογή αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά μπορεί να είναι μια λογική επιλογή για τη μείωση του φορτίου ζάχαρης χωρίς σημαντικές δυσμενείς επιδράσεις στην απόκριση του σακχάρου στο αίμα σε υγιείς ενήλικες.

 

Shares

Σχετικά άρθρα

Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares