6 tips για να έχεις κίνητρο να συνεχίσεις να ρυθμίζεις το σάκχαρο σου 6 tips για να έχεις κίνητρο να συνεχίσεις να ρυθμίζεις το σάκχαρο σου
«Ο διαβήτης έχει αρχίσει να με κουράζει, θέλω να τα παρατήσω»… Το έχεις πεί ποτέ; Εγώ πολλές φορές. Ο διαβήτης είναι δουλειά υπερπλήρους απασχόλησης,... 6 tips για να έχεις κίνητρο να συνεχίσεις να ρυθμίζεις το σάκχαρο σου

«Ο διαβήτης έχει αρχίσει να με κουράζει, θέλω να τα παρατήσω»Το έχεις πεί ποτέ; Εγώ πολλές φορές. Ο διαβήτης είναι δουλειά υπερπλήρους απασχόλησης, χωρίς διαλείμματα, ρεπό ή διακοπές. Έχεις να διαχειριστείς κάτι που οι άλλοι δεν το βλέπουν, δεν το αντιλαμβάνονται πολλές φορές. Υποτίθεται ότι πρέπει να γυμνάζεσαι και να τρως υγιεινά, ενώ οι περισσότερες επιλογές σε φαγητό που υπάρχουν γύρω σου είναι σχεδόν απαγορευτικές για τον διαβήτη σου λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, ζάχαρη και λίπος.

Μαζί με όλα αυτά που έχεις να σκεφτείς πρόσθεσε τις πολυάριθμες μετρήσεις, τις ενέσεις, τις εξετάσεις που κάνεις κάθε λίγο και λιγάκι, του ιατρούς που πρέπει να επισκεφτείς, της ψυχολογία σου που ανεβοκαταιβαίνει μαζί με τις τιμές του σακχάρου σου και φυσικά να θέλεις να ζείς μια φυσιολογκή ζωή όπως οι περισσότεροι φίλοι σου, προσπαθώντας να μην επηρεάζεσαι από όλα αυτά που αναφέρθηκαν.

Όμως ακόμα και τις μέρες που όλα σου πάνε στραβά  και δεν έχεις όρεξη να σηκωθείς να αντιμετωπίσεις τον εαυτό σου προσπάθησε να θυμηθείς αυτές τις συμβουλές που ίσως κάνουν τη ζωή σου με τον διαβήτη λίγο πιο εύκολη.

  1. Μην σκέφτεσαι τις επιπλοκές, σκέψου τα οφέλη του ρυθμισμένου διαβήτη.

Οι επιπλοκές του διαβήτη είναι πολυάριθμες και τρομακτικές για κάποιους από εμάς. Προσπάθησε να μην φας αυτό το γλυκό που ξέρεις ότι θα σου ανεβάσει πολύ το σάκχαρο ( και μεταξύ μας δεν είσαι σίγουρος πως να υπολογίσεις τις μονάδες που χρειάζεται). Ακόμη μην αποφεύγεις να κάνεις την ινσουλίνη σου λέγοντας «και τι έγινε για μία φορά;». Σκέψου τις βόλτες με τους φίλους σου, τα ταξίδια που μπορείς να κάνεις. Τον σκύλο σου που θέλει να παίξετε ή απλά να οδηγήσεις το αυτοκίνητό σου. Μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά με ανεβασμένο σάκχαρό, όταν το μόνο που θες εκείνη τη στιγμή είναι είναι κοιμηθείς; Αξίζεις να τα ζείς όλα αυτά και εσύ και οι άνθρωποι που σε αγαπάνε.

  1. Να θυμάσαι ότι οι τιμές του σακχάρου είναι απλά μια πληροφορία όχι η βαθμολογία σου.

Όλοι το έχουμε ζήσει, όλοι το θυμόμαστε! Όσο και αν προσπάθησες ο μετρητής έδειξε 300 ή ακόμα και 40! Ηρέμησε! Μην κατηγορείς τον εαυτό σου αυτό συμβαίνει. Για τα υψηλά κάνε διόρθωση περίμενε να κατέβει και βγες να περπατήσεις λίγο. Για τα χαμηλά φάε το γλυκό που σου αρέσει και ξεκουράσου λίγο. Θυμίσου! Αύριο θα είσαι καλύτερα.

  1. Σκέψου πως μπορούν να συμβάλλουν στη διαχείρηση του διαβήτη σου τα άτομα που σε αγαπάνε.

Μπορούν να σε ενθαρρύνουν με πολλούς τρόπους! Πηγαίνετε μαζί στα σπορ που σας αρέσουν, προσπαθήστε να διαλέγετε πιο υγιεινές τροφές όταν βγαίνετε έξω ή ακόμη ζητήστε να σας θυμίζουν με ήρεμο τρόπο να παίρνετε την αγωγή σας ή να κάνετε μέτρηση του σακχάρου. Προσοχή όμως! Η γραμμή είναι λεπτή μεταξύ από το ενδιαφέρον και την πίεση που μπορεί να σας ασκηθεί ακόμη και άθελά τους. Το σημαντικό είναι να καταλαβαίνουν πως είναι να ζεί κανείς με τον διαβήτη και το πως μπορούν να βοηθήσουν.

  1. Βάλε στόχους που ωφελούν τον διαβήτη σου.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις και κάνουν καλό στον διαβήτη σου και πάνω από όλα η καλή ψυχολογία! Πήγαινε για περπάτημα 20 λεπτά την ημέρα, αυτό βοηθάνε και την ψυχολογία σου και τον διαβήτη σου, όπως επίσης πχ ο διαλογισμός. Επίσης μπορείς να βάλεις στόχο να μετράς το σάκχαρό σου πιθανά πιο συχνά ή ακόμα και ορίσεις σημαντικές ώρες που θα το μετράς, όπως πχ πριν φας! Κάθε μέρα που τα καταφέρνεις σημείωσε το στο ημερολόγιό σου! Σιγά σιγά η διαδικασία αυτή θα σου γίνει συνήθει και θα νιώθεις καλύτερα με τον εαυτό σου!

  1. Επιβράβευσε τον εαυτό σου.

Όλη της εβδομάδα ήσουν πολύ καλός κάνοντας τις μετρήσεις σου και τρώγοντας περισσότερα φρούτα. Αυτός είναι ένας πολύ καλός λόγος για να κάνεις ένα δωράκι στον εαυτό σου! Κάτι που σου αρέσει! Πήγαινε μια βόλτα στην παραλία, ψώνισε κάτι που σου αρέσει ή ακόμη φάει λίγο από το αγαπημένο σου γλυκάκι! Αν είσαι γονιός προσπάθησε να δώσεις μεγαλύτερη αυτονομία στο διαβητικό παιδί σου. Θα νιώσει πιο υπεύθυνο και περήφανο και αυτό είναι τόσο σημαντικό!

  1. Θυμήσου ότι τελικά είσαι τυχερός!

Υπάρχουν άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που δεν έχουν πρόσβαση στα βασικά αγαθά για να ζήσουν. Υπάρχουν διαβητικοί που δεν ξέρουν καν ότι πάσχουν και ζουν με τις επιπλοκές του διαβήτη χωρίς να ξέρουν την αιτία. Εσύ έχεις τόσα πολλά για να νιώθεις τυχερός! Έχεις προσβαση στην ινσουλίνη, σε μετρητή και στην αντλία. Μπορείς να πάς στο νοσοκομείο οποιαδήποτε στιγμή έχοντας ασφάλεια. Έχεις φίλους και οικογένεια που σε αγαπάνε και σε στηρίζουν συνεχώς. Έχεις ένα όμορφο σπίτι να μένεις και ζεστό φαγητό για να φας! Όλα αυτά δεν είναι αρκετά για να νιώσεις τυχερός;

Shares

Σχετικά άρθρα

Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares