Διαβήτης και καλοκαιρινές διακοπές: συμβουλές για να μη μας καταβάλει η ζέστη του καλοκαιριού Διαβήτης και καλοκαιρινές διακοπές: συμβουλές για να μη μας καταβάλει η ζέστη του καλοκαιριού
Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και η θερμοκρασία έχει πιάσει κόκκινο. Τώρα είναι η εποχή των διακοπών όπου ελπίζουμε ότι θα περάσουμε... Διαβήτης και καλοκαιρινές διακοπές: συμβουλές για να μη μας καταβάλει η ζέστη του καλοκαιριού

Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και η θερμοκρασία έχει πιάσει κόκκινο. Τώρα είναι η εποχή των διακοπών όπου ελπίζουμε ότι θα περάσουμε κάποιο χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους μας. Όσοι όμως πάσχουν από διαβήτη, γνωρίζουν καλά ότι διακοπές από τον διαβήτη δεν γίνονται. Και κάποιες φορές η ζέστη και η υγρασία μπορεί να δυσκολέψουν αρκετά τα πράγματα όσον αφορά στη διαχείριση του διαβήτη. Γι’ αυτό σας παραθέτουμε τις εξής συμβουλές για να περάσετε τον καύσωνα όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα.

Ενυδάτωση

Οι οδηγίες αναφέρουν ότι οι άνδρες πρέπει να καταναλώνουν 15,5 ποτήρια (3,7 λίτρα) νερού την ημέρα, ενώ οι γυναίκες 11,5 ποτήρια (2,7 λίτρα) νερού την ημέρα. Οι τιμές αυτές αυξάνονται όταν κάνουμε κάποια σωματική δραστηριότητα. Είναι σημαντικό να είμαστε ενυδατωμένοι, όχι μόνο για να αναπληρώνουμε τα ζωτικά υγρά και να αποβάλλουμε τις τοξίνες, αλλά και για να μπορούμε να διαχειριζόμαστε καλύτερα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, να εμποδίζουμε τη δημιουργία κετόνων και να μπορούμε να ξεχωρίζουμε την αφυδάτωση από το υψηλό σάκχαρο.

Η ινσουλίνη να διατηρείται σε δροσερό μέρος

Η ινσουλίνη είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στις υψηλές θερμοκρασίες και μπορεί να γίνει αδρανής αν εκτεθεί σε πολύ υψηλές ή πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Υπάρχουν ειδικές συσκευασίες για να διατηρείται η ινσουλίνη σε κατάλληλη θερμοκρασία.

Ιδιαίτερη προσοχή με τις σωματικές δραστηριότητες

Όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση μπορεί να ρίξει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, όμως η ζέστη και η υγρασία μπορεί να ρίξουν το σάκχαρο του αίματος σε εξίσου μεγάλο βαθμό. Ο έλεγχος του σακχάρου είναι απαραίτητος πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της άσκησης (ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αθλήματα όπως το κολύμπι που μπορεί να είναι πιο δύσκολο να συνειδητοποιήσει κανείς ότι έχει πέσει το σάκχαρό του.) Ακόμη καλύτερα θα ήταν να διαθέτει κανείς σύστημα συνεχούς μέτρησης γλυκόζης (CGM). Ίσως να είναι καλή ιδέα να μην ξεκινάμε να κάνουμε κάποια άσκηση αν το σάκχαρο είναι κάτω από 100mg/dL.

Βάζουμε γάζες στα επίμαχα σημεία

Το καλοκαίρι, με την αύξηση της υγρασίας και ενώ επιδιδόμαστε σε δραστηριότητες στη θάλασσα, το δέρμα στα σημεία όπου τοποθετείται ο αισθητήρας γλυκόζης και το σετ έγχυσης της αντλίας, έχει την τάση να ξεφλουδίζει.

Προσοχή στην εξάντληση λόγω ζέστης

Τα συμπτώματα της εξάντλησης από την έντονη ζέστη και της υπογλυκαιμίας είναι παρόμοια. Αυτά είναι η εφίδρωση, το τρέμουλο, η ζαλάδα, η θολή όραση, ο εκνευρισμός και η αίσθηση κόπωσης. Ελέγχουμε τακτικά το σάκχαρο για να μπορούμε να ξεχωρίσουμε τι μας συμβαίνει ανά πάσα στιγμή.

Πηγή: Diabetesdaily.com

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares