Διαβήτης: Οι επιστήμονες του Χάρβαρντ σταμάτησαν τη νόσο για 6 μήνες!

σταμάτησαν τη νόσο

Η θεραπεία για το διαβήτη τύπου 1 ίσως βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά! Επιστήμονες του πανεπιστημίου Χάρβαρντ «θεράπευσαν» τη νόσο για 6 μήνες, με τη βοήθεια κυττάρων που παράγουν ινσουλίνη στον οργανισμό μας.
Εμπειρογνώμονες από νοσοκομεία των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, κατάφεραν να μεταμοσχεύσουν κύτταρα σε ποντίκια, τα οποία βοήθησαν αμέσως την παραγωγή ινσουλίνης. Ταυτόχρονα, η επιστημονική ομάδα κατάφερε να κάνει το σώμα να δεχτεί τα νέα κύτταρα, ώστε να μην απορριφθούν από το ανοσοποιητικό σύστημα.
Αυτό σημαίνει ότι μια θεραπεία για το διαβήτη τύπου 1 – μια νόσος που πλήττει εκατομμύρια ανθρώπους και θεωρείται πανδημία – μπορεί να είναι πολύ κοντά. Οι επιστήμονες είναι έτοιμοι να δοκιμάσουν την νέα θεραπεία σε άτομα με την πάθηση.
Τα ευρήματα βασίζονται σε αποτελέσματα ερευνών στα τέλη του 2014, όταν οι εμπειρογνώμονες είχαν ανακαλύψει πώς να κάνουν τεράστιες ποσότητες κυττάρων που παράγουν ινσουλίνη. Ο καθηγητής του Χάρβαρντ Doug Melton, ήταν ο επικεφαλής των μελετών, ο οποίος προσπαθεί να βρει μια θεραπεία για το γιο του Σαμ που είχε διαγνωστεί με διαβήτη τύπου 1 από μωρό.
Το νέο πείραμα
Μετά την εμφύτευση των ανθρώπινων βλαστικών κυττάρων στα ποντίκια, τα κύτταρα άρχισαν να παράγουν αμέσως ινσουλίνη ανάλογα με τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και ήταν σε θέση να διατηρήσουν σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα για 174 ημέρα – όσο κράτησε η μελέτη.
Τα ευρήματα δημοσιεύονται στα περιοδικά Nature Medicine και Nature Biotechnology και οι έρευνες διενεργήθηκαν με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Έρευνας Νεανικού Διαβήτη (JDRF). Σε μια από τις μελέτες, οι ειδικοί ήταν σε θέση να δημιουργήσει ένα νέο τροποποιημένο υλικό αλγινικού για τα κύτταρα που παράγουν ινσουλίνη – έτσι ώστε να μην τα απορρίψει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Η αντιπρόεδρος του JDRF, Julia Greenstein, δήλωσε: «Οι θεραπείες με κύτταρα για μεταμόσχευση, μπορούν να είναι η απάντηση/θεραπεία για τα άτομα με διαβήτη τύπου 1. «Αυτές οι θεραπείες στοχεύουν στην αποτελεσματική και μακροχρόνια ανεξαρτησία από την ινσουλίνη και κατά συνέπεια της απαλλαγής του καθημερινού άγχους της διαχείρισης της νόσου για μήνες, ίσως για χρόνια ή και για ένα χρόνο, χωρίς χρειάζεται να καταστείλουμε το ανοσοποιητικό σύστημα. Το ίδρυμα μας είναι ενθουσιασμένο με τα ευρήματα αυτά και ελπίζουμε να δούμε νέα πρόοδο σε κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους και, τελικά, μια νέα θεραπεία του διαβήτη τύπου 1».
Ο συγγραφέας της έρευνας, Daniel Anderson, ο οποίος είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Ινστιτούτο του τμήματος Τεχνολογίας Χημικών Μηχανικών στη Μασαχουσέτη, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτά τα αποτελέσματα, και εργαζόμαστε σκληρά για να προωθήσουμε αυτή την τεχνολογία στην κλινική».
Γιώργος Καλλίνης