"Όταν η ασφαλιστική εταιρεία είπε ότι δεν θα κάλυπτε την ινσουλίνη του παιδιού μου": Μια συγκλονιστική εμπειρία μητέρας με διαβητικό παιδάκι

ινσουλινη

Βρήκαμε στο inbox μας και σας μεταφέρουμε μια συγκλονιστική ιστορία από μια αναγώστρια μας στην Αμερική, η οποία μας άφησε άφωνους, σχετικά με το πόσο κακό και εύθραυστο είναι το σύστημα υγείας στις Ηνωμένες Πολιτείες!
Τις προάλλες λάβαμε ένα γράμμα από την ασφαλιστική μας εταιρεία. Απευθυνόταν στον μικρό μου γιο, που είναι δεκατεσσάρων ετών.
Το γράμμα έγραφε: “Αγαπητέ Briggs, θέλουμε να σε κρατάμε ενήμερο για τις αλλαγές στην κάλυψη συγκεκριμένων φαρμάκων, ώστε να κάνεις τις καλύτερες επιλογές για την ιατρική σου φροντίδα. Στέλνουμε αυτό το γράμμα για να σε ενημερώσουμε ότι από τις 4/1/2018, η ινσουλίνη HUMALOG δεν θα καλύπτεται πλέον από τη συνταγογράφηση, βάσει του ασφαλιστικού σου πλάνου“.
Αν και ο Briggs παρέμενε ζωντανός ως τώρα με τη Humalog, όταν διάβασα αυτές τις 5 γραμμές, δεν ένιωσα καθόλου ανησυχία. Είχα ακούσει πολλές ιστορίες για τις ασφαλιστικές εταιρείες που αλλάζουν εταιρείες στις οποίες έχουν συμφωνία και σκέφτηκα ότι αυτό το γράμμα σχετίζεται με κάτι παρόμοιο.
Για να επιστρέψω και πάλι στο γράμμα: Υπέθεσα ότι η επόμενη πρόταση θα έλεγε πως στη θέση της Humalog, το πλάνο του παιδιού θα κάλυπτε τη NovoLog (τη δική μας NovoRapid). Ωστόσο, δεν υπήρχε καμία επόμενη πρόταση σχετικά με τη NovoLog. Αντιθέτως, το γράμμα απαντούσε στην πρώτη ερώτηση που έρχεται στο μυαλό του καθενός: “Και τώρα τι γίνεται;”. “Ο γιατρός σας μπορεί να συνταγογραφήσει κάποια εναλλακτική θεραπεία, οπότε σας ενθαρρύνουμε να καλέσετε ή να κλείσετε ένα ραντεβού το συντομότερο δυνατόν“.
Εντάξει τότε. Ακολουθώντας τη συμβουλή του γράμματος, είπα στον ενδοκρινολόγο που παρακολουθεί το παιδί για το γράμμα και τον ρώτησα για μια νέα συνταγή με διαφορετική ινσουλίνη. Ο γιατρός ζήτησε να έρθω σε επικοινωνία με την εταιρεία για να ρωτήσω ποια ινσουλίνη καλύπτεται, ώστε να γράψει σωστά τη συνταγή του μικρού. Ρώτησα λοιπόν την εταιρεία αν καλύπτεται η NovoLog. “Όχι, δεν καλύπτεται από το πλάνο σας” ήταν η απάντηση. Η Apidra? “Όχι, ούτε αυτη καλύπτεται“. Η Fiasp τότε; “Όχι, αυτή δεν είναι καν στο σύστημα μας“. Ύστερα η εκπρόσωπος που μιλήσαμε μας είπε ότι θα επικοινωνήσει με το αρμόδιο τμήμα για να βρει κάποια εναλλακτική θεραπεία και θα καλούσε πίσω με κάποια πρόταση. Δεν κάλεσε ποτέ…
Όσο περίμενα αφελώς για αυτό το τηλεφώνημα και αναρωτιόμουν γιατί είναι τόσο δύσκολο να βρεί κανείς αυτή την εναλλακτική θεραπεία που ο ασφαλιστής θα κάλυπτε, έκανα ένα μικρό post με τη σύνοψη του γράμματος και της ως τώρα εμπειρίας στο Facebook. Ήλπιζα πως κάποιος θα ήξερε ποια ινσουλίνη μπορεί να καλυφθεί. Ως απάντηση πήρα 79 φατσάκια που απεικονίζουν νεύρα, έκπληξη και λύπη και πολύ θαυμασμό για την καλοσύνη μου και για την υπομονή μου. Όμως καμία λύση δεν έφτασε σε μένα όσον αφορά το γρίφο, σχετικά με το ποια ινσουλίνη θα είχε επιλεγεί από την ασφαλιστική εταιρεία.
Πολλοί φίλοι με απόθεμα προθυμοποιήθηκαν να βοηθήσουν. Μια Καναδή φίλη είπε ότι θα μου έδινε μερικές. Μια άλλη φίλη που είναι πάροχος πρώτων βοηθειών, είπε ότι προσπαθεί να λύσει τον ίδιο γρίφο όλη μέρα με ανθρώπους που έλαβαν το ίδιο γράμμα. Ένας αλλος φίλος πρότεινε να ρωτήσουμε την ασφαλιστική εταιρεία αν πρόκειται να καλύψει τη νέα ινσουλίνη που κυκλοφόρησε. Η μέρα μου τελείωσε όπως ακριβώς άρχισε, με ένα ατελείωτο μυστήριο.
Την επόμενη μέρα, κάλεσα πάλι την ασφαλιστική εταιρεία. Ήμουν αισιόδοξη για αυτή τη νέα ινσουλίνη και ήλπιζα ένας διαφορετικός εκπρόσωπος να έλυνε το μυστήριο. “Θα καλυφθεί η νέα ινσουλίνη“;  Τους ρώτησα με χαρά. Η απάντηση ήταν αρνητική, όπως και για όλες τις ινσουλίνες που ήξερα. Η τελική απάντηση ήταν και η πιο περίπλοκη που θα μπορούσε να μου δωθεί: “Καμία ινσουλίνη δεν είναι καταχωρημένη στο πλάνο σας, διότι έχουμε δυσκολίες στο να βρούμε οποιαδήποτε ινσουλίνη που να μπορεί να καλυφθεί“.
Ακόμα μπερδεμένη, αναζήτησα στο internet το όνομα του γιατρού που έστειλε το γράμμα. Τελικά δεν την γνώριζα, όμως μέσα από το βιογραφικό της αποκαλύπτεται ότι είναι επίση ειδική στον διαβήτη, μέλος του ηγετικού συμβουλίου της αμερικανικής ομοσπονδίας διαβήτη.
Επειδή ήμουν στο διαδίκτυο συνεχώς, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για το πως μπορώ να βρω ινσουλίνη και το πως μια γυναίκα μπορούσε να εγκρίνει ένα τόσο απαράδεκτο γράμμα , παρατήρησα ένα μήνυμα στα εισερχόμενα μου, από έναν συνάδελφο που συγγενής του συνεργάζεται με τη γιατρό που έστειλε το γράμμα, ρωτώντας αν ήθελα να μιλήσω μαζί του. Οι παλμοί ανέβηκαν απότομα. Φυσικά και ήθελα!
Τελικά αυτό το άτομο, όχι μόνο εργάζεται για την ασφαλιστική εταιρεία, αλλά επίσης έχει διαβήτη τύπου 1 και χρησιμοποιεί Humalog, οπότε και έλαβε το ίδιο γράμμα. Είπε ότι διάβασε το γράμμα, το έδωσε στη γιατρό και τη ρώτησε “Τι σημαίνει αυτό; Ποια ινσουλίνη θα καλύψουμε;” Το ακόλουθο είναι ένα σημείο από όσα καλά λόγια μου είπε αυτό το άτομο: “Συμφωνώ, είναι ένα χείριστο γράμμα και θα καλύψουμε τη NovoLog. Αυτή η αλλαγή μπορεί να σώσει μερικά χρήματα σε όλους μας“. Κατάλαβε ότι κάλεσα την εξυπηρέτηση πελατών 2 φορές και ότι έλαβα αρνητική απάντηση και τις 2 φορές. Εξήγησα εξ’ αρχής ότι το πρόβλημα μου δεν ήταν το τηλεφωνικό κέντρο, αλλά το γράμμα που έπρεπε να αναφέρει ότι θα καλυπτόταν η άλλη ινσουλίνη.
Τώρα πρέπει να φτάσουμε στο τέλος της ιστορίας. Μπορεί να φαίνεται ότι ήταν ένα τίποτα. Πως ένα κακογραμμένο γράμμα μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση, επειδή το τηλεφωνικό κέντρο δεν είχε πρόσβαση σε σωστές πληροφορίες. Μερικοί άνθρωποι από άλλες ασφαλιστικές εταιρείες θα αλλάξουν από Humalog σε NovoLog. Όλοι θα συνεχίσουν να έχουν διαβήτη. Αλλά για μένα, αυτό το γράμμα ήταν μια μεγάλη μπούρδα. Δεν είναι μόνο το ότι ένα απρόσεκτα γραμμένο κείμενο οδήγησε σε ώρες ενόχλησης και μετά φόβου, όσο εγώ προσπαθούσα να καταλάβω το νόημα του. Είναι επίσης μια ανανεωμένη επίγνωση, του ότι είμαστε στο έλεος του διαβήτη, με ένα πολύ εύθραυστο σύστημα υγείας.

Total
0
Shares
Σχετικά άρθρα