Παρακολουθήστε τα επίπεδα της γλυκόζης

Glucose-is-the-bodys-energy-source
Glucose-is-the-bodys-energy-source

Μπορείτε να φροντίσετε σωστά τον εαυτό σας και την πάθηση του διαβήτη εάν γνωρίζετε:
· τι να τρώτε
· πότε να τρώτε
· πόσο να τρώτε
Οι σωστές επιλογές τροφής μπορούν να σας βοηθήσουν να:

· νιώθετε υγιείς κάθε μέρα
· να χάσετε βάρος εάν πρέπει να το κάνετε
· να μειώστε τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού και άλλων επιπλοκών που σχετίζονται με το διαβήτη
Η υγιεινή διατροφή σε συνδυασμό με τη θεραπευτική αγωγή και την άσκηση, βοηθά να διατηρήσετε τη γλυκόζη- το σάκχαρο του αίματος εντός των ορίων που έχετε θέσει ως στόχο. Τα όρια της γλυκόζης που έχετε θέσει ως στόχο είναι συνήθως τα επίπεδα της γλυκόζης που οι ειδικοί διαβητολόγοι προτείνουν ότι είναι αναγκαία για τη διατήρηση της υγείας. Μπορείτε να προλάβετε πιθανές επιπλοκές στην υγεία σας με το να διατηρήσετε τα επίπεδα της γλυκόζης σας εντός των ορίων.
Τα επίπεδα της γλυκόζης

Ποιες θα πρέπει να είναι οι τιμές στα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα;

Επίπεδα γλυκόζης στο αίμα διαβητικών
Πριν από τα γεύματα 70 με 130
1 με 2 ώρες μετά την έναρξη του γεύματος Λιγότερο από 180

Μιλήστε με το διαβητολόγο σας για τα προσωπικά σας επίπεδα γλυκόζης που έχετε θέσει ως στόχο και γράψτε στον παρακάτω πίνακα:

Ο προσωπικός μου στόχος επιπέδων γλυκόζης
Πριν από τα γεύματα ______με ______
1 με 2 ώρες μετά την έναρξη του γεύματος Λιγότερο από ____

Ρωτήστε το γιατρό σας πόσο συχνά θα πρέπει να μετράτε το σάκχαρό σας μόνοι σας. Επίσης, ζητείστε από το γιατρό σας να κάνετε την εξέταση A1C τουλάχιστον δυο φορές το χρόνο. Η εξέταση A1C καθορίζει το μέσο όρο των τιμών του σακχάρου σας το τελευταίο τρίμηνο. Τα αποτελέσματα από τις μετρήσεις του σακχάρου και της εξέτασης A1C θα σας δείξουν εάν είναι λειτουργικό το πρόγραμμα που ακολουθείτε για τη φροντίδα του διαβήτη.
Πως μπορώ να κρατήσω τα επίπεδα της γλυκόζης μου εντός των ορίων που έχω θέσει ως στόχο;
Μπορείτε να κρατήσετε τα επίπεδα της γλυκόζης εντός των ορίων που έχετε θέσει ως στόχο με το να:
επιλέγετε τις κατάλληλες τροφές, να ασκήστε τακτικά, να λαμβάνετε τα φάρμακα σας όταν τα χρειάζεστε.
Για τα άτομα που παίρνουν κάποια αγωγή για το διαβήτη, το να ακολουθούν ένα πρόγραμμα για τα γεύματα και το κολατσιό και ταυτόχρονα να αθλούνται είναι ότι καλύτερο. Ωστόσο, κάποια φάρμακα για το διαβήτη επιτρέπουν μια κάποια ευελιξία. Θα πρέπει να συνεργαστείτε με το διαβητολόγο σας για να φτιάξετε το πρόγραμμα το οποίο είναι κατάλληλο για τις ανάγκες σας.
Ό,τι τρώτε και η ώρα που το τρώτε επηρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας της φαρμακευτικής αγωγής για το διαβήτη. Μιλήστε με το γιατρό σας ή κάποιον σύμβουλο για το διαβήτη για να σας πει πότε πρέπει να παίρνετε τα φάρμακα για το διαβήτη.
Το προσωπικό σας πρόγραμμα σωματικής άσκησης

Το φαγητό που καταναλώνετε και πότε το καταναλώνετε επίσης εξαρτάται από το πόσο ασκείστε. Η σωματική άσκηση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη διατήρηση της υγείας σας και τον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα σας. Να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω:
Μιλήστε με το γιατρό σας για να καθορίσετε ποιες ασκήσεις είναι ασφαλείς για σας.
– Σιγουρευτείτε ότι τα παπούτσια σας είναι στο σωστό νούμερο και ότι οι κάλτσες σας παραμένουν στεγνές και καθαρές.
– Ελέγξτε τις πατούσες σας για κοκκινίλες και πληγές μετά την άσκηση.
– Καλέστε το γιατρό σας εάν έχετε πληγές που δεν «κλείνουν».
– Κάντε προθέρμανση και τεντώματα για 5 με 10 λεπτά προτού ξεκινήσετε να ασκείστε. Έπειτα χαλαρώστε κάποια λεπτά μετά την άσκηση. Για παράδειγμα, περπατήστε αργά στην αρχή, τεντωθείτε και έπειτα περπατήστε πιο γρήγορα. Τελειώστε την άσκηση περπατώντας αργά ξανά.
– Ρωτήστε το γιατρό σας εάν μπορείτε να ασκείστε στην περίπτωση που τα επίπεδα της γλυκόζης σας είναι υψηλά.
Ρωτήστε το γιατρό σας εάν θα πρέπει να φάτε ένα πρόχειρο γεύμα πριν την άσκηση.
– Να είστε ενήμεροι για τα σημάδια της χαμηλής γλυκόζης, μιας κατάστασης γνωστής ως υπογλυκαιμία.
– Πάντα να έχετε μαζί σας φαγητό ή χάπια γλυκόζης για να την αντιμετωπίσετε.
– Πάντα να φοράτε την ιατρική σας ταυτότητα ή άλλο αναγνωριστικό σημάδι.
– Αναζητείστε ένα άλλο άτομο για να αθλείστε μαζί του. Πολλοί άνθρωποι λειτουργούν πιο ενεργητικά όταν αθλούνται παρέα με κάποιον φίλο.
Υπογλυκαιμία

Η χαμηλή γλυκόζη μπορεί να σας προκαλέσει αίσθημα τρέμουλου, αδυναμίας, σύγχυσης, πείνας, κόπωσης ή να σας κάνει ευέξαπτους. Εάν το σάκχαρό σας έχει τιμή κάτω από 70, τότε θα πρέπει αμέσως να καταναλώστε ένα από τα παρακάτω:

– 3 ή 4 χάπια γλυκόζης
– 1 μερίδα ζελέ γλυκόζης-η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε 15 γραμμάρια υδατανθράκων
– ½ ποτήρι φρουτοχυμού
– ½ ποτήρι ενός κανονικού (όχι διαίτης) αναψυκτικού
– 1 ποτήρι γάλα
– 5 ή 6 καραμέλες
– 1 κουτάλι ζάχαρη ή μέλι
Μετά από 15 λεπτά, ελέγξτε και πάλι το επίπεδο της γλυκόζης. Εάν είναι ακόμη πολύ χαμηλό, καταναλώστε ακόμη μια μερίδα από τα παραπάνω. Επαναλάβετε τα βήματα αυτά μέχρι τα επίπεδα της γλυκόζης σας να ανέβουν στα 70 ή παραπάνω. Εάν η ώρα για το επόμενο γεύμα σας είναι σε μια ώρα ή αργότερα, φάτε και ένα πρόχειρο γεύμα.
Όταν αρρωσταίνετε
Να φροντίζετε τον εαυτό σας όταν αρρωσταίνετε. Η ασθένεια μπορεί να ανεβάσει τη γλυκόζη του αίματός σας σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ακολουθείστε τις παρακάτω συμβουλές σε περίπτωση που αρρωστήσετε:
· Να ελέγχετε τη γλυκόζη σας κάθε 4 ώρες. Να καταγράφετε τα αποτελέσματα.
· Να συνεχίσετε να παίρνετε τα φάρμακα για το διαβήτη. Τα έχετε ανάγκη ακόμη κι αν δεν μπορείτε να κρατήσετε την τροφή στο στομάχι σας και την κάνετε εμετό.
· Να πίνετε τουλάχιστον 1 ποτήρι νερό ή άλλο υγρό χωρίς θερμίδες ή καφεΐνη κάθε μια ώρα όταν είστε ξύπνιοι.
· Εάν δεν μπορείτε να φάτε το φαγητό σας, δοκιμάστε να πιείτε χυμό ή να φάτε κράκερ, ή γρανίτες ή σούπα.
· Εάν δεν μπορείτε να φάτε τίποτα, τότε πιείτε διαυγή υγρά όπως μπύρα από τζίντζερ. Να τρώτε ή να πίνετε κάτι που να περιέχει ζάχαρη εάν κάνετε συνεχώς εμετό, επειδή χρειάζεστε τις θερμίδες. Εάν δεν μπορείτε να καταναλώστε αρκετή τροφή, αυξάνονται οι κίνδυνοι να παρουσιάσετε χαμηλά επίπεδα γλυκόζης (υπογλυκαιμία).
Για τα άτομα με διαβήτη τύπου 1, όταν ανεβαίνει η γλυκόζη τότε το σώμα παράγει κετόνες. Οι κετόνες σας αρρωσταίνουν. Να εξετάζετε τα ούρα σας για παρουσία κετονών στην περίπτωση που:

– Η γλυκόζη στο αίμα σας έχει τιμή πάνω από 240
– Κάνετε εμετό την τροφή που τρώτε ή τα υγρά που πίνετε

Καλέστε το γιατρό σας αμέσως εάν:

– Η γλυκόζη στο αίμα σας έχει τιμές πάνω από 240 για παραπάνω από μια μέρα
– Έχετε κετόνες
– Νιώθετε μεγαλύτερη υπνηλία από ότι συνήθως
– Έχετε δυσκολία στην αναπνοή
– Δεν μπορείτε να σκεφτείτε ξεκάθαρα
– Κάνετε εμετό πάνω από μια φορά
– Παρουσιάζετε συμπτώματα διάρροιας για πάνω από 6 ώρες

Spanish
Total
2
Shares
Σχετικά άρθρα
Περισσότερα

Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: Δείτε τι Ακριβώς Πρέπει να Τρώτε Σύμφωνα με τη Δίαιτα FODMAP του Πανεπιστημίου Μονάς

Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου (IBS) είναι μια συχνή διαταραχή που επηρεάζει το παχύ έντερο. Τα συνήθη συμπτώματα…