Ποσότητα ή ποιότητα; Τι έχει αξία στη διατροφή;

Ένα δίλημμα γνωστό σε όσους προσπαθούν να διαχειριστούν το βάρος τους ή απλά να υιοθετήσουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες: πού να δώσει κανείς έμφαση στη διατροφή; Στην ποσότητα ή στην ποιότητα;
Healthy Greek salad in alternative version for people on diet. Nutritious bowl for fit people.

Η ποσότητα σε αυτή την περίπτωση μπορεί να αναφέρεται τόσο στον συνολικό αριθμό θερμίδων που περιλαμβάνει ένα γεύμα, όσο και απλούστερα στον ίδιο τον όγκο του φαγητού, ενώ η ποιότητα στα θρεπτικά συστατικά των τροφών που το συνιστούν. Και είναι αλήθεια πως και οι δύο παράγοντες είναι σημαντικοί, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Από τη μία, η ποσότητα της τροφής είναι πράγματι καθοριστική σε περιπτώσεις όπου στόχος είναι η απώλεια βάρους. Ένα θερμιδικό πλεόνασμα, δηλαδή η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων από όσες χρειάζεται το σώμα, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους, ανεξάρτητα από την ποιότητα της τροφής που καταναλώθηκε. Από την άλλη, όμως, η ποιότητα είναι καθοριστικής σημασίας για την υγεία και την συνολική ευεξία του οργανισμού, την ενέργεια και τη δύναμή του. Αν λοιπόν θέλεις να δεις τη διατροφή σου ολιστικά, δώσε έμφαση στην ποιότητα για τους παρακάτω λόγους.

Αποτελεσματικότερος έλεγχος βάρους

Ένα μπισκότο μπορεί να είναι πιο λαχταριστό από μία μπανάνα, αλλά σκέψου: τι από τα δύο θα καλύψει αποτελεσματικότερα την πείνα σου; Οι περισσότερες τροφές υψηλής ποιότητας έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες μπορούν να σε κρατήσουν χορτάτο για πολλές ώρες ώστε να καταφέρεις να μείνεις πιστός στο διατροφολόγιό σου αποφεύγοντας το δυσάρεστο αίσθημα της πείνας, χωρίς ενδιάμεσο… τσιμπολόγημα. Ταυτόχρονα, τα γεύματα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως πολλά έτοιμα γεύματα για δίαιτα, σαλάτες με φρέσκα λαχανικά ή τα δημητριακά ολικής άλεσης, μπορούν να σε βοηθήσουν να μειώσεις και την ίδια την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνεις. Αυτές οι τροφές, δηλαδή, όχι μόνο σε «κρατάνε», αλλά σε χορταίνουν και γρηγορότερα, με μικρότερη ποσότητα, επιτρέποντάς σου να ελέγξεις πιο εύκολα το βάρος σου.

Ενίσχυση των επιθυμητών καύσεων

Πολλές φορές ο αριθμός που βλέπεις στη ζυγαριά μπορεί να σε ξεγελάσει. Ένα θερμιδικό έλλειμμα μπορεί μεν να σε οδηγήσει σε απώλεια βάρους, αλλά είναι σημαντικό να μπορείς να ελέγξεις από ποιους ιστούς «χάνεις». Μια διατροφή ισορροπημένη σε πρωτεΐνες, λιπαρά και υδατάνθρακες από ποιοτικές τροφές αποτελεί για τον οργανισμό σου την τέλεια «καθαρή» πηγή ενέργειας την οποία μπορεί να αξιοποιήσει ως καύσιμο για τις δραστηριότητές του. Με άλλα λόγια, καταναλώνοντας ποιοτικές τροφές μπορείς να αποτρέψεις την απώλεια μυϊκής μάζας και αντ’ αυτού να ενισχύσεις την καύση λίπους από τις αποθήκες του σώματος – που είναι και ο ιδανικός τρόπος να αποκτήσεις ένα δυνατό και καλλίγραμμο σώμα.

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου

Η ποιότητα στη διατροφή δεν έχει να κάνει μόνο με την απώλεια ή τον έλεγχο του βάρους σου. Αφορά πάνω από όλα την υγεία σου. Μια ποιοτική διατροφή είναι πλούσια σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα που είναι απαραίτητα για την σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού σου συστήματος. Από τι αποτελείται μια τέτοια διατροφή; Φρέσκα φρούτα και λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας, όσπρια, σιτηρά ολικής άλεσης και «καλά λιπαρά», όπως αυτά που περιέχονται στα αυγά, το αβοκάντο, τα καρύδια και τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός. Τα παραπάνω είναι αρκετά για να συνθέσουν ένα λαχταριστό γεύμα, χωρίς να διαταράξουν την ισορροπία του μικροβιώματος του εντέρου που συνδέεται με ένα ισχυρό ανοσοποιητικό.

Αποφυγή χρόνιων παθήσεων

Τα οφέλη από την κατανάλωση ποιοτικών τροφών αφορούν τόσο το παρόν, όσο και το μέλλον της υγείας σου. Δεν είναι λίγοι οι κίνδυνοι που μπορεί να σου χτυπήσουν την πόρτα αρκετά χρόνια αργότερα και μία ποιοτική διατροφή μπορεί να αποτρέψει ή τουλάχιστον να καθυστερήσει έναν μεγάλο αριθμό επικίνδυνων χρόνιων παθήσεων. Ο λόγος είναι ότι μια ισορροπημένη διατροφή αποτελούμενη από ποιοτικές τροφές, θα σου επιτρέψει να ελέγξεις τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μειώνοντας τον κίνδυνο ασθενειών όπως ο διαβήτης, η καρδιακή νόσος αλλά και κάποια είδη καρκίνου.

Μια ισορροπημένη διατροφή δεν πρέπει να στοχεύει μόνο στην απώλεια ή τη διατήρηση του ιδανικού βάρους. Δώσε λοιπόν έμφαση στην ποιότητα των τροφών που καταναλώνεις και φρόντισε το σώμα σου ολιστικά!

Total
1
Shares
Σχετικά άρθρα
Ο χυμός κράνμπερι ρίχνει πίεση, τριγλυκερίδια και ζάχαρο! - Glykouli.Gr
Περισσότερα

Ο χυμός κράνμπερι ρίχνει πίεση, τριγλυκερίδια και ζάχαρο!

Δύο ποτήρια χυμός κράνμπερι την ημέρα μπορεί να μειώνουν τον κίνδυνο εκδηλώσεως εμφράγματος, εγκεφαλικού και διαβήτη, σύμφωνα με μία νέα μελέτη -χάρη στις πολυφαινόλες του!