Καλά είναι τα νέα για όσους τρώνε συχνά πλήρη δημητριακά και φυτικές ίνες, καθώς μια τέτοια διατροφή απομακρύνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη αμερικανική επιστημονική έρευνα. Επίσης, μειώνεται ο κίνδυνος για διάφορες χρόνιες παθήσεις, όπως διαβήτης, καρκίνος, καρδιοπάθεια και πνευμονοπάθεια.
Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τη Λου Τσι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “BMC Medicine”, ανέλυσαν στοιχεία που αφορούσαν 367.500 άτομα για μια μέση περίοδο 14 ετών.
Η μελέτη έδειξε πως η καθημερινή κατανάλωση κατά μέσο όρο 34 γραμμαρίων πλήρων δημητριακών σχετίζεται με μια μείωση κατά 17% του κινδύνου πρόωρου θανάτου, σε σχέση με όσους καταναλώνουν μόνο 4 γραμμάρια ημερησίως. Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτή η θετική συσχέτιση ισχύει άσχετα από την υγεία κάποιου, το βάρος του ή το αν ασκείται σωματικά.
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η καθημερινή κατανάλωση μιας μέσης ποσότητας 10 γραμμαρίων ινών δημητριακών μειώνει κατά 19% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.
Σε σχέση με διάφορες επιμέρους χρόνιες ασθένειες, η υψηλή κατανάλωση δημητριακών σε πλήρη μορφή σχετίζεται με μια μείωση κατά 48% του κινδύνου για διαβήτη και κατά 11% για πνευμονοπάθεια. Εξάλλου, η μεγάλη κατανάλωση ινών δημητριακών σχετίζεται με μια μείωση του κινδύνου κατά 34% για διαβήτη και κατά 15% για καρκίνο.
Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι το βασικό συστατικό που καθιστά τόσο υγιεινά τα πλήρη δημητριακά, είναι οι ίνες που περιέχουν και οι οποίες έχουν πολλαπλή προστατευτική δράση (όπως αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική).
Πηγή: skai.gr
Σχετικά άρθρα
Τα σύκα και η διατροφική τους αξία
Τα φρέσκα σύκα είναι διαθέσιμα για περιορισμένο χρονικό διάστημα, προς το τέλος του καλοκαιριού, ωστόσο τα αποξηραμένα σύκα…
Τα λιπαρά γεύματα προκαλούν φλεγμονή στους διαβητικούς
Γεύματα υψηλά σε λιπαρά μπορούν ενδεχομένως να ενισχύσουν τη φλεγμονή σε ανθρώπους με διαβήτη 2, αναφέρει νέα έρευνα.
Διατροφή χαμηλού Γλυκαιμικού Δείκτη: Η νέα παγκόσμια τάση
Εναρμονισμένη με την παγκόσμια τάση του χαμηλού Γλυκαιμικού Δείκτη είναι η καινοτόμα σειρά επιδορπίων Sweet & Balance ΓΙΩΤΗΣ.
Διαβήτης και βιταμίνη D
Η βιταμίνη D, είναι μια βιταμίνη που τις τελευταίες δεκαετίες έχει συνδεθεί με πολλές θετικές επιπτώσεις στην υγεία και με καταστάσεις όπως άσθμα, καρδιακή υγεία, μορφές καρκίνου, αλλά και διαβήτης.