Η “συμμαχία” του κρασιού, της σοκολάτας και των μούρων στη μάχη ενάντια στο διαβήτη

κρασί σοκολάτα

Μια νέα έρευνα του Kings College of London σε συνεργασία με το University of East Anglia φέρνει καλά νέα σε αυτούς που δεν μπορούν εύκολα να αντισταθούν στην υπέροχη γεύση της σοκολάτας και στους λάτρεις του κρασιού.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η υψηλή συγκέντρωση φλαβονοειδών που περιέχουν οι τροφές όπως η σοκολάτα, το τσάι, τα μούρα και το κρασί μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία κατά του διαβήτη τύπου 2. Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο “The Journal Of Nutrition”, η υψηλή πρόσληψη αυτών των διατροφικών ενώσεων συνδέεται με μειωμένη αντίσταση στην ινσουλίνη και βελτιώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.
Ο διαβήτης τύπου 2 είναι μια νόσος που συνδέεται με την αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτό σημαίνει, είτε ότι δεν παράγεται αρκετή ινσουλίνη από το πάγκρεας για να «βοηθήσει» στη μεταφορά της γλυκόζης (που παίρνουμε μέσω των τροφών) μέσα στα κύτταρα μας και να τους «δώσει» την ενέργεια που χρειάζονται, είτε ότι η παραγόμενη ινσουλίνη δεν ανταποκρίνεται στο σκοπό της. Ως αποτέλεσμα, παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία γλυκόζης στο αίμα, ενώ τα κύτταρα δεν μπορούν να την απορροφήσουν για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του σώματος σε ενέργεια.
Τα παχύσαρκα άτομα έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 κάποια στιγμή στη ζωή τους. Επίσης, ο ανεπαρκής έλεγχος του διαβήτη σχετίζεται με προβλήματα των αγγείων σε όλο το σώμα και με επακόλουθες βλάβες σε διάφορα όργανα όπως η καρδιά, οι νεφροί, τα μάτια, κλπ. Για το λόγο αυτό, οι επιστήμονες ψάχνουν διακαώς τρόπους και θρεπτικά συστατικά που δρουν προστατευτικά ενάντια στον διαβήτη και τις επιπλοκές που τον συνοδεύουν.
Τα φλοβονοειδή είναι αντιοξειδωτικές ουσίες που βρίσκονται κυρίως στα φυτά και υπάρχουν σε υψηλές συγκεντρώσεις στα κόκκινα φρούτα ιδίως στα μούρα, στο τσάι, στο κόκκινο κρασί, στην σοκολάτα, και σε λίγο μικρότερες συγκεντρώσεις στο μαϊντανό, στο θυμάρι και το σέλινο. Αρκετές μελέτες γύρω από την δράση των φλαβονοειδών και τα οφέλη τους στον ανθρώπινο οργανισμό αποδεικνύουν ότι η συστηματική κατανάλωση φλαβονοειδών μπορεί να απαλλάξει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που φθείρουν τα κύτταρα μας και να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων νοσημάτων όπως η καρδιοπάθεια, η υπέρταση, και ορισμένες μορφές καρκίνου.
Οι ειδικοί ανέλυσαν την ημερήσια πρόσληψη φλαβονοειδών σε 1.997 υγιείς γυναίκες ηλικίας 18 έως 76 ετών, ενώ παράλληλα παρακολουθούσαν τα επίπεδα της γλυκόζης, της ινσουλινοαντίστασης και των δεικτών φλεγμονής στο αίμα τους. Οι γυναίκες που κατανάλωναν τις προαναφερθείσες τροφές και είχαν υψηλότερα επίπεδα φλαβονών, κατάφεραν να βελτιώσουν τα επίπεδα της αδιπονεκτίνης-μιας πρωτεΐνης που ρυθμίζει τα επίπεδα της ινσουλίνης, μεταξύ άλλων μηχανισμών. Επιπλέον, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι εθελόντριες που κατανάλωναν περισσότερες ανθοκυανίνες (περιέχονται στα μούρα και τα κόκκινα φρούτα) είχαν τις λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν κάποια ασθένεια στο μέλλον που σχετίζεται με χρόνιες φλεγμονές όπως ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, η παχυσαρκία και ο καρκίνος. Ωστόσο, από την συγκεκριμένη έρευνα δεν γνωρίζουμε ακόμη τα επίπεδα στα οποία οι ενώσεις αυτές μπορούν να προστατεύσουν από τον διαβήτη τύπου 2, παρά μόνο ότι οι τα φλαβονοειδή μπορούν να δράσουν προστατευτικά. Χρειάζεται περεταίρω διερεύνηση από τους επιστήμονες έτσι ώστε να μπορούμε να δώσουμε ακριβείς συστάσεις.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα των Πανεπιστημίων η επικεφαλής της μελέτης Aedin Cassidy τόνισε ότι: “Δείξαμε ότι οι ανθοκυανίνες και τα φλαβονοειδή που είναι υπεύθυνες για το χρώμα των μούρων και διάφορών άλλων φρούτων και λαχανικών, μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός μας διαχειρίζεται τη γλυκόζη και την ινσουλίνη μειώνοντας τις φλεγμονές , έναν επικίνδυνο παράγοντα για την καρδιακή νόσο και το διαβήτη. Αυτά τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι πρέπει να εμπλουτίσουμε την διατροφή μας με περισσότερα τρόφιμα που έχουν υψηλή συγκέντρωση φλαβονών. Η ίδια σημείωσε επίσης ότι, μέσα από έρευνες που αφορούσαν την επίδραση των φλαβονών της σοκολάτας στον οργανισμό μας διαπιστώθηκε ότι η σοκολάτα μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, να βελτιώσει την ροή του αίματος και να αυξήσει την ελαστικότητα των αρτηριών.
Σε γενικές γραμμές , η μαύρη σοκολάτα περιέχει ισχυρές βιοδραστικές ενώσεις και η προσθήκη μιας μικρής ποσότητας σοκολάτας σε μια κατά τα άλλα υγιή διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά βοηθάει στην πρόληψη για τη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου και του διαβήτη τύπου 2. Αυτό, δεν σημαίνει ότι η αλόγιστη κατανάλωση σοκολάτας θα μας προστατεύει από κάθε μορφή ασθενειών λαμβάνοντας υπόψη ότι εκτός από αντιοξειδωτικά συνήθως περιέχει και αρκετή ζάχαρη ή λίπος, συστατικά τροφίμων που έχουν συσχετιστεί κατά καιρούς τόσο με την αύξηση βάρους όσο και με την ανάπτυξη χοληστερόλης και καρδιακών νοσημάτων. Το κόκκινο κρασί από την άλλη, φαίνεται να έχει ευεργετικές επιδράσεις και στην ψυχολογία μας καθώς μέσα από έρευνες ένα ποτήρι κρασί ημερησίως φαίνεται να μειώνει την κατάθλιψη. Ωστόσο, η περιεκτικότητά του σε αλκοόλ εκτός από τα φλαβονοειδή μας επιτρέπει με τα μέχρι τώρα δεδομένα να συστήνουμε 1 ποτήρι κόκκινο κρασί εβδομαδιαίως με στόχο την διατήρηση του βάρους μας αλλά και της υγείας μας.
Όπως είπε και ο Tim Spector, καθηγητής του King College του Λονδίνου, «η έρευνα αυτή δίνει ένα συναρπαστικό εύρημα καθώς ορισμένα τρόφιμα που θεωρούμε ανθυγιεινά όπως η σοκολάτα ή το κρασί, περιέχουν και ευεργετικές ουσίες για τον οργανισμό μας»
Πηγή : http://www.apostoloschronopoulos.gr/

Total
0
Shares
Σχετικά άρθρα
Λιναρόσπορος: ένα τρόφιμο με σημαντικό ρόλο - Glykouli.Gr
Περισσότερα

Λιναρόσπορος: ένα τρόφιμο με σημαντικό ρόλο

Ο λιναρόσπορος περιέχει μια πολύτιμη ομάδα ουσιών που είναι γνωστές ως λίγκνανς, που υπάρχουν και σε άλλα προϊόντα της φύσης, αλλά στον λιναρόσπορο τουλάχιστον 80 φορές περισσότερες.

vrwmi
Περισσότερα

Βρώμη, το πιο πλήρες και αγνό γεύμα κατά όλων των σύγχρονων παθήσεων

Η βρώμη είναι ένα είδος δημητριακού που πολλοί έχουν εντάξει στη διατροφή τους καθώς θεωρείται ιδιαίτερα υγιεινή. Κλινικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι μειώνει τις ποσότητες της «κακής» χοληστερίνης (HDL) στο αίμα.

nuts2
Περισσότερα

Η δράση των ξηρών καρπών στη ρύθμιση του διαβήτη

Οι ξηροί καρποί έχουν πλούσιες θρεπτικές ιδιότητες, είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και ωμέγα 3, αποτελούν καλές πηγές φυτικών πρωτεϊνών και είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και πολλά μέταλλα, ενώ έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη