5 μύθοι για τον διαβήτη που σαμποτάρουν την υγεία σας 5 μύθοι για τον διαβήτη που σαμποτάρουν την υγεία σας
Οι εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με τους παράγοντες κινδύνου, τα συμπτώματα, τις υγιεινές τροφές και άλλα πολλά, μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο... 5 μύθοι για τον διαβήτη που σαμποτάρουν την υγεία σας

Οι εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με τους παράγοντες κινδύνου, τα συμπτώματα, τις υγιεινές τροφές και άλλα πολλά, μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι διαβητικοί ασθενείς φροντίζουν τον εαυτό τους. Ας ρίξουμε, λοιπόν, φως στην αλήθεια που κρύβεται πίσω από μερικούς κοινούς μύθους για τον διαβήτη.

Μύθος: Η άσκηση είναι επικίνδυνη για τους ανθρώπους με διαβήτη

Η αλήθεια δεν θα μπορούσε να είναι πιο μακριά. Πολυάριθμες έρευνες έχουν δείξει πως η συστηματική σωματική δραστηριότητα επί της ουσίας βοηθάει να πέσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και μπορεί να συμβάλει θετικά στη διαχείριση του διαβήτη. Το σημαντικό είναι να ακολουθήσετε τις οδηγίες του γιατρού σας όσον αφορά την άσκηση και να τον συμβουλευτείτε σχετικά με το πώς/πότε να μετράτε το σάκχαρό σας στην αθλητική σας ρουτίνα.

Μύθος: Ο διαβήτης δεν έχει συμπτώματα, μόνο ο γιατρός μου μπορεί να τα διακρίνει.

Ο διαβήτης έχεις προειδοποιητικά σημάδια, αλλά το πρόβλημα είναι πως είναι μικρά και είναι εύκολο να τα αγνοήσει κάποιος. Αυτός είναι και ο λόγος που το 25% των ανθρώπων με διαβήτη δεν γνωρίζουν καν ότι νοσούν. Ανάμεσα στα σημάδια που μαρτυρούν τη νόσο είναι η αίσθηση αφυδάτωσης ακόμα και αν έχετε καταναλώσει υγρά, η μεγαλύτερη κατανάλωση υγρών, οι συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα, η μόνιμη αίσθηση κούρασης και πείνας και η απώλεια βάρους χωρίς να έχουν γίνει αλλαγές στη διατροφή.

Μύθος: Οι διαβητικοί πρέπει να ακολουθούν αυστηρή διατροφή, χωρίς ζάχαρη.

Το επιδόρπιο δεν είναι εκτός τραπεζιού, ούτε για τους τύπου 1, ούτε για τους τύπου 2 διαβητικούς. Στον διαβήτη τύπου 2, το κλειδί είναι το μέτρο. Κρατήστε μια μικρή μερίδα της συνολικής σας διατροφής για τα γλυκά και γεμίστε την υπόλοιπη με προϊόντα ολικής άλεσης, λαχανικά και άπαχη πρωτεΐνη. Ο διαβήτης τύπου 1 είναι λίγο πιο δύσκολος γιατί θα πρέπει να μάθετε πώς να προσαρμόζετε την επόμενη δόση ινσουλίνης ώστε να εξισορροπηθούν οι υδατάνθρακες. Θα χρειαστείτε λίγες περισσότερες δοκιμές για να βρείτε ποια είναι η δόση, αλλά παραμένει κάτι διαχειρίσιμο. Ένα σύστημα συνεχούς καταγραφής γλυκόζης μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο για να δείτε πότε ανεβαίνει το σάκχαρο.

Μύθος: Αν έχετε διαβήτη, είναι πιο πιθανό να αρρωστήσετε

Δεν έχετε περισσότερες πιθανότητες από όλους τους υπόλοιπους να κρυολογήσετε, να κολλήσετε γρίπη ή οποιαδήποτε άλλη αρρώστια, μόνο και μόνο επειδή έχετε διαβήτη. Ωστόσο, οι αρρώστιες μπορεί να κάνουν λίγο δυσκολότερη την υπόθεση της διαχείρισης της νόσου. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι με διαβήτη είναι τρεις φορές πιο πιθανό να νοσηλευτούν λόγω γρίπης σε σχέση με όσους δεν έχουν τη νόσο.

Μύθος: Μπορείτε πάντα να γνωρίζετε αν το σάκχαρό σας είναι χαμηλό ή ψηλό.

Τα αρχικά σημάδια ανεβασμένου σακχάρου είναι συχνά τόσο ήπια που εύκολα αγνοούνται. Γι αυτό είναι σημαντικό να μετράτε και να παρακολουθείτε τα επίπεδα του σακχάρου. Δεν θα σας βοηθήσει απλώς να είστε σε ετοιμότητα πριν να στείλει σήμα το σώμα σας, αλλά και να μάθετε πώς η διατροφή, η άσκηση, το στρες και τα κρυολογήματα επηρεάζουν τα επίπεδά σας. Όταν έχετε υπογλυκαιμία μπορεί να ιδρώνετε ή να κρυώνετε. Οι διαβητικοί, όμως, που νοσούν χρόνια, συχνά αναπτύσσουν κάτι που μοιάζει με “άγνοια υπογλυκαιμίας”, δηλαδή χάνουν την ικανότητα να νιώθουν τα συμπτώματα της υπογλυκαιμίας όσο περνάει ο καιρός. Ακολουθείτε πιστά τις συστάσεις του γιατρού για το πόσο συχνά πρέπει να μετράτε το σάκχαρό σας.

GlykouliGr

Πηγή: http://www.rd.com

 

Shares

Σχετικά άρθρα

Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares