Η Βρετανία συχνά αναφέρεται ως “η χοντρή της Ευρώπης” λόγω της φήμης που έχει για τα ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά παχυσαρκίας. Ο υπέρβαρος πληθυσμός του Ηνωμένου Βασιλείου αυτή τη στιγμή φτάνει το 25 περίπου τοις εκατό του συνολικού πληθυσμού, πληθυσμός που συνοδεύεται από αρκετά προβλήματα υγείας που σχετίζονται με τα παραπανίσια κιλά.
Την περασμένη εβδομάδα η Food Standards Scotland λάνσαρε στην αγορά μια καμπάνια για να προτρέψει τους γονείς να περιορίσουν τα ανθυγιεινά σνακ που δίνουν στα παιδιά τους.
https://www.youtube.com/watch?v=VeAa7NjGoCw
Η διαφήμιση της καμπάνιας παρουσιάζει ένα κοριτσάκι να μιλάει για τις επιπτώσεις που προκύπτουν από την μεγάλη κατανάλωση σοκολάτας.
“Όταν μεγαλώσω, η παχυσαρκία θα επηρεάσει την αυτοπεποίθησή μου” το ακούμε να λέει.
Η μητέρα της επιμένει να συνεχίσει:
“Θα έχω μεγαλύτερες πιθανότητες να πάθω διαβήτη και θα είναι πιο δύσκολο να κάνω παιδιά”
Αρκετοί βρήκαν το βίντεο προσβλητικό, καθώς η διαφήμιση αποτυγχάνει να προσδιορίσει σε ποιο τύπο διαβήτη αναφέρεται.
Ο διαβήτης τύπου 1 εμφανίζεται όταν το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται και καταστρέφει τα κύτταρα που παράγουν ινσουλίνη. Αυτό σημαίνει πως ο ασθενής χρειάζεται καθημερινή θεραπεία με ινσουλίνη για να κρατήσει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα μέσα στα φυσιολογικά όρια.
Τα παιδιά νοσούν στη μεγάλη τους πλειοψηφία από τον διαβήτη τύπου 1 και δεν υπάρχουν αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για τον συγκεκριμένο τύπο διαβήτη.
Το 90% των ανθρώπων νοσεί με διαβήτη τύπου 2, τύπος που, πράγματι, συνδέεται με την παχυσαρκία.
Οι αντιδράσεις της διαβητικής κοινότητας είναι ενδεικτικές του γεγονότος, πως ακόμα και σήμερα υπάρχει δυσκολία στο διαχωρισμό των δύο τύπων διαβήτη.
Αρκετοί ανησύχησαν και για τις κοινωνικές προκαταλήψεις που προβάλει η διαφήμιση ως προς την παχυσαρκία, αλλά και ως προς την ιατρική πάθηση.
Η Food Standards Scotland, λαμβάνοντας υπόψιν τις αντιδράσεις, πρόσθεσε έναν μικρό υπότιτλο στη διαφήμιση, γράφοντας “Αναφέρεται στον διαβήτη Τύπου 2”. Ακόμα και αυτό, όμως, φαίνεται να μην λύνει το πρόβλημα, καθώς το μήνυμα παραμένει το ίδιο: Διαβήτης = Σοκολάτα.
Ευχόμαστε στο μέλλον να ληφθούν μέτρα που θα ενημερώνουν το κοινό με ακρίβεια για τη νόσο του διαβήτη και θα συμβάλλουν θετικά στην ευαισθητοποίησή του.
GlykouliGr