Πως ο Νοέμβριος καθιερώθηκε ως μήνας ευαισθητοποίησης για το διαβήτη

Γιατί ο Νοέμβριος θεωρείται μήνας ευαισθητοποίησης για το διαβήτη
Γιατί ο Νοέμβριος θεωρείται μήνας ευαισθητοποίησης για το διαβήτη

Ο Νοέμβριος είναι μήνας ευαισθητοποίησης για το διαβήτη στις ΗΠΑ. Είναι ευκαιρία για οργανισμούς που έχουν σχέση με το διαβήτη να προβάλλουν τη δράση τους, να δώσουν ορατότητα στην ασθένεια του διαβήτη, και να παροτρύνουν τους ανθρώπους να κάνουν εξετάσεις.
Όμως, δεν ήταν πάντα έτσι τα πράγματα. Όταν πρωτοξεκίνησε, η Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Διαβήτη δεν λάμβανε ιδιαίτερη προσοχή – ούτε κι από τους ίδιους τους ανθρώπους που την καθιέρωσαν. Όμως, με την πάροδο των χρόνων, όλο και περισσότεροι οργανισμοί λαμβάνουν μέρος στις κατά τόπους δραστηριότητες. Εδώ, περιγράφουμε με λίγα λόγια πώς ο Νοέμβρης συνδέθηκε με την ενημέρωση για το διαβήτη, και σημαντικότερα, πως μπορείτε να βοηθήσετε στην προώθηση της ενημέρωσης το Νοέμβρη, αλλά και γενικότερα.

Από τις ταπεινές του ρίζες σε ένα μαζικό κίνημα

Η Αμερικανική Ένωση Διαβήτη (ADA) ανακήρυξε το Νοέμβρη ως Εθνικό Μήνα Ευαισθητοποίησης για το Διαβήτη το 1975. Αρχικά, κανένας άλλος οργανισμός δεν έδωσε σημασία.
Όμως, στις αρχές του 1980, που ο Πρόεδρος Ronald Reagan επίσης ανακήρυξε τον Νοέμβρη ως Εθνικό Μήνα Διαβήτη, τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν. Από τότε, πολλές κυβερνήσεις έχουν κάνει παρόμοιες κινήσεις και η ADA πρωτοστατεί στις δραστηριότητες σχετικά με την ενημέρωση.
Αρχικά, ο όρος «Αμερικανικός Μήνας Ευαισθητοποίησης» χρησιμοποιήθηκε από την ADA για τις δραστηριότητες που διοργάνωνε η ίδια το 1997, αλλά με τον καιρό τον όρο υιοθέτησαν και άλλες ομάδες, και τον χρησιμοποιούν ακόμη.
Το 1991, η Διεθνής Ομοσπονδία Διαβήτη (IDF) και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), ξεκίνησαν να καθιερώσουν την 14η Νοεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη, η οποία συμπεριλήφθηκε στις Διεθνείς Ημέρες των Ηνωμένων Εθνών το 2006. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον για μια ημέρα το Νοέμβρη, περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι, σε τουλάχιστον 160 χώρες ενημερώνονται σχετικά με την ασθένεια του διαβήτη.
Γιατί όμως επιλέχθηκε η 14η Νοεμβρίου; Η 14η Νοεμβρίου είναι η ημέρα των γενεθλίων του Sir Frederick Banting, του Καναδού Επιστήμονα και γιατρού, που το 1921 ανακάλυψε την ινσουλίνη μαζί με τον συνάδελφό του Charles Best.
Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερη, μιας και κλέινουμε εκατό χρόνια από την ανακάλυψη της ινσουλίνης!

Μήνας Ευαισθητοποίησης για το Διαβήτη: Τι περιμένουμε φέτος

Διάφοροι οργανισμοί θέτουν στόχους και οργανώνουν εκστρατείες για να προωθήσουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με το διαβήτη.
Το κεντρικό θέμα της εκστρατείας για την Παγκόσμια Ημέρα του Διαβήτη το 2021-2023 είναι: «Πρόσβαση στην Φροντίδα του Διαβήτη». Το θέμα αυτό επιλέχθηκε προκειμένου να δοθεί έμφαση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλοί διαβητικοί ανά τον κόσμο ως προς την πρόσβαση σε φάρμακα, τεχνολογίες, υποστήριξη και φροντίδα.
Το IDF ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ντυθούν στα μπλε και προωθήσουν το σύμβολο της παγκόσμιας ημέρας διαβήτη, που είναι ένας γαλάζιος κύκλος, για να συμβάλλουν στην προώθηση της ορατότητας. Η ομοσπονδία έχει αναρτημένο στο σάιτ της ένα διαδικτυακό τεστ αξιολόγησης του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη και ενθαρρύνει τους ανθρώπους να μοιραστούν τα αποτελέσματά τους στα μέσα μαζικής δικτύωσης χρησιμοποιώντας το #Test2Prevent.
Στις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη προωθητική ενέργεια για την ευαισθητοποίηση θα πραγματοποιηθεί από την ADA. Όπως και στο παρελθόν, η Ένωση θα διοργανώσει δράσεις και θα δημοσιεύσει ηλεκτρονικές διαφημίσεις και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που θα υπογραμμίζουν την επίδραση του διαβήτη στις ΗΠΑ και τη σημασία του να γνωρίζει κανείς κατά πόσο κινδυνεύει να εμφανίσει την ασθένεια, του να κάνει εξετάσεις και να ακολουθεί αγωγή για το διαβήτη.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να λάβει κανείς μέρος στις δράσεις της ADA, από την απλή διαμοίραση φωτογραφιών και μηνυμάτων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ή μπορεί μερικοί να πάρουν την απόφαση να κάνουν τεστ για να διαπιστώσουν αν διατρέχουν κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη. Μέσα στο Νοέμβριο, οι πληροφορίες αυτές θα είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της ADA.
Σύμφωνα με τη Lisa White, διευθύντρια μάρκετινγκ της ADA, ο Νοέμβρης ήταν πάντα μήνας σκληρής δουλειάς για την ADA, η οποία προσπαθεί συνεχώς να παρέχει στο ευρύ κοινό ενημέρωση για τον τρόπο με τον οποίο ο διαβήτης επηρεάζει τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων. Φέτος όμως, λέει η ίδια, η Ένωση θέλει να διευρύνει ακόμη περισσότερο την εμβέλεια του μηνύματός της και να δώσει έμφαση τόσο στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει ο διαβήτης τους ανθρώπους, όσο και στη σημασία του να κινητοποιηθεί ο κόσμος.
«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε έναν κανόνα που να μπορούν να ακολουθούν οι άνθρωποι για να ελέγχονται, να γνωρίζουν το ποσοστό κινδύνου τους, και μετά να κάνουν κάτι γι’ αυτό» λέει η White. Αυτό σημαίνει να κάνουν έλεγχο, και αν το αποτέλεσμα είναι ότι ανήκουν σε ομάδες με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, να κάνουν διαγνωστικούς ελέγχους, όπως είναι η μέτρηση της Hb1c.
«Δεν θέλουμε να μείνουμε μόνο στην ευαισθητοποίηση» υπογραμμίζει η White. «Θέλουμε οι άνθρωποι να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, σε εργαλεία και σε πηγές».
Μέρος αυτής της διαδικασίας, λέει η White, είναι η σωστή ενστάλλαξη του μηνύματος ότι χρειάζεται κανείς συνεχώς να παρακολουθεί την υγεία του. Η παρακολούθηση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη, ή ο έλεγχος του διαβήτη, θα πρέπει να είναι το ίδιο τακτική με την παρακολούθηση της αρτηριακής πίεσης.
Όπως ο Ιανουάριος είναι μήνας που θέτουμε στόχους, η White λέει ότι ο Νοέμβριος μπορεί να είναι μια ευκαιρία να αλλάξουν οι άνθρωποι τη συμπεριφορά τους σε σχέση με την παρακολούθηση της υγείας και την διαχείριση του διαβήτη.
«Το σημαντικό είναι να τους δώσουμε τη δύναμη να κάνουν περισσότερα» λέει η ίδια. «Εμείς είμαστε εδώ να βοηθήσουμε όταν θα είναι έτοιμοι».
Πηγή: Diabetes Self Management

Total
72
Shares
Σχετικά άρθρα