6 μύθοι για τον Διαβήτη: Τι πραγματικά ισχύει;

6 μύθοι για τον Διαβήτη

Πολλά τα «μη» και τα «δεν» για τους ανθρώπους που ζουν με Διαβήτη, αλλά τι πραγματικά ισχύει; Ποιοι μύθοι έχουν καταρριφθεί λόγω της γνώσης;

Άβολες, ανούσιες, μέχρι και επικίνδυνες δοξασίες δείχνουν τα ταλαιπωρούν εδώ και πολλά χρόνια την ήδη δύσκολη καθημερινότητα των ανθρώπων που πάσχουν από Διαβήτη. Η επιστήμη όμως είναι εδώ για να ξεκαθαρίσει ποιες από όλες αυτές ισχύουν και ποιες είναι για τον κάλαθο των απορριμμάτων.

Γράφει ο Γεράσιμος Καρούσος, Παθολόγος – Διαβητολόγος, Διευθυντής Παθολογικής Κλινικής, Ιατρικό Ψυχικού.

Μύθος 1 : Απαγορεύεται η ζάχαρη στους διαβητικούς

Το να έχετε διαβήτη δε σημαίνει ότι πρέπει να αποκλείσετε οτιδήποτε γλυκό από τη διατροφή σας. Η μοναδική επίσημη σύσταση είναι αυτή για μια ισορροπημένη διατροφή με χαμηλά λιπαρά, λίγο αλάτι και ζάχαρη.

Μύθος 2 : Οι διαβητικοί τελικά τυφλώνονται

Είναι αλήθεια ότι ο διαβήτης παραμένει ένα από τα κύρια αίτια τύφλωσης στον πληθυσμό. Με σωστή ρύθμιση του σακχάρου και της αρτηριακής πιέσεως, με διατροφή χαμηλή σε λιπαρά και με συστηματική άσκηση, ο κίνδυνος αυτός απομακρύνεται. Η αποφυγή καπνίσματος κρίνεται αναγκαία.

Μύθος 3 : Δεν είναι ασφαλές ο διαβητικός να οδηγεί

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι ο διαβητικός δεν είναι πιο επισφαλής οδηγός, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι τηρεί προσεκτικό έλεγχο του σακχάρου του.

Μύθος 4: Οι διαβητικοί δεν πρέπει να αθλούνται

Τουναντίον! Η άσκηση είναι απαραίτητη στο διαβήτη, υπάρχουν ακόμα και ολυμπιονίκες αθλητές που είναι διαβητικοί.

Μύθος 5 : Οι διαβητικοί πρέπει να αποφεύγουν φρούτα όπως τα σταφύλια και οι μπανάνες

Επειδή έχουν γλυκιά γεύση, πολλοί πιστεύουν ότι ανεβάζουν το σάκχαρο. Στην πραγματικότητα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας υγιεινής διατροφής. Τα φρούτα έχουν άφθονες φυτικές ίνες, χαμηλά λίπη και είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Προστατεύουν από την καρδιακή νόσο, τον καρκίνο και στομαχικές διαταραχές.

Μύθος 6 : Οι διαβητικοί δεν πρέπει να κόβουν μόνοι τα νύχια τους

Πλήρως αναληθές, απλά γίνεται σύσταση για προσεκτικό κόψιμο στο σχήμα του δακτύλου, διατηρώντας τη φυσιολογική καμπύλη τους και χωρίς να είναι ιδιαίτερα κοντά. Είναι ασφαλέστερη η χρήση νυχοκόπτη παρά ψαλιδιού.

Total
0
Shares
Σχετικά άρθρα
10-signs-gluten
Περισσότερα

10 σημάδια – ένδειξη δυσανεξίας στη γλουτένη

Τα συμπτώματα της νόσου είναι ποικίλα και σε διαφορετική ένταση στο κάθε άτομο, ενώ δεν είναι απαραίτητο να εμφανίζονται όλα ταυτόχρονα στο ίδιο άτομο. Δείτε ποια συμπτώματα θα μπορούσαν να είναι ένα σημάδι – ένδειξη, ότι έχετε δυσανεξία στη γλουτένη.