Τα υγιεινά Χριστουγεννιάτικα μπαχαρικά Τα υγιεινά Χριστουγεννιάτικα μπαχαρικά
Όταν το σπίτι μοσχομυρίζει κανέλα και γαρύφαλλο, τα Χριστούγεννα είναι προ των πυλών … Ξέρατε όμως ότι τα μπαχαρικά αυτά είναι εξαιρετικά υγιεινά; Το... Τα υγιεινά Χριστουγεννιάτικα μπαχαρικά

Όταν το σπίτι μοσχομυρίζει κανέλα και γαρύφαλλο, τα Χριστούγεννα είναι προ των πυλών … Ξέρατε όμως ότι τα μπαχαρικά αυτά είναι εξαιρετικά υγιεινά; Το μυστικό βρίσκεται στη λέξη “αντιοξειδωτικά”.

Ένα από τα πιο συναρπαστικά μπαχαρικά, τόσο από γεύση και υγεία είναι η κανέλα. Η κανέλα σε σκόνη παράγεται από το φλοιό του δέντρου της κανέλας, και έχει χρησιμοποιηθεί σαν μπαχαρικό για χιλιάδες χρόνια στη Νοτιοανατολική Ασία και την Κίνα και αργότερα στον δυτικό κόσμο. Έρευνες δείχνουν ότι η κανέλα βελτιώνει τη δράση της ινσουλίνης. Το 2000, Αμερικανοί επιστήμονες εντόπισαν την ουσία πολυμερές της μεθυλ-υδροχαλκόνης (MCHP) σαν την βιοδραστική ουσία στην κανέλα. Το MCHP είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που εξηγεί γιατί η κανέλα βοηθάει την ρύθμιση του σακχάρου του αίματος.

Μια νέα έρευνα από τις Ηνωμένες Πολιτείες το 2003 μελέτησε την δράση διαφόρων δόσεων κανέλας σε διάφορες παραμέτρους του μεταβολισμού σε διαβητικούς τύπου 2. Σε αυτήν την ασθένεια η ινσουλίνη δεν δρά κανονικά. Αυτό ονομάζεται ινσουλινοαντίσταση και είναι κάτι που έχουν και όλοι όσοι έχουν αυξημένο κοιλιακό λίπος, αλλά και πολλοί από αυτούς που έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, ή ανεβασμένα τριγλυκερίδια.

Μετά από 20 ημέρες με καθημερινή κατανάλωση κανέλας, οι ερευνητές βρήκαν θεαματικές βελτιώσεις στο σάκχαρο, την χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια. Κατά μέσο όρο το σάκχαρο μειώθηκε κατά 20% σε σύγκριση με την ομάδα που δεν κατανάλωσαν κανέλα. Μετά από 40 ημέρες η ομάδα με καθημερινή κατανάλωση κανέλας μείωσε το σάκχαρο κατά μέσο όρο με 29%, τα τριγλυκερίδια με 30%, την LDL χοληστερόλη κατά 27% και την συνολική χοληστερόλη κατα 26%.

Η κανέλα φαίνεται συνεπώς ότι βελτιώνει την ινσουλινοαντίσταση.

Σχεδόν το 40% του πληθυσμού στην Ελλάδα έχει κληρονομικη προδιάθεση για ινσουλινοαντίσταση. Σχεδόν όλοι με αυξημένο κοιλιακό λίπος έχουν το πρόβλημα αυτό. Η κανέλα μπορεί έτσι να συμβάλει στην πρόληψη και αντιμετώπιση της ινσουλινοαντίστασης χωρίς παρενέργειες. Η απαραίτητη δόση είναι 1-1,5 γραμμάρια κανέλας (δηλαδή 1/3 κουταλάκι του γλυκού) καθημερινά. Η δράση της ξεκινάει μετά τις πρώτες 20 μέρες, ενώ η πλήρης δράση έρχεται μετά τις 40 μέρες καθημερινής λήψης.

Ο Δρ. Φαίδων Lindberg-Χατζηπαναγιώτου είναι παθολόγος-διαβητολόγος, ειδικός σε θέματα διατροφής. Ο Δρ. Λιντμπεργκ σας δίνει τις συμβουλές του και παρουσιάζει εβδομαδιαία μενού και άφθονες λαχταριστές συνταγές που θα σας πείσουν να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες και να απολαύσετε καλύτερη υγεία.

Shares

Σχετικά άρθρα

Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares