Χαιρετίζουμε την τηλεοπτική διαφήμιση του Libre και … πάλι παρακινούμε τις ομοσπονδίες να δράσουν για ορατότητα!

libre
libre

Πριν από λίγη ώρα, παρακολουθήσαμε τα τηλεοπτικά σποτ του Freestyle Libre και θελήσαμε να γράψουμε λίγα λόγια για να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας. 
Αυτό που συμβαίνει με τα συγκεκριμένα τηλεοπτικά σποτ, πάει πέρα από την εμπορική προώθηση του προϊόντος, προσφέροντας δύο υπέροχα πράγματα στην κοινότητα των διαβητικών.  

Ορατότητα

Το πρώτο υπέροχο πράγμα, είναι ότι μέσω του σποτ, ακούγεται στο ευρύ κοινό η λέξη διαβήτης. Και εκτός από τη λέξη διαβήτης, ακούγεται και η φράση “τρύπημα στα δάχτυλα”. Η τηλεοπτική αυτή διαφήμιση, κάνοντας αναφορά στον διαβήτη και μιλώντας για το καθημερινό τρύπημα των δαχτύλων, καταφέρνει να δώσει στην κοινότητά μας μεγαλύτερη ορατότητα 
Είναι γεγονός ότι σπάνια κάποιο άτομο που δεν έχει σχέση με το διαβήτη, γνωρίζει τι πραγματικά σημαίνει να ζεις με τον σακχαρώδη διαβήτη, τι σημαίνει να τρυπιέσαι όλη μέρα και να υπολογίζεις υδατάνθρακες και δοσολογίες. Βλέποντας όμως τη διαφήμιση του libre στην τηλεόραση, κάνει έστω τη σύνδεση μεταξύ της ασθένειας και του τρυπήματος,
αρχίζοντας έτσι να αντιλαμβάνεται ότι είναι μια καθημερινή διαδικασία για εμάς που ζούμε με τον σακχαρώδη διαβήτη.
 
Είμαστε πολύ μακριά από το να συνειδητοποιήσει όλος ο κόσμος τι εστί διαβήτης και να κατανοήσει τον καθημερινό αγώνα ενός διαβητικού. Ωστόσο, είναι γεγονός, ότι από το απόλυτο μηδέν, ακόμη και μια απλή αναφορά στην τηλεόραση είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.  
Παράλληλα η ορατότητά μας, θα κάνει τον κόσμο να συνειδητοποιήσει ότι “ζούμε ανάμεσα σας” και δεν είμαστε λίγοι και σπάνιοι!

Αναγνώριση

Το δεύτερο πράγμα που θέλουμε να θίξουμε, είναι κάτι που το Glykouli έχει πει και επαναλαμβάνει από την ώρα που κυκλοφόρησε το Freestyle Libre.
Το χαρακτηριστικό καπάκι στο μπράτσο αποτελεί σημάδι αναγνώρισης του διαβητικού και αυτό έχει ακόμα δυο οφέλη.

Πρώτον ότι πλέον και ένας που δεν γνωρίζει μπορεί να μας μετρήσει, δεύτερον ότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, είναι καλό να υπάρχει κάποιος τρόπος ο υπόλοιπος κόσμος να αναγνωρίζει τον διαβητικό. Για το λόγο αυτό πολλοί κάνουν τατουάζ, ενώ άλλοι φοράνε ειδικά βραχιόλια.  
Βέβαια, το να αποκτήσει κανείς κάτι εμφανές που τον διακρίνει ως διαβητικό, λύνει μόνο ένα μέρος του προβλήματος. Κι αυτό γιατί η αναγνώριση πρέπει να μπορεί να συνοδεύεται και από γνώση του πως μπορεί κανείς να βοηθήσει έναν διαβητικό την ώρα που χρειάζεται την βοήθεια.  
Δυστυχώς ακόμα συχνά διαπιστώνουμε ότι στα μέσα μαζικής ενημέρωσης υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη παραπληροφόρηση.
Έχουμε περιπτώσεις στα 
social media, διαβητικών που αναφέρουν ότι όταν χρειάστηκαν βοήθεια, αυτοί που έσπευσαν δεν ήξεραν με ποιο τρόπο μπορούσαν να βοηθήσουν.
Τρανή απόδειξη της έλλειψης ενημέρωσης πληθυσμού, είναι ότι ακόμα και στην τηλεόραση σε παλαιότερο  επεισόδιο της γνωστής σειράς “Μην αρχίζεις τη μουρμούρα”, στο οποίο παρουσιάζεται περιστατικό ανθρώπου που λιποθύμησε γιατί είχε υπογλυκαιμία, οι ηθοποιοί, ακολουθώντας το σενάριο, είπαν ότι χρειαζόταν την ένεσή του και έτσι γίνεται φανερό το πόσο λανθασμένη είναι η γνώση που μεταδίδεται σε σχέση με το διαβήτη

Σε καμία περίπτωση ένας άνθρωπος με διαβήτη σε επεισόδιο υπογλυκαιμίας ΔΕΝ χρειάζεται ινσουλίνη, αλλά ζάχαρη και μάλιστα ταχείας απορρόφησης!
Εδώ είναι που το ρητό “η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια” βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή του. Στην προκειμένη περίπτωση ακούμε μια τελείως λανθασμένη πληροφορία που μπορεί στοιχίσει τη ζωή ενός  ανθρώπου και αυτό το ακούμε σε ένα τόσο μεγάλο μέσο. Η τεράστια απόδειξη της τραγικής άγνοιας που εν έτη 2019 ο κόσμος έχει και αναρωτίομαστε, τόσα χρόνια ομοσπονδίες, τι κάνουν;
Είναι τραγικό το γεγονός ότι μεταξύ των φορέων που αντιπροσωπεύουν τις ομάδες των διαβητικών, μόνο το Glykouli έστειλε στους παραγωγούς της εκπομπής επιστολή, στην οποία ευχαριστούσε μεν για την ορατότητα που έδωσε το σίριαλ στην κοινότητα των διαβητικών, επεσήμανε όμως και το γεγονός ότι καλό θα ήταν, όταν γράφουν για ζητήματα που δεν γνωρίζουν, να επικοινωνούν με ανθρώπους που είναι κατάλληλοι για να τους διαφωτίσουν.  
Επίσης πρώτο το Glykouli δημοσιοποίησε την πρόσφατη περίπτωση της τηλεοπτικής εκπομπής για την υγεία που έκανε λανθασμένη ενημέρωση σχετικά με την υποτιθέμενη υποστροφή του διαβήτη μέσω δίαιτας και ευχαριστούμε θερμά το κοινό μας για τα πολλά μηνύματα που μας έστειλε!
Το Glykouli καθημερινά και με χίλιους τρόπους προσπαθεί να ξεκουνήσει τις ομοσπονδίες  ώστε να διοργανώσουν δράσεις που θα επιτρέψουν στη διαβητική κοινότητα να αποκτήσει ορατότητα. Πολλές φορές μάλιστα το κάνουμε με επικριτικό τρόπο, και αυτό γιατί εν έτει 2019, και με το διαβήτη να λαμβάνει διαστάσεις επιδημίας, η άγνοια συνεχίζεται και η άγνοια σκοτώνει.  
Εκατομμύρια ξοδεύονται ετησίως για δράσεις και δρώμενα, ιδού όμως τα αποτελέσματα. Είναι η ώρα οι ομοσπονδίες που αντιπροσωπεύουν τα άτομα με διαβήτη να κινηθούν ώστε ο πληθυσμός να ευαισθητοποιηθεί και να ενημερωθεί σωστά.
Πολλές φορές έχουμε πει, ότι  οι εταιρείες  υποκαταστούν δράσεις που θα έπρεπε να κάνουν οι ομοσπονδίες και μην ξεχνάμε ότι όλες οι δράσεις του διαβήτη, στηρίζονται οικονομικά από τις εταιρείες και αυτό είναι κάτι που επιβάλεται να αναγνωρίζουμε.
Και στην τελική εμείς είμαστε οι αποδέκτες των προϊόντων των εταιρειών, άρα ας αρχίσουμε να έχουμε λόγο ποιες δράσεις κατά σειρά προτεραιότητας είναι χρήσιμες να ενισχύονται οικονομικά και ποιες δράσεις είναι απλά ξόδεμα χρημάτων και δεν προσφέρουν ορατότητα στην κοινότητα!

Glykouli.gr

Total
0
Shares
Σχετικά άρθρα