Πως μπορούν γονείς παιδιών με διαβήτη τύπου 1 να ανταπεξέλθουν στην έλλειψη ύπνου Πως μπορούν γονείς παιδιών με διαβήτη τύπου 1 να ανταπεξέλθουν στην έλλειψη ύπνου
Ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που έχει ένας γονιός να αντιμετωπίσει μετά από τη διάγνωση του παιδιού του με διαβήτη τύπου 1, είναι η... Πως μπορούν γονείς παιδιών με διαβήτη τύπου 1 να ανταπεξέλθουν στην έλλειψη ύπνου

Ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που έχει ένας γονιός να αντιμετωπίσει μετά από τη διάγνωση του παιδιού του με διαβήτη τύπου 1, είναι η ανάγκη να πρέπει να ξυπνάει συνεχώς το βράδυ για να ελέγχει τα σάκχαρα και το πρωί να πρέπει να συνεχίσει με οποιεσδήποτε υποχρεώσεις έχει να φέρει εις πέρας.

Για τους γονιούς που ψάχνουν τρόπους να ανταπεξέλθουν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, έχουμε μερικές προτάσεις που μπορεί να βοηθήσουν.

Κοιμηθείτε με τη σειρά

Αυτή η μέθοδος του διαίρει και βασίλευε βοηθά να κοιμηθείτε λίγες ώρες παραπάνω: Μπορείτε να συνεννοηθείτε με το σύζυγο ώστε κάθε νύχτα να αναλαμβάνετε τη «νυχτερινή βάρδια» εναλλάξ. Αυτό επιτρέπει και στους δύο να κοιμούνται λίγο περισσότερο, λέει ο Ramiz Fargo, M.D., διευθυντής του Κέντρου Διαταραχής Ύπνου στο Πανεπιστήμιο Loma Linda της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ. «Αν είναι η σειρά σας να μείνετε ξύπνιοι το βράδυ, προσπαθήστε να πάρετε έναν σύντομο ύπνο πριν ξεκινήσει η «βάρδια» σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει πολύ με την κούραση».

Αν είστε ο μοναδικός γονέας, μπορείτε να ζητήσετε από φίλους ή συγγενείς που προσφέρονται να βοηθήσουν, να εκπαιδευτούν σε θέματα διαβήτη. Αυτοί θα μπορούσαν να καθίσουν με το παιδί σας κάποιες ώρες το πρωί ή το απόγευμα για να μπορέσετε να κοιμηθείτε λίγο. Αν οι ίδιοι το θελήσουν θα μπορούσαν και να αναλάβουν να μείνουν ξύπνιοι οι ίδιοι κάποιο βράδυ.

Υπολογίστε την ώρα που θα κοιμηθείτε

Για τις νύχτες που μένετε όλο το βράδυ ξύπνιοι, η επόμενη μέρα είναι σίγουρα δύσκολη. Αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε λίγο το πρωί, καλό θα είναι να κοιμηθείτε λίγο μετά το μεσημεριανό ώστε να συμπληρώσετε λίγο ύπνο.

«Ο κιρκάδιος ρυθμός (που ελέγχει ποιες ώρες ο οργανισμός είναι ξύπνιος) συνήθως πέφτει το απόγευμα κι έτσι είναι πιο εύκολο να κοιμηθείτε και το σώμα σας να επωφεληθεί από αυτόν τον ύπνο», λέει ο Fargo. Ακόμη και ένα 20 λεπτο ύπνου μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση της διάθεσης και της εγρήγορσης.

Αποτρέψτε τις ενοχλήσεις

Όταν καταφέρετε να κοιμηθείτε, να είστε σίγουροι ότι το δωμάτιό σας δεν σας αποτρέπει από τον ύπνο. «Σβήστε όλα τα φώτα και κλείστε όλους τους ήχους που θα μπορούσαν να σας ενοχλήσουν, για παράδειγμα βγάλτε την τηλεόραση από το δωμάτιο. Διατηρήστε τη θερμοκρασία λίγο δροσερή… μεταξύ 15 και 20 βαθμούς κελσίου», λέει ο Kent Smith, D.D.S., A.B.D.S.M., πρόεδρος της Αμερικανικής ένωσης Ύπνου και Αναπνοής (American Sleep and Breathing Association). Μπορείτε να βάλετε μια κουβέρτα παραπάνω αν χρειαστεί.

Επίσης, αποφύγετε τις οθόνες πριν τον ύπνο. Όταν προσπαθείτε να εκμεταλλευτείτε κάθε λεπτό ύπνου που μπορείτε να έχετε, δεν υπάρχει χώρος για κακές συνήθειες όπως να χαζεύετε στο κινητό σας την ώρα του ύπνου. Μπορεί να νομίζετε ότι σας χαλαρώνει, αλλά στην πραγματικότητα το φως από την συσκευή μπορεί να σας προκαλέσει προβλήματα στον ύπνο γιατί δίνει στον εγκέφαλο την εντολή ότι είναι ημέρα. Κλείστε τις οθόνες τουλάχιστον μια ώρα πριν τον ύπνο. Επιπλέον: Αν ολόκληρη η οικογένεια έχει κλειστές οθόνες το απόγευμα, θα κοιμηθεί πιο εύκολα το παιδί σας!

Ξανακοιμηθείτε το συντομότερο δυνατό

«Αυτό που έχω μάθει είναι ότι, αν μπορώ να ολοκληρώσω τον βραδινό έλεγχο σακχάρου μέσα σε ελάχιστον χρόνο, μπορώ να ξανακοιμηθώ γρήγορα. Αυτό σημαίνει ότι έχω δίπλα στο κρεβάτι του γιου μου τον μετρητή σακχάρου και ένα κουτάκι χυμό, και ότι πριν κοιμηθώ έχω μαζέψει τα παιχνίδια του ώστε να μην σκοντάψω το βράδυ», λέει η Tracee L. από το Νότιο Fort Lauderdale στην Φλόριντα των ΗΠΑ, μητέρα παιδιού με διαβήτη τύπου 1. Σκεφτείτε να τοποθετήσετε απαλά φώτα νυκτός μεταξύ του δωματίου σας και αυτό του παιδιού σας, ώστε να μην χρειάζεται να ανάβετε τα φώτα οροφής.

Προσέχετε τις ποσότητες καφεΐνης που λαμβάνετε

Καλό είναι να μην πίνετε πολλούς καφέδες μέσα στην ημέρα. «Ο καφές μπορεί να είναι μια γρήγορη λύση, αλλά όχι μακροχρόνια» μιας και η καφεΐνη δεν μπορεί να αντισταθμίσει τον χαμένο ύπνο, λέει η Deborah Malkoff-Cohen, M.S., R.D., C.D.N., C.D.E, διατροφολόγος και εκπαιδεύτρια του διαβήτη στο City Kids Nutrition στην Νέα Υόρκη των ΗΠΑ. Και όταν έχετε μεγάλες ποσότητες καφεΐνης στον οργανισμό σας, σας δυσκολεύει να κοιμηθείτε όταν έχετε επιτέλους την ευκαιρία.

Θέστε υπό έλεγχο ό,τι μπορείτε

Είναι συχνό φαινόμενο οι υπογλυκαιμίες, ή συμβαίνουν μια στο τόσο; Αν κάθε βράδυ μένετε ξύπνιοι για να ελέγχετε και να διαχειρίζεστε τις τιμές που είναι εκτός ορίων, είναι ώρα να συνεννοηθείτε με τους ανθρώπους που σας παρακολουθούν.

«Καταρχάς μελετήστε διεξοδικά τις δόσεις ινσουλίνης που λαμβάνει αργά το απόγευμα. Η κάθε ινσουλίνη έχει διαφορετικό χρόνο αιχμής. Αν η αιχμή της είναι στη μέση της νύχτας, μιλήστε σε κάποιον ειδικό για να σας πει πως μπορείτε να προσαρμόσετε τις βραδινές δόσεις ινσουλίνης ώστε να το αποφύγετε αυτό», λέει ο Stephen W. Ponder, M.D., F.A.A.P., C.D.E, παιδιατρικός ενδοκρινολόγος στο Τέξας των ΗΠΑ.

Ένας άλλος τρόπος να μειώσετε τον κίνδυνο υπογλυκαιμίας το βράδυ, είναι να δώσετε στο παιδί σας ένα βραδυνό σνακ, που να αποτελεί πηγή υδατανθράκων που καίγονται αργά και μπορούν να κρατήσουν το παιδί όλη νύχτα. «Τα δημητριακά ολικής άλεσης και άλλα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες αποτελούν μια καλή λύση», παρατηρεί ο Ponder.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που επηρεάζουν τις τιμές του σακχάρου. Ωστόσο, αν κάνετε όσο περισσότερα μπορείτε για να αποτρέψετε τις υπογλυκαιμίες το βράδυ, αυξάνετε τις πιθανότητες το παιδί σας να έχει σταθερά νούμερα, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερο ύπνο για εσάς.

Πηγή: T1 everyday magic

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares