Γιαούρτι, φρούτα και λαχανικά οφελούν την καρδιαγγειακή υγεία, σύμφωνα με νέα έρευνα Γιαούρτι, φρούτα και λαχανικά οφελούν την καρδιαγγειακή υγεία, σύμφωνα με νέα έρευνα
Η καλύτερη στρατηγική για την πρόληψη της αθηροσκλήρωσης, της συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες του σώματος που μπορεί να προκαλέσει καρδιακές παθήσεις, είναι η διατροφή... Γιαούρτι, φρούτα και λαχανικά οφελούν την καρδιαγγειακή υγεία, σύμφωνα με νέα έρευνα

Η καλύτερη στρατηγική για την πρόληψη της αθηροσκλήρωσης, της συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες του σώματος που μπορεί να προκαλέσει καρδιακές παθήσεις, είναι η διατροφή με βάση τις φυτικές τροφές, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cardiovascular Research.

Σε μια πρόσφατη ανάλυση, ερευνητές συνέλλεξαν στοιχεία από μεγάλο αριθμό μελετών που είχαν δημοσιευτεί παλιότερα σχετικά με την διατροφή και τα αποτελέσματα στο καρδιαγγειακό σύστημα. Αντι να επικεντρωθεί στο κατά πόσο συγκεκριμένα φαγητά συνδέονταν με καρδιακές παθήσεις, διερεύνησε τα μοτίβα στην διατροφή των ανθρώπων – για παράδειγμα αν ακολουθούσαν διατροφή με βάση κυρίως τα λαχανικά, ή το κρέας, και αν προσέθεταν λίγο ή πολύ αλάτι. Τα αποτελέσματα δεν προκαλούν έκπληξη για ανθρώπους που παρακολουθούν τις διατροφικές έρευνες, αλλά ενισχύουν τις γνωστές συστάσεις των ειδικών.

Φυτικές τροφές και γαλακτοκομικά που έχουν υποστεί ζύμωση συνδέονται με οφέλη του καρδιαγγειακού συστήματος.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα αποτελέσματα διαφόρων ερευνών ήταν παρόμοια ως προς τις διατροφικές συνήθειες που ευνοούν και που προλαμβάνουν την αθηροσκλήρωση. Οι υγιείς ενήλικες είχαν οφέλη από χαμηλότερη κατανάλωση άλατος και φαγητών με βάση το κρέας, και από υψηλότερη πρόσληψη φυτικών τροφών όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φασόλια και άλλα όσπρια, καθώς και οι καρποί. Παρόμοια οφέλη παρατηρήθηκαν από την αντικατάσταση του βουτύρου και άλλων ζωικών λιπών, ή τροπικών ελαίων όπως το λάδι της καρύδας, με ελαιόλαδο και άλλα φυτικά έλαια που περιέχουν κυρίως ακόρεστα λιπαρά.

Υπήρξαν, όμως, και κάποια άλλα ευρήματα που δεν προκαλούν έκπληξη. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι δεν έχουν την ίδια επίδραση στο σώμα όλα τα κρέατα και πουλερικά – ενώ το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας (όπως τα αλλαντικά και τα λουκάνικα) συνδέθηκαν με υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, η μέτρια κατανάλωση πουλερικών (μη συμπεριλαμβανομένων των επεξεργασμένων μορφών τους) παρατηρήθηκε ότι ήταν ουδέτερη. Ένα άλλο εύρημα ήταν ότι μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με μειωμένα λιπαρά, δεν παρουσίασε οφέλη σε σχέση με τα προϊόντα που είχαν πλήρη λιπαρά. Επιπλέον, η κατανάλωση μικρής ποσότητας τυριού και γιαουρτιού – 3 μερίδες των 50 γραμμαρίων τυρί την εβδομάδα, και 200 γραμμάρια γιαούρτι την ημέρα – συνδέθηκε με οφέλη της καρδιαγγειακής υγείας, υποθετικά γιατί τα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν υποστεί ζύμωση και διαθέτουν ωφέλιμα βακτήρια.

Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, οι ερευνητές πρότειναν τον περιορισμό του κόκκινου κρέατος σε δύο μερίδες των 100 γραμμαρίων την εβδομάδα, και την αντικατάσταση των επιπλέον μερίδων κόκκινου κρέατος, με τέσσερις μερίδες των 180 γραμμαρίων φασόλια και άλλα όσπρια, ως πηγή πρωτεΐνης. Επίσης, συμβουλεύουν την άφθονη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σε επίπεδα ακόμη και 400 γραμμαρίων την ημέρα για το κάθε είδος τροφής, ή συνολικά 800 γραμμάρια την ημέρα. Επίσης προτείνεται η κατανάλωση μιας χούφτας καρπών την ημέρα (περίπου 30 γραμμάρια).

Σχετικά με τα ποτά, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μέχρι και τρία φλυτζάνια καφέ ή τσάι την ημέρα, φαίνεται να έχουν καρδιαγγειακά οφέλη. Από την άλλη, το αλκοόλ, θα πρέπει να περιορίζεται σε μία μπύρα την ημέρα, ή δύο ποτήρια κρασί για τους άντρες και ένα για τις γυναίκες.

«Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι κάποιο συγκεκριμένο φαγητό είναι δηλητήριο για την καρδιά» τόνισε ο επικεφαλής της έρευνας Gabriele Riccardi, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Federico II στην Νάπολη της Ιταλίας. «Είναι θέμα ποσότητας και συχνότητας κατανάλωσης».

Πηγή: Diabetes self management

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares