Το να μην κοιμάστε αρκετά αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη σας κατά 58%, νέα ευρήματα μελέτης

Εάν θέλετε να αποφύγετε αυτή τη χρόνια πάθηση, ίσως είναι καιρός να επανεξετάσετε το πρόγραμμα ύπνου σας

Υπάρχουν λίγα πράγματα καλύτερα από το να ξεκουράζεστε καλά τη νύχτα. Ξυπνάτε νιώθοντας πιο χαρούμενοι, πιο υγιείς, πιο ανανεωμένοι και έτοιμοι να αναλάβετε τη μέρα σας. Ωστόσο, μεταξύ εργασιακών, οικογενειακών και καθημερινών πιέσεων, δεν είναι πάντα εύκολο να καταγράψετε ένα σταθερό οκτάωρο κάθε βράδυ.

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC), το ένα τρίτο των ενηλίκων των ΗΠΑ δεν κοιμάται τη συνιστώμενη ποσότητα τη νύχτα. Δυστυχώς, είναι κάτι περισσότερο από κούραση που μπορεί να σας επιφυλάσσει εάν κοιμάστε τη λάθος ποσότητα: μια νέα μελέτη δείχνει ότι θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη . Διαβάστε παρακάτω για να ανακαλύψετε ποια ποσότητα ύπνου μπορεί να θέτει σε κίνδυνο την υγεία σας.

Ο πολύ λίγος ύπνος αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη.

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature and Science of Sleep αποκαλύπτει ότι ο ανεπαρκής ύπνος  μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Μεταξύ μιας ομάδας 84.404 ενηλίκων συμμετεχόντων των οποίων τα αρχεία υγειονομικής περίθαλψης λήφθηκαν από τη Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου, εκείνοι που συνήθως κοιμόντουσαν λιγότερο  από πέντε ώρες τη νύχτα βρέθηκαν να έχουν 58% υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια σε σύγκριση με εκείνους που κοιμόνταν τακτικά μεταξύ επτά και οκτώ ωρών τη νύχτα.

Το να μην κοιμάστε αρκετά αυξάνει επίσης τον κίνδυνο παχυσαρκίας.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο κίνδυνος διαβήτη που εκτοξεύεται όταν δεν κοιμάστε επαρκώς .

Η ίδια μελέτη διαπίστωσε ότι η σύντομη διάρκεια ύπνου μπορεί επίσης να παίξει σημαντικό παράγοντα στον κίνδυνο να γίνετε παχύσαρκοι σύντομη διάρκεια ύπνου μπορεί επίσης να παίξει σημαντικό παράγοντα στον κίνδυνο να γίνετε παχύσαρκοι . Οι ερευνητές της μελέτης ανακάλυψαν ότι τα άτομα της μελέτης που κοιμόντουσαν τακτικά μόνο πέντε ώρες τη νύχτα είχαν 48% περισσότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι τα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια από εκείνους που συνήθως κοιμόντουσαν επτά έως οκτώ ώρες.

Μπορεί επίσης να παίξει σημαντικό ρόλο στην ψυχική σας υγεία.

Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική σας υγεία – και η ποσότητα του ύπνου  που κοιμάστε τη νύχτα σίγουρα συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών.

Η μελέτη Nature and Science of Sleep διαπίστωσε ότι τα άτομα που κοιμόντουσαν τακτικά πέντε ή λιγότερες ώρες τη νύχτα είχαν 44% υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν «οργανική ψυχική διαταραχή και διαταραχές της διάθεσης» τα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια σε σχέση με τα άτομα που είχαν καλύτερη ξεκούραση.

Ο πολύς ύπνος έχει επίσης τους δικούς του κινδύνους.

Εάν πιστεύετε ότι το να μένετε στο κρεβάτι για ώρες και ώρες θα βοηθήσει στην καταπολέμηση των επιπτώσεων αυτών των ετών του κακού ύπνου, ξανασκεφτείτε το .

Μια μελέτη του 2003 που δημοσιεύθηκε στο Archives of Internal Medicine διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται  περισσότερες από εννέα ώρες τη νύχτα έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου.

Οπότε μείνετε σε ένα ιδανικό οκτάωρο και φροντίστε τις υπόλοιπες ώρες της μέρας να έχετε ισορροπημένη διατροφή, επαρκή σωματική δραστηριότητα και συνήθειες που σας κρατούν χαρούμενους κι όσο γίνεται πιο υγιείς.

Total
63
Shares
Σχετικά άρθρα
children-and-diabetes-600
Περισσότερα

Διατροφική αντιμετώπιση του σακχάρου στα παιδιά

Πολύ στενή με την παχυσαρκία και με μια σειρά συναισθηματικών προβλημάτων και διαταραχών της υγείας είναι η μη ισορροπία του σακχάρου. Αυτό σήμερα είναι πρόβλημα για πολλά παιδιά, κυριώς γιατί η διατροφή τους είναι πλούσια σε σάκχαρα και επεξεργασμένους υδατάνθρακες.