Πώς μια χορτοφαγική δίαιτα σε βοηθά να ελέγχεις καλύτερα το σάκχαρο

Η χορτοφαγική δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων οδηγεί σε απώλεια βάρους και βελτιωμένο έλεγχο γλυκόζης αίματος στον τύπο 2
Η χορτοφαγική δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων οδηγεί σε απώλεια βάρους και βελτιωμένο έλεγχο γλυκόζης αίματος στον τύπο 2

Η βίγκαν δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες οδήγησε σε μεγαλύτερη βελτίωση σε πολλούς μετρήσιμους παράγοντες υγείας σε σύγκριση με μια τυπική χορτοφαγική δίαιτα σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 — αν και οι δύο δίαιτες ήταν ευεργετικές, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition.

Μια vegan διατροφή είναι εντελώς απαλλαγμένη από ζωικά προϊόντα – αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κρέας, πουλερικά, ψάρια, γαλακτοκομικά ή αυγά. Πολλές τροφές χαμηλής θρεπτικής αξίας τυχαίνει να είναι vegan, ωστόσο –τα πατατάκια είναι ένα παράδειγμα– επομένως η βίγκαν δίαιτα για την υγεία σημαίνει γενικά την τήρηση ορισμένων πρόσθετων οδηγιών, όπως η κατανάλωση ελάχιστα επεξεργασμένων τροφίμων και αφθονίας φρούτων και λαχανικών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι φυτικές δίαιτες –οι οποίες δεν είναι απαραίτητα vegan, αλλά περιλαμβάνουν μια μεγάλη ποικιλία από υγιεινές φυτικές τροφές– μπορεί να προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένου του χαμηλότερου κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και χαμηλότερου κινδύνου για άνοια. Η λήψη του διατροφικού λίπους από φυτά και όχι ζωικά προϊόντα συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο για εγκεφαλικό και μια υγιεινή διατροφή με βάση τα φυτά μπορεί ακόμη και να βελτιώσει τα αποτελέσματα που σχετίζονται με τον COVID-19. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα ζωικά προϊόντα είναι κακά για εσάς. Υπάρχουν ενδείξεις ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, ιδίως –όπως το γιαούρτι, το κεφίρ και το καλλιεργημένο βουτυρόγαλα– είναι ευεργετικά για την υγεία σας, συμπεριλαμβανομένης της καρδιαγγειακής υγείας.

Βελτιώσεις που συνδέονται και με τα δύο είδη διατροφής με βάση τα φυτά

Στο τέλος των τριών μηνών, 70 από τους 83 συμμετέχοντες (84%) είχαν κολλήσει στη βίγκαν δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, ενώ 68 από τους 81 συμμετέχοντες (84%) είχαν κολλήσει στη χορτοφαγική διατροφή. Μεταξύ των συμμετεχόντων που τήρησαν την καθορισμένη δίαιτά τους, εκείνοι στην ομάδα vegan με χαμηλούς υδατάνθρακες έχασαν κατά μέσο όρο 5,9 κιλά ενώ εκείνοι της χορτοφαγικής ομάδας έχασαν κατά μέσο όρο 5,2 κιλά. Τα μέλη της βίγκαν ομάδας χαμηλών υδατανθράκων είδαν το μέσο επίπεδο του A1C να μειώνεται κατά 0,99%, ενώ για τα μέλη της χορτοφαγικής ομάδας μειώθηκε κατά 0,88% — μια εντυπωσιακή μείωση του A1C και για τις δύο ομάδες. Όσον αφορά τη συστολική αρτηριακή πίεση (ο «κορυφαίος αριθμός»), τα μέλη της βίγκαν ομάδας χαμηλών υδατανθράκων είδαν πτώση 4 mmHg, ενώ τα μέλη της ομάδας των χορτοφάγων είδαν πτώση 6 mmHg κατά μέσο όρο.

Για όλους αυτούς τους μετρήσιμους παράγοντες υγείας, καμία από τις διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων δίαιτας δεν ήταν στατιστικά σημαντική, που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να οφείλονταν στην τύχη — αλλά οι συνολικές βελτιώσεις και στις δύο ομάδες ήταν τόσο στατιστικά σημαντικές όσο και αρκετά μεγάλες ώστε να κάνουν δυνητικά σημαντική διαφορά στην υγεία. Ωστόσο, ένας τομέας όπου υπήρχε σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων ήταν στις εκτιμώμενες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που συνδέονται με τη διατροφή τους – η ομάδα vegan χαμηλών υδατανθράκων συνδέθηκε με χαμηλότερες εκπομπές κατά 0,63 κιλά διοξειδίου του άνθρακα κάθε μέρα ανά άτομο, μέση τιμή.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η βίγκαν ή χορτοφαγική δίαιτα με περιορισμένες θερμίδες και χαμηλή σε υδατάνθρακες θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές βελτιώσεις στα μέτρα υγείας σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 και ότι η βίγκαν δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων είναι η καλύτερη επιλογή όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Total
24
Shares
Σχετικά άρθρα
Περισσότερα

Οι 5 καλύτερες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες για τον διαβήτη, σύμφωνα με έναν διαιτολόγο

Όσον αφορά τον διαβήτη και τη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορούμε να προσθέσουμε στη διατροφή μας είναι οι φυτικές ίνες