Ποιά φρούτα και λαχανικά βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην «εποχή» τους Ποιά φρούτα και λαχανικά βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην «εποχή» τους
Προτιμάμε τα φρούτα και τα λαχανικά που παράγει την κάθε εποχή η χώρα μας γιατί είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή. Τα φρούτα και τα... Ποιά φρούτα και λαχανικά βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην «εποχή» τους

Προτιμάμε τα φρούτα και τα λαχανικά που παράγει την κάθε εποχή η χώρα μας γιατί είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή. Τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής είναι φρέσκα, εύγεστα, και γεμάτα από όλα αυτά τα ευεργετικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα μας για να λειτουργήσει. Επιπλέον, τα Ελληνικά προϊόντα είναι διαθέσιμα στην αγορά άμεσα, σε προσιτές τιμές. Αντιθέτως, τα προϊόντα από το εξωτερικό είναι ακριβά και με τον καιρό που χρειάζονται για να μεταφερθούν στη χώρα μας, χάνουν το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών συστατικών τους.

Επιλέγοντας τις τροφές αυτές που παράγονται στην χώρα μας την κάθε εποχή, γλυτώνουμε τις ορμόνες, τα προϊόντα θερμοκηπίου, υποστηρίζουμε τους Έλληνες παραγωγούς και διατηρούμε την οικολογική μας συνείδηση, μιας και για την καθημερινή μεταφορά των προϊόντων από το εξωτερικό χρειάζεται να καταναλωθούν μεγάλες ποσότητες καυσίμων.

Έχοντας όμως συνηθίσει να έχουμε πρόσβαση σε όλες τις γεύσεις ασχέτως με την εποχή, δύσκολα μπορούμε να ξεχωρίσουμε ποια φρούτα και λαχανικά παράγονται την κάθε εποχή.

Τα φρούτα του χειμώνα είναι τα εσπεριδοειδή. Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, μήλα, έχουν λίγες θερμίδες, συμβάλλουν στην οχύρωση του ανοσοποιητικού συστήματος, αλλά και στην καλή λειτουργία του εντέρου, μιας και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Τα λαχανικά, είναι πλούσια σε βιταμίνες και συμβάλλουν στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Παρακάτω θα βρείτε ποια φρούτα και λαχανικά είναι αυτή τη στιγμή «στην εποχή τους»

Καρότο:

καρότα

Καρότα

Περιέχει βιταμίνη Α (καροτίνη), βιταμίνες του συμπλέγματος Β, C, σάκχαρα, πηκτίνη, ασβέστιο, φώσφορο και κάλιο. Το καρότο χρησιμοποιείται στις διαταραχές του ουροποιητικού συστήματος, διεγείρει την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, ενεργοποιεί τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού, συνιστάται κατά της καούρας και της γαστρίτιδας, της διάρροιας και της δυσκοιλιότητας. Πιθανολογείται ότι διαθέτει αντικαρκινική δράση.

 

κουνουπίδι

Κουνουπίδι

Κουνουπίδι:

Το κουνουπίδι είναι φτωχό σε θερμίδες αλλά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και αποτελεί καλή πηγή βιταμινών, όπως οι Α, C, Β1, Β2, Β3, Β6, το παντοθενικό οξύ, το μαγγάνιο, ο φώσφορος, το κάλιο, το ασβέστιο και περιέχει φυλλικό οξύ. Έχει αντικαρκινική δράση και βοηθά στην πρόληψη και καταπολέμηση πολλών νοσημάτων φθοράς. Επίσης αποτελεί πηγή διαλυτών φυτικών ινών, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της LDL-χοληστερόλης.

Λάχανο:

λάχανο

Λάχανο

Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, φυλλικό οξύ και κάλλιο. Το κάλλιο ρυθμίζει τον όγκο των ενδοκυττάριων υγρών και επηρεάζει την σύσπαση των λείων μυϊκών ινών και έτσι είναι απαραίτητο για την διατήρηση του καρδιακού παλμού. Τέλος, το λάχανο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες με την κάθε μερίδα να περιέχει 2,3 γρ. φυτικών ινών.

 

Μαρούλι

Μαρούλι

Μαρούλι:

Περιέχει υψηλές ποσότητες καροτενοειδών, βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, μαγγάνιο και χρώμιο. Το χρώμιο θεωρείται ότι είναι απαραίτητο για να ολοκληρωθεί η αλληλεπίδραση ανάμεσα στο μόριο της ινσουλίνης και τον κυτταρικό της υποδοχέα, ώστε να γίνει η μεταφορά της γλυκόζης από το αίμα στα κύτταρα. Το μαρούλι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και βοηθά στο μεταβολισμό της χοληστερόλης.

 

Μπρόκολο:

μπρόκολο

Μπρόκολο

Εκτός από βιταμίνη C, το μπρόκολο περιέχει φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, κάλλιο και φυτικές ίνες. Το μαγνήσιο παίζει κρίσιμο ρόλο στη λειτουργικότητα εκατοντάδων ενζύμων, συμμετέχει στις αντιδράσεις πρωτεϊνoσύνθεσης και βοηθά τους μυς να χαλαρώσουν μετά τη σύσπαση. Το μαγνήσιο αποτελεί μέρος των κρυστάλλων των οστών αλλά βρίσκεται και στην εξωτερική επιφάνειά τους. Προσδίδει σκληρότητα στα δόντια επειδή συγκρατεί ασβέστιο και σμάλτο.

 

Παντζάρια

Παντζάρι

Παντζάρι:

Είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, νιτρικά άλατα, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, φώσφορο, βιταμίνη C, βιταμίνη Β1, Β2, Β6, Β5 (παντοθενικό οξύ), φυτικές ίνες και φυτοθρεπτικά συστατικά όπως το β- καροτένιο. Το κόκκινο χρώμα του βολβού του παντζαριού οφείλεται σε χρωστικές που ονομάζονται βηταλαΐνες και παρουσιάζουν έντονη αντιοξειδωτική δράση.  Η υψηλή περιεκτικότητα των παντζαριών σε νιτρικά ιόντα μειώνει τις απαιτήσεις του οργανισμού για οξυγόνο, καθιστώντας την γυμναστική πιο εύκολη. Επίσης ο χυμός τους βοηθάει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Τα παντζάρια περιέχουν μια ουσία, τη βεταΐνη, η οποία μειώνει τα επίπεδα ομοκυστεΐνης και θωρακίζει απέναντι σε διάφορες καρδιαγγειακές παθήσεις. Αποτρέπει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και είναι πλούσιο στο ένζυμο καταλάση, ένα από τα βασικότερα αντιοξειδωτικά ένζυμα το οποίο έχει την ιδιότητα να υπερασπίζεται τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες. Τέλος επίσης έχει αιμοπυκτική δράση και αποτελεί φυσικό καθαρτικό και… αφροδισιακό!

Σπανάκι:

Σπανάκι

Σπανάκι

Το σπανάκι ανήκει στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μία κατηγορία λαχανικών με τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά αναλογικά με τις θερμίδες που περιέχουν. Είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Κ, βιταμίνη Α, μαγγάνιο, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, αλλά επιπλέον περιέχει σίδηρο (αν και στη λιγότερο απορροφήσιμη μορφή), βιταμίνη C, ασβέστιο, βιταμίνες συμπλέγματος Β και, φυσικά, φυτικές ίνες. Το σπανάκι προστατεύει τον οργανισμό και από διάφορες ασθένειες, όπως οστεοπόρωση, καρδιαγγειακές παθήσεις, αρθρίτιδα, και καρκίνο του παχέος εντέρου. Μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί τουλάχιστον 13 διαφορετικά είδη φλαβονοειδών συστατικών στο σπανάκι, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

 

Λεμόνια

Λεμόνια

Λεμόνια:

Τα λεμόνια είναι πλούσια σε κάλιο, βιταμίνη B1, μπορεί να θεωρηθούν καλή πηγή της βιταμίνης C και περιέχουν 5% με 6% κιτρικό οξύ. Επιπλέον, περιέχουν πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, και ανόργανα άλατα όπως φώσφορο, μαγνήσιο, πυρίτιο, ασβέστιο καθώς και μεταλλικά άλατα. Είναι γνωστά για την αντισηπτική δράση τους και ο χυμός τους χρησιμοποιείται για την αποτοξίνωση του οργανισμού. Βοηθούν στον πυρετό και στον πονόλαιμο καθώς και στην πέψη.

Πορτοκάλια

Πορτοκάλια

Πορτοκάλια:

Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, κάλιο, σελήνιο και φυτικές ίνες, β – καροτίνη, πηκτίνη, ασβέστο, σίδηρο, ιώδιο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο, χλώριο και ψευδάργυρο. Πάνω από 170 φυτοχημικές ουσίες και 60 φλαβονοειδείς χημικές ενώσεις με εξέχουσες αντιοξειδωτικές επιδράσεις προσφέρουν μέγιστη προστασία έναντι της υπέρμετρης παραγωγής των ελευθέρων ριζών.

 

Μήλα

Μήλα

Μήλα (όσα έχουν μείνει από την παραγωγή του Οκτωβρίου).

Ασπίδα κατά της χοληστερόλης, το μήλο περιέχει πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικές ουσίες με ευεργετική δράση για τον οργανισμό. Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α,B, C,E και περιέχουν άμυλο, καροτένιο, φώσφορο, κάλιο, κιτρικό οξύ, μαγνήσιο και ένζυμα. Τα μήλα καθαρίζουν το αίμα ωφελώντας τους νεφρούς,  βοηθούν στην απώλεια βάρους, καθώς και στην καταπολέμηση του στρες και της αϋπνίας. Η πηκτίνη που περιέχει το μήλο, έχει αντικαρκινική δράση και βοηθά στην αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό.

Glykouli.gr team

Πηγές: Diatrofi.gr, enallaktikidrasi.com

Shares

Σχετικά άρθρα

Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares