Μια ανοιχτή επιστολή στους καθηγητές-δασκάλους των μαθητών με διαβήτη

καθηγητης, μαθητης, δασκαλος, διαβητης, υγεια, ζωη, σακχαρο, γλυκουλι, glykouli, glykouligr, diabetes, health, life

Κατ’ αρχάς, σας ευχαριστώ για τον χρόνο που δίνετε για να το διαβάσετε. Αναμφίβολα μπορεί να αισθάνεται δύσκολα κάποιος που έχει κάποιον μαθητή στην τάξη του με μια σοβαρή πάθηση και φέρνει μαζί του ευθύνες από την πλευρά σας.
Αυτή η επιστολή είναι για να μοιραστεί τρόπους με τους οποίους μπορείτε να υποστηρίξετε έναν διαβητικό μαθητή. Εγώ ήμουν μαθήτρια με διαβήτη από τα 11 μου και έτρεφα θερμά αισθήματα για τους δασκάλους που μου φέρονταν όμορφα, δίκαια και έδειχναν συμπόνια και περιέργεια. Θυμάμαι πως ένας καθηγητής και εγώ είχαμε βρει έναν αστείο τρόπο για να του λέω πως “πρέπει να πάω στην τουαλέτα”, χωρίς να ενοχλούμε το μάθημα ή να τραβήξω πάνω μου την προσοχή. Θα μου έλεγε ένα “εντάξει” με κάποιο νόημα ως απάντηση. Πιστέψτε με, τα παιδιά δεν θα ξεχάσουν ποτέ την υποστήριξη που δείξατε σε αυτό το δύσκολο χρονικό διάστημα της ανάπτυξης τους.
Πολλοί διαβητικοί που βασίζονται στην ινσουλίνη, δεν θα σκεφτούν καν τους εαυτούς τους ως ανάπηρους, αλλά εξαιτίας της σοβαρότητας της κατάστασης και της εξάρτησης στην ινσουλίνη και τη μέτρηση του σακχάρου τους, ο νόμος προσφέρει προστασία για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών. Ένας γονέας του μαθητή συνήθως παρέχει μια φόρμα με οδηγίες και πληροφορίες σχετικά με τη νόσο του παιδιού του. Μην φοβάστε να ρωτήσετε όσα χρειάζονται για να διαβεβαιωθείτε, ή να κάνετε φωτοτυπίες για να τα έχετε εύκαιρα.
Υπάρχουν πράγματα που ένας μαθητής με διαβήτη θα πρέπει να κάνει χωρίς να ερωτηθεί. Αυτά περιλαμβάνουν τα ακόλουθα καθώς και τις εξηγήσεις για το καθένα:

  • Ένας διαβητικός μαθητής πρέπει να έχει πρόσβαση σε νερό και τουαλέτα οποτεδήποτε χρειαστεί. Τα υψηλά σάκχαρα μπορούν να δημιουργήσουν ανάγκη για νερό και συχνές επισκέψεις στο μπάνιο.
  • Ένας διαβητικός μαθητής μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση ανεξάρτητα, καθώς διαφέρει από κάθε άλλη περίπτωση που πιθανόν να έχει συναντηθεί. Υπάρχουν διαφορετικές δίαιτες, διαφορετικές συσκευές και διαφορετικά προγράμματα στον έλεγχο του σακχάρου.
  • Πρέπει να μπορεί ο μαθητής να ελέγχει το σάκχαρο όταν χρειάζεται. Αυτό είναι σημαντικό διότι οι υπογλυκαιμίες πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα και οι υπεργλυκαιμίες να διορθώνονται αντίστοιχα.
  • Πρέπει ο μαθητής σε περίπτωση που χρησιμοποιεί αντλία ινσουλίνης να την έχει πάντα πάνω του. Η αντλία είναι προγραμματισμένη να δίνει ινσουλίνη συνεχώς και ένας καταγραφέας γλυκόζης παρέχει δεδομένα και μερικές φορές δονείται ή κάνει ήχο σε αλλαγή των τιμών. Μερικές φορές ο μαθητής χρειάζεται να σκεφτεί τι πρέπει να κάνει όσον αφορά το σάκχαρο του, οπότε μην είστε ανυπόμονοι όταν τον δείτε να χρησιμοποιεί μια από τις συσκευές.
  • Ένας μαθητής με διαβήτη μπορεί να χρειαστεί να φάει ή να πιει κάτι στην τάξη για να βοηθήσει στη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο πλάσμα σε οποιαδήποτε στιγμή.

Ακολουθούν μερικά άλλα σημαντικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε:

  • Από τη στιγμή που οι μαθητές είναι υπό τη φροντίδα σας όσο βρίσκονται στο σχολείο, να είστε σίγουροι ότι ο διαβητικός μαθητής σας δεν συμπεριφέρεται περίεργα. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα. Αν τα σάκχαρα είναι υχηλά ή χαμηλά, πρέπει να αντιμετωπιστούν ή να επισκεφθεί τον σχολικό νοσηλευτή.
  • Αν σας έχουν δώσει κάποιο τσαντάκι με πράγματα για την υπογλυκαιμία, να είστε βέβαιοι ότι είναι πάντα προσβάσιμο.
  • Αν είναι δυνατόν, ειδοποιήστε τους γονείς πριν από μια αλλαγή προγράμματος ή κάποια ειδική εκδήλωση, όπως ένα πάρτι, μια εκδρομή, καθώς θα πρέπει να προσαρμόσει ο μαθητής τη ρουτίνα του σε αυτά τα δεδομένα. Με λίγο σχεδιασμό τα παιδιά μπορούν να πάρουν μέρος σε κάθε δραστηριότητα.

Και κάποιες ιδέες σχετικά με έναν μαθητή με διαβήτη:

  • Ένας μαθητής με διαβήτη θα θέλει να φέρεται σαν ίσος με τα άλλα παιδιά και να μην μένει εκτός επειδή έχει διαβήτη. Δεν επιθυμούν να δίνεται παραπάνω προσοχή στον διαβήτη τους.
  • Καλό είναι να γνωρίζετε ότι δεν θα θέλουν να ενοχλούν την τάξη ή να τραβάνε πάνω τους την προσοχή, αλλά έχουν να κάνουν πολλά πράγματα σε μια σειρά προκειμένου να διαχειριστούν τον διαβήτη τους και να μείνουν ασφαλεία βραχυπρόθεσμα, αλλά και μακροπρόθεσμα.

Μην διστάσετε να ρωτήσετε ή να εκφράσετε απορία αν δεν καταλαβαίνετε κάτι. Είναι αρκετά δύσκολο για όσους πάσχουν, οπότε είναι λογικό να έχετε ερωτήσεις και να νιώθετε αβέβαιοι για όσα έχετε μάθει. Οι περισσότεροι γονείς θα ήταν χαρούμενοι να σας εξηγήσουν οτιδήποτε αφορά την ασθένεις του παιδιού τους.
Αν έχετε ανησυχίες που αφορούν οποιοδήποτε ζήτημα της διαβητικής φροντίδας ενός παιδιού, καλό είναι να τις αναφέρετε. Κανένας δεν περιμένει να γίνετε ειδικοί στον διαβήτη, αλλά παίζετε έναν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ενός μαθητή και σας ευχαριστούμε γι’ αυτό.
 

Πηγή: diabetesdaily
Total
1
Shares
Σχετικά άρθρα

Ρύθμιση βάρους και σακχαρώδης διαβήτης, μια αμφίδρομη σχέση

O Δρ. Ανδρέας Μελιδώνης, Υπεύθυνος του Διαβητολογικού Κέντρου του Τζάνειου Νοσοκομείου μελετά την, εξαιρετικά σημαντική, σύνδεση του βάρους με τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ, γεγονός που απασχολεί πολλούς ασθενείς που επιβάλλεται να ελέγχουν δια βίου το βάρος τους.