Τα οφέλη του αβοκάντο στο μικροβίωμα του εντέρου Τα οφέλη του αβοκάντο στο μικροβίωμα του εντέρου
Το αβοκάντο αποτελεί υγιεινή τροφή που βοηθά τόσο την καρδιακή, όσο και τη γενικότερη υγεία. Πλούσιο σε φυτικές ίνες και μονοκόρεστα λιπαρά, διαθέτει θρεπτικά... Τα οφέλη του αβοκάντο στο μικροβίωμα του εντέρου

Το αβοκάντο αποτελεί υγιεινή τροφή που βοηθά τόσο την καρδιακή, όσο και τη γενικότερη υγεία. Πλούσιο σε φυτικές ίνες και μονοκόρεστα λιπαρά, διαθέτει θρεπτικά συστατικά που έχουν συνδεθεί με οφέλη στο μεταβολισμό και το γαστρεντερικό σύστημα.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις δημοσίευσαν έρευνα, σύμφωνα με την οποία, η κατανάλωση αβοκάντο σε καθημερινή βάση μπορεί να βελτιώσει την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν αβοκάντο με το καθημερινό τους γεύμα, διέθεταν περισσότερα μικρόβια του εντέρου που βοηθούν στην διάσπαση των ινών και παράγουν μεταβολίτες που ενισχύουν την υγεία του εντέρου. Επίσης είχαν μεγαλύτερη ποικιλία μικροβίων σε σχέση με ανθρώπους που δεν κατανάλωναν αβοκάντο σε καθημερινή βάση.

Αβοκάντο με αυγό

Τα ευρήματα αυτά δίνουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα οφέλη του αβοκάντο στο γαστρεντερικό σύστημα, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις στις διατροφικές συνήθειες υπέρβαρων και παχύσαρκων ανθρώπων.

«Ξέρουμε ότι η κατανάλωση αβοκάντο βοηθά στην αίσθηση πληρότητας και στη μείωση της χοληστερίνης, δεν γνωρίζαμε όμως πως επηρεάζει τα μικρόβια του εντέρου και τους μεταβολίτες που παράγουν αυτά τα μικρόβια», λέει η Sharon Thompson, τελειόφοιτη του τμήματος Διατροφολογίας του Πανεπιστημίου του Ιλινόις και επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας.

«Οι μικροβιακοί μεταβολίτες είναι συμπλέγματα που παράγονται από το μικροβίωμα» λέει η Thompson. «Διαπιστώσαμε ότι η κατανάλωση αβοκάντο μείωσε τα χολικά οξέα και αύξησε τα λιπαρά οξέα βραχείας αλύσου. Τα οφέλη αυτά, συνδέονται με οφέλη στη συνολική υγεία.»

Προηγούμενες έρευνες έχουν ασχοληθεί με την κατανάλωση αβοκάντο στα πλαίσια της απώλειας βάρους, όμως στη συγκεκριμένη έρευνα, οι οδηγίες προς του συμμετέχοντες ήταν να μην αλλάξουν κάτι στις διατροφικές τους συνήθειες. Έτρωγαν καθημερινά τα γεύματά τους ως συνήθως, και άλλαζαν ένα γεύμα της ημέρας με αυτό που όριζαν οι ερευνητές.

Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε λιπαρά και οι ερευνητές παρατήρησαν ότι, παρ’ όλο που η ομάδα που κατανάλωνε αβοκάντο λάμβανε περισσότερες θερμίδες με το γεύμα της, απέβαλλε περισσότερο λίπος.

το αβοκάντο στο δέντρο

«Όταν το σώμα αποβάλλει λίπος σημαίνει ότι υπάρχει μικρότερη απορρόφηση ενέργειας από τις τροφές που καταναλώνει κανείς. Αυτό πιθανόν να συμβαίνει λόγω της μείωσης των χολικών οξέων, μορίων που παράγει το σώμα μας ώστε να απορροφά λίπος» εξηγεί η Hannah Holscher, επίκουρος καθηγήτρια στο τμήμα Επιστήμης του Φαγητού και Ανθρώπινης Διατροφολογίας στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις.

Τα διάφορα είδη λίπους επιδρούν διαφορετικά στο μικροβίωμα. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία κάνουν καλό στην καρδιά.

Επίσης σημαντικό είναι το γεγονός ότι είναι πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες. Ένα μέτριο αβοκάντο περιέχει περίπου 12 γραμμάρια φυτικές ίνες, δηλαδή κοντά στη μισή προτεινόμενη ημερήσια ποσότητα.

Η ερευνητική ομάδα της Holscher ειδικεύεται στην μεταβολή του μικροβιώματος μέσω της διατροφής και της συσχέτισής του με την γενικότερη υγεία. «Όπως αναλογιζόμαστε ποιά γεύματα είναι καλά για την καρδιά, έτσι θα έπρεπε να σκεφτόμαστε και για γεύματα που είναι καλά για το έντερο» εξηγεί η ίδια.

Το αβοκάντο είναι μια τροφή πλούσια τόσο σε ενέργεια, όσο και σε διατροφικά συστατικά και περιέχει πολλά σημαντικά μικροδιατροφικά συστατικά, όπως κάλλιο και φυτικές ίνες.

Πηγή: Medicine Dialogues

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares