Τέσσερις τρόποι για να καταπολεμήσετε την αρνητική εικόνα που έχετε για το σώμα σας Τέσσερις τρόποι για να καταπολεμήσετε την αρνητική εικόνα που έχετε για το σώμα σας
Μπορεί να υπάρχουν φορές που έχουμε κοιταχτεί στον καθρέφτη και δεν μας άρεσε αυτό που είδαμε. Μπορεί να ήταν το μέγεθος, το σχήμα, ή... Τέσσερις τρόποι για να καταπολεμήσετε την αρνητική εικόνα που έχετε για το σώμα σας

Μπορεί να υπάρχουν φορές που έχουμε κοιταχτεί στον καθρέφτη και δεν μας άρεσε αυτό που είδαμε. Μπορεί να ήταν το μέγεθος, το σχήμα, ή το βάρος του σώματος.

Είναι δυστυχώς κοινό φαινόμενο να μην μας αρέσει η σωματική μας εικόνα. Μάλιστα, σε έρευνα του 2018, 80% των ανθρώπων στην Αμερική ανέφεραν ότι πολλές φορές δεν είναι ευχαριστημένοι με την εικόνα του σώματός τους. Αυτή, δε, η δυσαρέσκεια ήταν πιο έντονη όταν κοίταζαν τον εαυτό τους στον καθρέφτη.

Παρόμοια έρευνα του 2014 κατέλειξε στο γεγονός ότι περίπου οι μισοί άνθρωποι στην Αμερική ανησυχούσαν για το βάρος τους «καθ’ όλη τη διάρκεια», ή «για ένα μέρος της ημέρας».

Γιατί λοιπόν είναι τόσο συχνή η ανησυχία το βάρος μας; Αν και παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες, ένας συγκεκριμένος, η προκατάληψη, έχει εξέχουσα θέση στην ανησυχία για την εικόνα του σώματός μας.

Είναι γνωστό ότι η κοινωνία μας προάγει συγκεκριμένους τύπους αδύνατου σώματος, αλλά και κατηγορεί τους ανθρώπους για το βάρος τους, λέει η Rebecca Puhl, PhD, ερευνήτρια και Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Κέντρου Rudd για την Πολιτική Τροφίμων & παχυσαρκία στο Πανεπιστήμιο του Connecticut στις ΗΠΑ. Ουσιαστικά, όταν κανείς δεν συμμορφώνεται με τα κοινωνικά πρότυπα σωματικού μεγέθους, θεωρείται ότι είναι είτε οκνηρός, είτε δεν έχει αρκετή δύναμη θέλησης.

Ακόμη χειρότερα, οι άνθρωποι εσωτερικεύουν τα αρνητικά μηνύματα της προκατάληψης, και καταλήγουν να μισούν την εικόνα που βλέπουν στον καθρέφτη.

Αν και η εσωτερίκευση γίνεται με υποσυνείδητες διαδικασίες, μπορούμε να πάρουμε μέτρα ώστε να καταπολεμήσουμε τις αρνητικές της επιπτώσεις στην αυτοεκτίμησή μας. Εδώ σας παραθέτουμε κάποιες στρατηγικές που προτείνει η Puhl για την μείωση του εσωτερικευμένου βάρους του στίγματος.

Πως να είμαστε επιεικείς με τον εαυτό μας ώστε να καταπολεμήσουμε την προκατάληψη σχετικά με το βάρος

Είναι σημαντικό να μάθουμε να προστατεύουμε, να προάγουμε και να γαλουχούμε την ψυχική και συναισθηματική μας υγεία από την αθέμιτη κοινωνική κριτική και την συστηματική προκατάληψη σχετικά με το βάρος. Ο καλύτερος τρόπος να το κάνουμε αυτό, είναι να είμαστε καλοί με τον εαυτό μας. Δηλαδή, να αποφεύγουμε την σκληρή αυτοκριτική και να δείχνουμε επιείκεια.

«Επιείκεια σημαίνει φροντίδα, καλοσύνη και σεβασμός για τον εαυτό μας και το σώμα μας, καθώς και υπομονή όταν υποφέρουμε ή αισθανόμαστε συναισθηματικό πόνο» εξηγεί η Puhl.

Φυσικά, δεν είναι πάντα εύκολο να είμαστε επιεικείς με τον εαυτό μας όταν έχουμε προγραμματιστεί να πιστεύουμε ότι δεν είμαστε αρκετοί.

«Η πρακτική της επιείκειας προς τον εαυτό μπορεί να είναι δύσκολη για ανθρώπους ασκούν έντονη κριτική στον εαυτό τους όσον αφορά στο μέγεθος ή το βάρος του σώματός τους, βοηθά λοιπόν να βλέπουμε την επιείκεια ως μια επιδεξιότητα που πρέπει να εξασκούμε καθημερινά» λέει η Puhl.

Είναι καλό να κάνουμε κάποιες θετικές δηλώσεις και να αποκτήσουμε υγιείς στρατηγικές αντιμετώπισης για να μας βοηθήσουν. Την επόμενη φορά που θα δυσανασχετήσετε με την εικόνα του σώματός σας, προσπαθήστε να κάνετε τις εξής θετικές δηλώσεις:

Να θυμάστε το εξής: Δεν είστε υπεύθυνοι για τις πεποιθήσεις τον άλλων

«Αντί να κατηγορείτε τον εαυτό σας για τα επικριτικά σχόλια σχετικά με το βάρος ή το μέγεθός σας, θυμηθείτε ότι δεν είστε υπεύθυνοι για την συμπεριφορά των άλλων» λέει η Puhl.

Για παράδειγμα, μπορείτε να δηλώσετε τα εξής στον εαυτό σας:

  • «Τα σχόλιά τους αποκαλύπτουν τον δικό τους χαρακτήρα και όχι τον δικό μου»
  • «Δεν είμαι εγώ το πρόβλημα, ούτε φταίω εγώ»
  • «Δεν μπορώ να ελέγξω τι μου λένε οι άλλοι, αλλά μπορώ να ελέγξω τον τρόπο που ανταποκρίνομαι»

Σκεφτείτε τι σας αρέσει στον εαυτό σας

«Αντί να αυτο-τιμορείστε, σκεφτείτε τι είναι αυτό που σας αρέσει και που εκτιμάτε στο σώμα σας» λέει η Puhl.

Για παράδειγμα μπορείτε να δηλώσετε τα εξής στον εαυτό σας:

  • «Είμαι ευγνώμων που μου επιτρέπεται να αγκαλιάζω τους αγαπημένους μου»
  • «Αγαπώ ό,τι κάνει το σώμα μου για εμένα»

Βάλτε τέλος στην αρνητική αυτοκριτική τη στιγμή που ξεκινά

«Προσπαθήστε να σταματήσετε τον εαυτό σας πριν ξεκινήσετε στο δρόμο της αυτοκριτικής» λέει η Puhl. «Σταματήστε την αρνητική σκέψη πριν την τελειώσετε».

Για παράδειγμα μπορείτε να κάνετε τις εξής δηλώσεις στον εαυτό σας:

  • «Αυτός ο τρόπος σκέψης είναι καταστροφικός και δεν βοηθά σε τίποτα»
  • «Αγαπώ τον εαυτό μου αρκετά ώστε να μην τον μειώνω»
  • «Σήμερα θα αγαπώ το σώμα μου»

Φερθείτε στο εαυτό σας σαν να ήσασταν φίλοι

«Φανταστείτε τι θα κάνατε αν ο καλύτερός σας φίλος, ή η καλύτερή σας φίλη εσωτερίκευε την προκατάληψη σχετικά με το σώμα και αισθανόταν ντροπή ή άρχιζε την αυτοκριτική: Τι θα τους λέγατε; Γράψτε αυτές τις δηλώσεις σε ένα χαρτί και χρησιμοποιήστε τες για τον εαυτό σας» λέει η Puhl.

Μπορεί να είναι ευκολότερο να σκεφτείτε ιδέες όταν προσπαθείτε να στηρίξετε ένα αγαπημένο σας πρόσωπο που βρίσκεται σε αυτήν την κατάσταση. Κι αυτό γιατί συχνά είναι ευκολότερο να είμαστε επιεικείς με τα αγαπημένα μας πρόσωπα απ’ ότι με τον εαυτό μας.

Πηγή: Livestrong.com

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares