Πώς να κρατήσετε τα νεφρά σας υγιή

Όλα όσα είναι σημαντικό να γνωρίζετε για την υγεία των νεφρών σας

Τα νεφρά είναι ένα όργανο με πολλές και σημαντικές λειτουργίες και η υγεία τους παίζει σημαντικό ρόλο στη γενικότερη και συνολική μας υγεία – κι αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο αν έχετε διαβήτη. Αυτά τα δύο όργανα σε σχήμα φασολιών, τα οποία αφορούν το μέγεθος της γροθιάς σας και αξίζουν ιδιαίτερη προσοχή.

Ναι, τα νεφρά σχετίζονται με τα ούρα, αλλά κάνουν πολλά περισσότερο από αυτό. Για παράδειγμα, τα νεφρά αφαιρούν τα απόβλητα και το επιπλέον υγρό από το σώμα. Με απλά λόγια απομακρύνουν επίσης τα οξέα που δημιουργούνται από τα κύτταρα και διατηρούν μια ασφαλή ισορροπία νερού, αλάτων και ορυκτών (συμπεριλαμβανομένου του νατρίου, του ασβεστίου, του φωσφόρου και του καλίου) στο αίμα. Και, επίσης ελέγχουν την αρτηριακή πίεση και διατηρούν τα οστά υγιή. Εάν τα νεφρά σας δεν λειτουργούν, μπορεί να προκύψουν πολλά προβλήματα υγείας.

Σημαντικά στοιχεία για τον διαβήτη και τα νεφρικά προβλήματα

Σύμφωνα με τα κέντρα ελέγχου και πρόληψης ασθενειών (CDC), η νεφρική νόσος μπορεί να αναπτυχθεί αργά και με λίγα συμπτώματα. Μπορεί να μη συνειδητοποιήσετε ότι έχετε προβλήματα στα νεφρά μέχρι την πρόοδο της νόσου.

Η νεφρική νόσος ακούει και σε άλλα ονόματα, συμπεριλαμβανομένης της χρόνιας νεφρικής νόσου και της διαβητικής νεφροπάθειας. Ο γιατρός που ειδικεύεται στη θεραπεία ασθενειών και προβλημάτων των νεφρών ονομάζεται νεφρολόγος.

  • Οι νεφροειδείς ασθένειες είναι η ένατη κύρια αιτία θανάτου στις ΗΠΑ
  • Περίπου ένας στους τρεις ενήλικες με διαβήτη έχει χρόνια νεφρική νόσο.
  • Κάθε 24 ώρες, 160 άτομα με διαβήτη αρχίζουν θεραπεία για νεφρική ανεπάρκεια.
  • Ακόμη και ο προδιαβήτης, το αρχικό στάδιο του διαβήτη, μπορεί να βλάψει τα νεφρά.

Διαβήτης και νεφρικά προβλήματα: Γνωρίστε τους κινδύνους

Μία από τις πιο συνηθισμένες επιπλοκές του διαβήτη είναι η νεφρική νόσος. Τα σάκχαρα αίματος που είναι υψηλά για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορούν να βλάψουν τα εκατομμύρια μικροσκοπικά αιμοφόρα αγγεία στα νεφρά, τα οποία εμποδίζουν τα νεφρά να λειτουργούν καλά.

Τα άτομα με διαβήτη είναι επίσης πιο πιθανό να έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση. Άλλοι παράγοντες κινδύνου για νεφρική νόσο, εάν έχετε διαβήτη περιλαμβάνουν:

  • Το να έχετε καρδιακή νόσο
  • Το να έχετε οικογενειακό ιστορικό νεφρικής αποτυχίας
  • Το να έχετε προβλήματα όρασης διαβήτη
  • Το να έχετε βλάβη του νευρικού διαβήτη (διαβητική νευροπάθεια)
  • Καπνίζοντας
  • Τρώγοντας τρόφιμα υψηλού νατρίου
  • Με το να είστε παχύσαρκος
  • Με το να μην ασκείστε αρκετά
  • Συμπτώματα νεφρικής νόσου

Στα πρώτα στάδια της νεφρικής νόσου, συνήθως δεν υπάρχουν συμπτώματα. Ο μόνος τρόπος να γνωρίζετε είναι να ελέγξετε τα νεφρά σας. Τα συμπτώματα μπορεί να εμφανίζονται όταν χάνεται τουλάχιστον το 75% της λειτουργίας των νεφρών σας. Αυτά περιλαμβάνουν:

  • Ναυτία
  • Εμετός
  • Έλλειψη όρεξης
  • Ύπνος
  • Κούραση
  • Αδυναμία
  • Απώλεια βάρους
  • Κνησμός
  • Μυϊκές κράμπες
  • Πρήξιμο των ποδιών και των αστραγάλων
  • Αναιμία
  • Δυσκολία στην αναπνοή
  • Πόνος στο στήθος
  • Επιδεινώνοντας υψηλή αρτηριακή πίεση

Τρόποι για να διατηρήσετε τα νεφρά σας υγιή

Κανείς δεν θέλει να έχει νεφρική νόσο και η πρόληψη είναι ο στόχος. Και μπορείτε να αποτρέψετε τη νόσο των νεφρών! Εάν έχετε ήδη νεφρική νόσο, μπορείτε να επιβραδύνετε την εξέλιξη. Δείτε πώς:

Εξετάσεις – τακτικός έλεγχος

Βεβαιωθείτε ότι εξετάζεστε για νεφρική νόσο κάθε χρόνο εάν έχετε διαβήτη τύπου 2 εάν είχατε διαβήτη τύπου 1 για πέντε ή περισσότερα χρόνια.

Ένας έλεγχος εξετάσεων ούρων για πρωτεΐνη στα ούρα (που ονομάζεται μικροαλβουμίνη). Σε επίπεδο μικροαλβουμίνης πάνω από 300 mg/g κρεατινίνη μπορεί να είναι ένα σημάδι νεφρικής βλάβης.

Η εξέταση αίματος που χρησιμοποιείται για να ελέγξει πόσο καλά τα νεφρά σας φιλτράρουν το αίμα σας ονομάζεται GFR (ρυθμός σπειραματικής διήθησης). Ένα GFR μικρότερο από 60 θα μπορούσε να σημαίνει χιλιάδες που έχετε νεφρική νόσο.

Γνωρίστε το σάκχαρο του αίματος και τους στόχους A1C

Για τα περισσότερα άτομα με διαβήτη, οι στόχοι τιμής σακχάρου στο αίμα είναι 80 έως 130 mg / dl πριν από τα γεύματα και λιγότερο από 180 mg / dl δύο ώρες μετά τα γεύματα.

Ο στόχος A1C για τους περισσότερους ανθρώπους με διαβήτη είναι από 7%.

Ελέγξτε την αρτηριακή πίεση

Η αρτηριακή πίεση που δεν είναι σε στόχο (συνήθως LES 140/90 mmHg) μπορεί να προκαλέσει καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο και νεφρική νόσο. Μάθετε ποιος πρέπει να είναι ο στόχος της αρτηριακής πίεσης. Βεβαιωθείτε ότι η αρτηριακή σας πίεση ελέγχεται τακτικά. Να ελέγχετε τον έλεγχο της αρτηριακής σας πίεσης στο σπίτι με πιεσόμετρο.

Σταματήστε το κάπνισμα.

Εάν καπνίζετε, κάντε ένα σχέδιο για να σταματήσετε. Το κάπνισμα μπορεί να επηρεάσει τα φάρμακα που στοχεύουν στην υψηλή αρτηριακή πίεση, προκαλεί αργή ροή αίματος στα νεφρά και αυξάνειτον κίνδυνο να έχετε καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Το κάπνισμα μπορεί επίσης να επιβραδύνει τη ροή του αίματος στα πόδια σας, γεγονός που το καθιστά πιο δύσκολο για το σώμα σας να θεραπεύσει τις πληγές ή τις λοιμώξεις.

Υγιεινή διατροφή

Η κατανάλωση για την πρόληψη της νεφρικής νόσου θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τον διαβήτη σας, την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης. Ελέγξτε πόσους υδατάνθρακες τρώτε στα γεύματα και τα σνακ. Ο στόχος δεν είναι να σταματήσετε να τρώτε υδατάνθρακες εντελώς, στόχος να περιορίσετε το ποσό και να επιδιώξετε επίσης να τρώτε περίπου το ίδιο ποσό κάθε μέρα. Κάτι τέτοιο καθιστά ευκολότερο να διαχειριστείτε τα σάκχαρα του αίματός σας.

Στόχος από 2.300 χιλιοστόγραμμα καθημερινά. Περιορίστε τις επεξεργασμένες τροφές που τείνουν να είναι υψηλές σε νάτριο, όπως κονσερβοποιημένες σούπες και λαχανικά, μαρινάτα, αλμυρό σνακ τρόφιμα και γρήγορο φαγητό.

Περιορίστε το αλάτι χρησιμοποιώντας βότανα και μπαχαρικά.

Συμπεριλάβετε τα λαχανικά και τα φρούτα στο σχέδιο φαγητού σας κάθε μέρα.

Προτιμήστε το ψήσιμο από το τηγάνισμα.

Χρησιμοποιήστε υγιή λίπη, όπως το ελαιόλαδο και το έλαιο Canola.

Να είστε σωματικά δραστήριοι

Κάνοντας κάποιο είδος σωματικής δραστηριότητας θα σας είναι πιο εύκολο να διαχειριστείτε πιο αποτελεσματικά τα σάκχαρα του αίματός σας και την αρτηριακή σας πίεση.

Σκεφτείτε τις δραστηριότητες που σας αρέσει να κάνετε, όπως το περπάτημα, το χορό χρυσό κολύμπι.

Μείνετε ενυδατωμένοι.

Αποφύγετε τα κορτικοστεροειδή. 

Βρείτε υγιείς τρόπους για να το στρες διαχειριστείτε

Το άγχος και η κατάθλιψη μπορούν να κάνουν πιο δύσκολο να διαχειριστούν τα σάκχαρα του αίματός σας και την αρτηριακή σας πίεση.

Το να είστε σωματικά ενεργοί είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσετε το άγχος και να βοηθήσετε στη διαχείριση της κατάθλιψης.

Προσπαθήστε να χωρέσετε στην ημέρα σας, ακόμη και αν είναι για σύντομα χρονικά διαστήματα. Αναπνοή ασκήσεις, χαλάρωση μυών, ανάγνωση χρυσού χρόνου δαπανών με το κατοικίδιο ζώο σας είναι μερικές προτάσεις για τον τρόπο χαλάρωσης.

Ορίστε στόχους και προτεραιότητες για την ημέρα σας. Μάθετε να λέτε «Όχι»

Μείνετε συνδεδεμένοι με την οικογένεια, τους φίλους ή τους κοινοτικούς οργανισμούς, ακόμη και αν είναι μέσω τηλεφώνου ή βιντεοκλήσεων.

Ζητήστε βοήθεια από έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας εάν το άγχος σας είναι συντριπτικό.

How to Keep Your Kidneys Healthy – Diabetes Self-Management (diabetesselfmanagement.com)

Διαβάστε περισσότερα: Νέες κατευθυντήριες από την ADA και την EASD για τη διαχείριση του Διαβήτη τύπου 2 – Έμφαση στην καρδιά και τα νεφρά. – Γλυκούλι (glykouli.gr)

Πέτρες στα νεφρά (λιθίαση) και διαβήτης τύπου 2 – Γλυκούλι (glykouli.gr)

Διαβήτης: Μια σοβαρή απειλή για τα νεφρά! – Γλυκούλι (glykouli.gr)

Τα συμπληρώματα κουρκουμίνης μπορεί να αναστέλλουν την πρόοδο της νεφρικής νόσου – Γλυκούλι (glykouli.gr)

Total
166
Shares
Σχετικά άρθρα