Μερικοί καλοί λόγοι για να βάλετε το Tai Chi στη ζωή σας

Tai Chi – άσκηση, ενδυνάμωση και διαχείριση του άγχους

Πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να αρνηθούν ότι το να είσαι και να παραμένεις σωματικά δραστήριος είναι καλό πράγμα. Άλλωστε, τα οφέλη από την ενεργό δράση υπερτερούν κατά πολύ των κινδύνων. Μερικοί από τους λόγους για να εντάξετε τη σωματική δραστηριότητα στην ημέρα σας περιλαμβάνουν καλύτερα σάκχαρα στο αίμα, χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, έλεγχο βάρους και μείωση του στρες — και υπάρχουν πολλοί άλλοι!

Εάν δυσκολεύεστε να βρείτε μια δραστηριότητα που σας αρέσει να κάνετε, εάν χρειάζεστε έναν πιο ήπιο τρόπο για να κινηθείτε περισσότερο ή εάν ο στόχος σας είναι να βοηθήσετε να διαχειριστείτε καλύτερα το καθημερινό στρες της ζωής, σκεφτείτε να δοκιμάσετε τάι τσι.

Τι είναι το τάι τσι;

Έχετε βρεθεί ποτέ κοντά σε μια ομάδα ανθρώπων που κάνουν αργές, συντονισμένες κινήσεις και αναρωτηθήκατε τι έκαναν; Το πιθανότερο είναι ότι έκαναν τάι τσι.

Το τάι τσι είναι μια πρακτική αιώνων που περιλαμβάνει ορισμένες στάσεις και απαλές κινήσεις με νοητική εστίαση, αναπνοή και χαλάρωση. Αυτή η αρχαία μορφή άσκησης πιστώνεται σε έναν Ταοϊστή μοναχό, τον Zhang San Feng, και δημιουργήθηκε ως πολεμική τέχνη. Χρονολογείται πάνω από 700 χρόνια, και πιθανώς και περισσότερο.

Σε αντίθεση με τις μορφές άσκησης με ταχύτερους ρυθμούς, το τάι τσι είναι χαμηλής πρόσκρουσης, αργό και ήπιο, γεγονός που το καθιστά εξαιρετική επιλογή για άτομα που δεν έχουν συνηθίσει να είναι δραστήρια ή που έχουν δυσκολίες με άλλους τύπους άσκησης. Οι κινήσεις του Tai chi μπορούν να προσαρμοστούν ενώ περπατάτε, στέκεστε ή κάθεστε, ώστε να είναι προσβάσιμο σχεδόν σε όλους. Και αν εξασκηθείτε γρήγορα, μπορεί να σας προσφέρει μια αξιοπρεπή προπόνηση.

Οι έννοιες του τάι τσι περιλαμβάνουν το ξεμπλοκάρισμα και την ενθάρρυνση της ροής του «τσι», της ενεργειακής δύναμης που ρέει μέσα από το σώμα, και την εξισορρόπηση του γιν και του γιανγκ, των αντίθετων στοιχείων που πρέπει να διατηρούνται σε αρμονία, σύμφωνα με την Harvard Health Publishing.

Κάθε στάση του τάι τσι ρέει στην επόμενη, χωρίς παύση, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα βρίσκεται συνεχώς σε κίνηση. Το Tai Chi for Health Institute λέει ότι υπάρχουν πολλά στυλ και μορφές tai chi, συμπεριλαμβανομένων των Chen, Yang, Wu και Sun. Αν και κάθε στυλ διαφέρει, βασίζονται σε αυτές τις βασικές αρχές:

  • Νους ενσωματωμένος με το σώμα
  • Έλεγχος κινήσεων και αναπνοής
  • Παραγωγή εσωτερικής ενέργειας
  • Ενσυνειδητότητα
  • Τραγούδι (χαλάρωση)
  • Τζινγκ (γαλήνη)

Ποια είναι τα οφέλη του τάι τσι;

Οι ασκούμενοι του τάι τσι θεωρούν ότι αυτό είναι μια μορφή διαλογισμού – στην πραγματικότητα, συχνά ονομάζεται «διαλογισμός σε κίνηση». Αυτή η πρακτική νου-σώματος παρέχει πολυάριθμα πνευματικά και σωματικά οφέλη που την κάνουν ελκυστική σε πολλούς ανθρώπους όλων των ηλικιών, για πολλούς λόγους. Εδώ είναι τα κύρια οφέλη του τάι τσι:

  • Μειωμένο στρες, άγχος και κατάθλιψη
  • Βελτιωμένη διάθεση
  • Βελτιωμένη ενέργεια και αντοχή
  • Βελτιωμένη ισορροπία και σταθερότητα
  • Μειωμένος κίνδυνος πτώσης
  • Αυξημένη μυϊκή δύναμη και ευκρίνεια
  • Καλύτερος ύπνος
  • Βελτιωμένη γνωστική ικανότητα
  • Μειωμένος πόνος στις αρθρώσεις
  • Χαμηλή πίεση αίματος
  • Λιγότερα συμπτώματα συμφορητικής καρδιακής ανεπάρκειας και ΧΑΠ
  • Βελτιωμένα συμπτώματα ινομυαλγίας

Το τάι τσι μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Όπως το περπάτημα, έτσι και το τάι τσι θεωρείται μια μορφή σωματικής δραστηριότητας μέτριας έντασης. Μια μελέτη του 2015 στο περιοδικό Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine δείχνει ότι οι συμμετέχοντες που έκαναν τάι τσι ή περπάτησαν πέντε ημέρες την εβδομάδα για 12 εβδομάδες έχασαν παρόμοια ποσά βάρους και μειωμένο μέγεθος μέσης. Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2021 στο περιοδικό Annals of Internal Medicine, έδειξε ότι οι άνθρωποι που έκαναν τάι τσι για τρεις μήνες μείωσαν το μέγεθος της μέσης τους και ήταν σε θέση να διατηρήσουν αυτή την απώλεια μετά από έξι μήνες, σε σύγκριση με άτομα που έκαναν άλλο είδος άσκησης ή καθόλου άσκηση.

Ενώ το τάι τσι παρέχει μια συνολική προπόνηση του σώματος, υπερέχει στη μείωση του στρες βοηθώντας στη μείωση των επιπέδων κορτιζόλης. Και όχι μόνο η κορτιζόλη αυξάνει το άγχος, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αύξηση βάρους.

Εάν έχετε διαβήτη, το τάι τσι μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το σάκχαρό σας με τακτική πρακτική. Επιπλέον, το τάι τσι βοηθά στην ενίσχυση της επίγνωσης. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αλόγιστης κατανάλωσης (και αυτό βοηθά και στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα!).

Ποιος μπορεί να κάνει τάι τσι;

Ίσως αναρωτιέστε αν το τάι τσι είναι κατάλληλο για εσάς. Επειδή είναι ένας τύπος άσκησης χαμηλού αντίκτυπου, το τάι τσι ασκεί ελάχιστη πίεση στις αρθρώσεις και τους μυς, καθιστώντας το ασφαλές για άτομα όλων των ηλικιών και επιπέδων φυσικής κατάστασης. Ωστόσο, εάν έχετε προβλήματα στις αρθρώσεις, πόνο στην πλάτη, κατάγματα, σοβαρή οστεοπόρωση ή κήλη ή εάν είστε έγκυος, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Ίσως χρειαστεί να τροποποιήσετε ή ακόμα και να αποφύγετε ορισμένες στάσεις.

Εδώ είναι άλλοι λόγοι για να εξετάσετε το ενδεχόμενο να δοκιμάσετε τάι τσι:

Μπορείτε να το κάνετε σε εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους

Μπορείτε να το κάνετε μόνοι ή με άλλους

Δεν χρειάζεστε ειδικό εξοπλισμό ή ρούχα

Μπορείτε να βρείτε μαθήματα στην κοινότητά σας και μπορείτε επίσης να βρείτε βίντεο αν προτιμάτε να μείνετε σπίτι (ωστόσο, συνιστάται να μάθετε πρώτα τάι τσι από έναν εκπαιδευτή).

Total
13
Shares
Σχετικά άρθρα
Μείωση κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του μαστού με μέτρια σωματική δραστηριότητα - Glykouli.Gr
Περισσότερα

Μείωση κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του μαστού με μέτρια σωματική δραστηριότητα

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι οι γυναίκες με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 μπορούν μέσω μέτριας σωματικής άσκησης να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.