Αυτή είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για άσκηση εάν έχετε Διαβήτη τύπου 2

Αυτή είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για άσκηση εάν έχετε Διαβήτη τύπου 2
Αυτή είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για άσκηση εάν έχετε Διαβήτη τύπου 2

Η σωματική δραστηριότητα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τη διαχείριση του Διαβήτη τύπου 2. Όχι μόνο βοηθά στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα αλλά μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο επιπλοκών όπως νεφροπάθεια, καρδιακές παθήσεις και νευρικές βλάβες.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η ώρα της ημέρας που ασκούνται τα άτομα με Διαβήτη τύπου 2 μπορεί να επηρεάσει το πόσο καλά διαχειρίζονται τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

Οι ενήλικες με Διαβήτη τύπου 2 που ήταν πιο δραστήριοι το απόγευμα (μεταξύ 13:43 και 5:00 μ.μ.) είδαν τη μεγαλύτερη βελτίωση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

«Τα ευρήματά μας υπογραμμίζουν τη δυνατότητα ενσωμάτωσης του χρόνου στις παρεμβάσεις φυσικής δραστηριότητας» αναφέρει η Jingyi Qian, PhD, συγγραφέας της μελέτης και εκπαιδεύτρια ιατρικής στο Division of Sleep and Circadian Disorders στο Brigham and Women’s Hospital και το Harvard Medical School. «Ενώ οποιαδήποτε «ποσότητα» σωματικής δραστηριότητας φαίνεται ευεργετική, ο χρόνος της δραστηριότητας συνδέεται με επιπτώσεις στη διαχείριση της γλυκόζης του αίματος».

Γιατί η απογευματινή άσκηση βοηθάει στον Διαβήτη τύπου 2;

Για τη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα σωματικής δραστηριότητας από περισσότερους από 2.400 ενήλικες με Διαβήτη τύπου 2 και υπέρβαρους. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, όλοι οι συμμετέχοντες φορούσαν μια συσκευή που μετρούσε και κατέγραφε τη σωματική τους δραστηριότητα.

Η «μέτρια» σωματική δραστηριότητα θα μπορούσε να είναι ένα γρήγορο περπάτημα ή χορός ενώ η «έντονη» σωματική δραστηριότητα θα μπορούσε να είναι το τρέξιμο ή η γρήγορη ποδηλασία.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι:

-Οι συμμετέχοντες που έκαναν μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα το απόγευμα είδαν τη μεγαλύτερη μείωση στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μετά από ένα χρόνο.
-Οι συμμετέχοντες που τηρούσαν ένα κανονικό πρόγραμμα απογευματινής προπόνησης διατήρησαν χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.
-Οι συμμετέχοντες που ασκήθηκαν το απόγευμα είχαν επίσης τις μεγαλύτερες πιθανότητες να σταματήσουν να παίρνουν φάρμακα για τον Διαβήτη.

Ο Roeland Middelbeek, MD, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης από το Joslin Diabetes Center δήλωσε: «Η έρευνα ήταν η πρώτη μεγάλης κλίμακας επιδημιολογική μελέτη που αποδεικνύει ότι ο χρόνος της σωματικής δραστηριότητας χωρίς επίβλεψη σχετίζεται με μακροπρόθεσμη βελτίωση της γλυκόζης του αίματος στον Διαβήτη τύπου 2»

Γιατί ο χρόνος άσκησης επηρεάζει το σάκχαρο του αίματος;

Σύμφωνα με τους Qian και Middelbeek, δεν είναι σαφές γιατί η απογευματινή άσκηση είχε τη μεγαλύτερη επίδραση στη μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σε άτομα με Διαβήτη τύπου 2, αλλά υπάρχουν μερικές θεωρίες.

Το ρολόι του σώματος

Οι ειδικοί τονίζουν ότι ο χρόνος μιας προπόνησης μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα λόγω παραγόντων όπως οι καθημερινές διακυμάνσεις στα επίπεδα ορμονών, οι κιρκάδιοι ρυθμοί, τα πρότυπα συμπεριφοράς, οι ατομικές ανάγκες και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ σωματικής δραστηριότητας και ινσουλίνης.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι μύες του σώματος χρησιμοποιούν γλυκόζη για ενέργεια, η οποία οδηγεί σε μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Στη μελέτη, τα οφέλη στα επίπεδα σακχάρου από τις προπονήσεις μετά το γεύμα φάνηκαν στα άτομα με Διαβήτη τύπου 2 που έκαναν απογευματινή σωματική δραστηριότητα -έτσι, πιθανότατα μετά το μεσημεριανό γεύμα.

«Γενικά, η άσκηση οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα αυξάνοντας την ευαισθησία στην ινσουλίνη και διευκολύνοντας την πρόσληψη γλυκόζης από τους μύες» τόνισε η Melissa Baker, RDN, πιστοποιημένη διαιτολόγος διατροφολόγος και ιδρύτρια του Food Queries. «Ωστόσο, η άσκηση μετά από ένα γεύμα μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη, καθώς μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των μεταγευματικών αυξήσεων του σακχάρου στο αίμα».

Σύμφωνα με την Baker, ο μεταβολισμός του σώματος τείνει επίσης να είναι πιο αποτελεσματικός το απόγευμα και η ευαισθησία στην ινσουλίνη είναι υψηλότερη από άλλες ώρες της ημέρας. Η Baker ανέφερε επίσης ότι η σωματική δραστηριότητα το απόγευμα μπορεί να συμβαδίζει με μια φυσική πτώση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα που εμφανίζεται αργά την ημέρα ή νωρίς το βράδυ.

Διαβάστε επίσης: Πρησμένα πόδια: 8+1 τρόποι για να τα ανακουφίσετε με φυσικό τρόπο

5 «κόλπα» που ανεβάζουν την «καλή» HDL Χοληστερόλη

Διαβητική Αμφιβληστροειδοπάθεια: Πειραματικό φάρμακο επιβραδύνει την απώλεια όρασης και τη βλάβη του αμφιβληστροειδούς

Total
0
Shares
Σχετικά άρθρα
κηπουρική γυμναστική
Περισσότερα

Ενσωματώστε τη σωματική δραστηριότητα στη ζωή σας

Kάνετε ήδη κάποια άσκηση τακτικά κάθε εβδομάδα και είσαστε έτοιμη να ασκηθείτε ακόμη περισσότερο; Ίσως να νιώθετε ήδη τα oφέλη της σωματικής δραστηριότητας, όπως να περνάτε καλά με τους φίλους σας, να έχετε καλύτερη ποιότητα ύπνου και να νιώθετε τονωμένη.