Τεράστιες αντιδράσεις από την κοινότητα των Διαβητικών τύπου 1 προκάλεσε η καμπάνια του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Φιλαδέλφειας.

Το banner του I call the snacks
Το banner του I call the snacks

Την έντονη αντίδραση της κοινότητας των διαβητικών στην Αμερική έχει προκαλέσει η καμπάνια του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Φιλαδέλφιας για τη μείωση της ζάχαρης στα σνακ των παιδιών.
Το “I call the snacks” είναι μια κατά βάση ιδιαίτερα σημαντική καμπάνια, που έχει ως κύριο μήνυμα ότι μπορεί να είναι δύσκολο για τους γονείς να μην επιτρέψουν στα παιδιά τους να καταναλώνουν σνακ γεμάτα ζάχαρη, αλλά ότι αυτοί είναι δυνατοί και δεν πρέπει να το βάλουν κάτω.
Το αρχικό ποστερ της καμπάνιας ήταν διαιρεμένο σε δύο μέρη: Στο ένα εμφάνιζε ένα παιδί να τρώει ένα σνακ και στο άλλο κάποιο άτομο να κάνει ένεση ινσουλίνης στην κοιλιά. Η προειδοποίηση: “Το σνακ του σήμερα μπορεί να είναι ο διαβήτης του αύριο”.

Το ποστερ της καμπάνιας I call the snacks που προκάλεσε αντιδράσεις στη Φιλαδέλφια
Το ποστερ της καμπάνιας I call the snacks που προκάλεσε αντιδράσεις στη Φιλαδέλφια
 
Πολλές ήταν οι διαμαρτυρίες προς τον Οργανισμό που δεν έκανε διαχωρισμό μεταξύ του διαβήτη τύπου 1 και διαβήτη τύπου 2, στον οποίο και αναφέρεται η καμπάνια. Τα σχόλια που αναρτήθηκαν στα social media αντανακλούν την αγανάκτηση της κοινότητας των ατόμων με διαβήτη προς αυτήν την καμπάνια, που θεωρούν ότι αποτελεί παραπληροφόρηση.

“Πρόκειται για παραπληροφόρηση και μάλιστα από ένα δημόσιο οργανισμό.”

Μετά από τη διαμαρτυρία του κόσμου, ο Οργανισμός αναγκάστηκε να αλλάξει το πόστερ και να εκδώσει την εξής ανακοίνωση.
“Διαβάσαμε τα σχόλια πολλών ατόμων σχετικά με τη καμπάνια μας “You call the snacks”. Οι διαφημίσεις αυτές δεν αναφέρονται στον διαβήτη τύπου 1. Ο σκοπός τους είναι να οδηγήσουν τους γονείς σε ένα ιστότοπο που μπορεί να τους βοηθήσει να δίνουν στα παιδιά τους υγιεινά σνακ ώστε να αποφύγουν την παχυσαρκία.
Γνωρίζουμε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ διαβήτη τύπου 1 και τύπου 2. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσοι προσπαθούν να βοηθήσουν κάνοντας διευκρινίσεις. Πρόκειται για έναν σημαντικό διαχωρισμό που δεν γίνεται αρκετά συχνά. Πιστεύουμε ότι όσο λιγότεροι άνθρωποι έχουν διαβήτη τύπου 2, τόσο το καλύτερο. Όχι μόνο για όσους πάσχουν από αυτήν την ασθένεια, αλλά και για τα άτομα με διαβήτη τύπου 1.
Γι’ αυτό και προσπαθούμε να καταπολεμήσουμε την παχυσαρκία. Γιατί αυτή τη στιγμή το 17% των παιδιών στη Φιλαδέλφια είναι παχύσαρκα.”

Το post που εξέδωσε ο Οργανισμός Δημόσιας Υγείας της Φιλαδέλφιας μετά από τις αντιδράσεις του κόσμου
 
Στην ουσία, πρόκειται για μια πολύ θετική κίνηση εκ μέρους της πολιτείας, σε μια χώρα που είναι γνωστό ότι μαστίζεται από την παχυσαρκία. Σύμφωνα με στατιστικές του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών της Αμερικής (CDC), το 39,8% των ενηλίκων ατόμων της Αμερικής είναι παχύσαρκα, δηλαδή περίπου 93,3 εκατομμύρια άνθρωποι.
Ωστόσο, στην παράλειψή τους να κάνουν το διαχωρισμό μεταξύ των δύο τύπων διαβήτη, οι άνθρωποι του οργανισμού συντέλεσαν για άλλη μια φορά στη διάδοση των στερεοτύπων που στιγματίζουν τα άτομα με διαβήτη.
Είναι γνωστό ότι οι πάσχοντες από διαβήτη, συχνά κατηγορούνται ότι έχουν κάνει κατάχρηση ζάχαρης, οδηγώντας τον οργανισμό τους στην κατάρρευση, και συνεπώς “καλά να πάθουν”. Αυτό το στίγμα έχει προσπαθήσει στο παρελθόν να καταπολεμήσει το Glykouli.gr με την καμπάνια του Κοκκίνησες. Το σποτ της καμπάνιας, σας το παραθέτουμε στο τέλος.
Όπως αναφέρεται και στα σχόλια που έκανε ο κόσμος για τη καμπάνια του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Φιλαδέλφιας:
“Πρέπει να είναι πιο ακριβείς. Εμείς οι τύπου 1 δεν έχουμε διαβήτη γιατί έχουμε φάει πολλά γλυκά! Αυτή η καμπάνια μας κάνει να φαινόμαστε σαν άπληστα παιδιά που τώρα πληρώνουμε το τίμημα κάνοντας ενέσεις κάθε μέρα.”
“Υπάρχει κάτι που δεν έχετε καταλάβει. Ο διαβήτης τύπου 1 δεν έχει καμία σχέση με το βάρος ή με το τι έτρωγε κανείς πριν διαγνωστεί. Είναι ΑΥΤΟΑΝΟΣΟ ΝΟΣΗΜΑ.
“Στην απολογητική τους ανακοίνωση, αναφέρουν ότι “οι άνθρωποι δεν ξέρουν τη διαφορά μεταξύ διαβήτη τύπου 1 και 2.” Γνωρίζουν λοιπόν ότι ο κόσμος δεν είναι ενημερωμένος σχετικά με τη διαφορά και παρ’ όλα αυτά δημιουργούν μια καμπάνια που βασίζεται σε αυτή την έλλειψη ενημέρωσης. Νομίζω ότι αυτό και μόνο είναι αρκετό για να τους κατηγορήσει κανείς. Μιλάμε για έναν Δημόσιο Οργανισμό Υγείας. Είναι κρίμα. Παραδείγματα σαν και αυτά είναι ο λόγος που οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τη διαφορά, και ποτέ δε θα τη μάθουν, και το αποτέλεσμα είναι αυτό: ότι οι εμείς οι διαβητικοί τύπου 1 κατηγορούμαστε ότι είναι δικό μας λάθος και συνεχώς κρινόμαστε γι’ αυτό. Οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν φορές που χρειαζόμαστε ζάχαρη για να επιβιώσουμε.”
“Αφού έχουν ως στόχο την παχυσαρκία, γιατί το άτομο που κάνει ένεση δεν είναι παχύσαρκο;”
Την στρεβλή αυτή πληροφόρηση την είδαμε και πρόσφατα στην Ελλάδα μέσω γνωστής πρωινής ιατρικής εκπομπής του ΑΝΤ1, αλλά επίσης  έχουμε δει και λάθος σεναριακό σε γνωστή τηλεοπτική εκπομπή που σε επεισόδιο της σειράς παρουσίαζε άτομο σε υπογλυκαιμία να χρειάζεται δόση ινσουλίνης για να γίνει καλά., πράγμα που εμείς που ζούμε με τον διαβήτη γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αν κάποιος βρίσκεται σε υπογλυκαιμία και του κάνεις ινσουλίνη τον σκότωσες.
Όπως έχουμε ξαναγράψει, είναι θετικό να υπάρχει ενημέρωση για τον διαβήτη, μιας και πρόκειται για μια ασθένεια που είναι κατά κύριο λόγο αόρατη και σπάνια προκαλεί το ενδιαφέρον του κόσμου, αλλά παράλληλα αποτελεί και παγκόσμια μάστιγα.
Είναι θετικό που έχουμε δει διάφορες προσπάθειες προβολής του, με την ζωντανή κινηματογράφηση μιας έρευνας πάνω σε βλαστοκύτταρα, μια σειρά ντοκιμαντέρ, το reality show Reversed, που παρουσιάζει ο εγγονός του Bob Marley.
Είναι όμως σημαντικό η προβολή αυτή να γίνεται σωστά, με διαχωρισμό των τύπων του διαβήτη, ώστε και ο κόσμος να μπορεί να ενημερώνεται σωστά για την πάθησή του και να μην πλανάται συνεχώς πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων ο “μπαμπούλας” του διαβήτη που θα πάθει κανείς άμα φάει πολλά γλυκά.
Ακολουθεί το backstage βιντεο, απο την ηχογραφηση των ραδιοφωνικων σποτ της καμπάνιας “Κοκκίνησες” που μεταξύ των σπότ περνάμε και το μήνυμα στον κόσμο: “δεν το έπαθα επειδή έτρωγα πολλά γλυκά”.
Είναι τρομακτικό, ένας ολόκληρος Οργανισμός Δημόσιας Υγείας να διαιωνίζει τους μύθους που η Διαβητική Κοινότητα Παγκοσμίως προσπαθεί χρόνια να σπάσει! Πάλι καλά που με τον σάλο των αντιδράσεων την “διόρθωσε” την καμπάνια του!

 

Glykouli.gr

Total
0
Shares
Σχετικά άρθρα