Ποια είναι η καλύτερη ώρα να ασκούμαστε; Ποια είναι η καλύτερη ώρα να ασκούμαστε;
Συχνά διατυπώνεται η ερώτηση “Ποιά είναι η καλύτερη ώρα να ασκούμαστε;” Όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα πράγματα που έχουν σχέση με τη σωματική... Ποια είναι η καλύτερη ώρα να ασκούμαστε;

Συχνά διατυπώνεται η ερώτηση “Ποιά είναι η καλύτερη ώρα να ασκούμαστε;” Όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα πράγματα που έχουν σχέση με τη σωματική δραστηριότητα – ιδιαίτερα όταν πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο διαβήτης – η απάντηση σχεδόν πάντα είναι “εξαρτάται.” Ποιος είναι ο λόγος που θέλετε να ασκηθείτε; Προσπαθείτε να βελτιώσετε τα επίπεδα του σακχάρου σας, ή θέλετε να χάσετε βάρος; Παίρνετε ινσουλίνη; Τι διατροφή κάνετε; Πόσο χρόνο έχετε να διαθέσετε; Τι είδους άσκηση θέλετε να κάνετε; Υπάρχουν τόσες πολλές ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν πριν μπορέσει κανείς να σας πει ποια είναι η καλύτερη ώρα να κάνετε άσκηση.

Σε πρόσφατο άρθρο του CNN έγραφαν ότι “Έρευνα λέει ότι αν ασκείστε πριν φάτε πρωινό θα κάψετε περισσότερο λίπος.” Το άρθρο αυτό ξεκινά με την ερώτηση, “Πρέπει να τρώτε πριν ή μετά την πρωινή γυμναστική;” Και μετά λέει ότι “Σε έρευνα που έγινε σε 30 παχύσαρκους ή υπέρβαρους άντρες, αυτοί που έκαναν γυμναστική πριν φάνε πρωινό, έκαψαν διπλάσιο λίπος από αυτούς που έφαγαν πρωινό πριν ασκηθούν.”

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι όσον αφορά στην απώλεια βάρους, η ενέργεια που καταναλώνει το σώμα κατά τη διάρκεια της άσκησης μετράει λιγότερο από το σύνολο των θερμίδων που καταναλώνετε. Οι περισσότερες θερμίδες που καίτε κατά τη διάρκεια μέτριας ή έντονης άσκησης προέρχονται από πηγές υδατανθράκων μιας και είναι το καύσιμο που το σώμα μπορεί να χρησιμοποιήσει πιο αποτελεσματικά σε σύγκριση με το λίπος ή την πρωτεΐνη. Όταν χρειαστεί ή όταν δεν υπάρχει πολλή δραστηριότητα, οι μυς χρησιμοποιούν το λίπος – όμως αυτό δεν σημαίνει ότι χάνετε περισσότερο σωματικό λίπος, όπως συμπεραίνουν κάθε φορά τα μέσα ενημέρωσης. Επιπλέον, το λίπος είναι το πρωταρχικό καύσιμο που χρησιμοποιεί το σώμα όταν συνέρχεται από τη γυμναστική και η καύση αυτή διαρκεί για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ’ ότι η ίδια η περίοδος άσκησης, άσχετα με το τι ώρα ασκείστε.

Κάνοντας μια ανάλυση της σχετικής έρευνας, αναφέρεται ότι αυτό που ανακάλυψαν οι επιστήμονες είναι ότι οι μυς των ατόμων αυτών που αναφέρει η έρευνα, όντως χρησιμοποίησαν περισσότερο ενδομυϊκό λίπος όταν έκαναν άσκηση χωρίς να έχουν πάρει πρωινό – όμως οι αυξήσεις της γλυκόζης μετά το πρωινό παρέμειναν υψηλές μετά από έξι εβδομάδες μέτριας επαναλαμβανόμενης άσκησης, άσχετα από το τι ώρα έκαναν γυμναστική. Επιπλέον, η καύση λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης πριν την κατανάλωση πρωινού, δεν είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια περισσότερου βάρους, σε σχέση με αυτούς που ασκούνταν μετά το πρωινό (γεγονός που επίσης δεν προκαλεί έκπληξη).

Όταν άτομα με διαβήτη ασκούνται πριν πάρουν πρωινό, συνήθως αποτρέπεται η πτώση του σακχάρου που συμβαίνει κατά τη διάρκεια μέτριας αερόβιας άσκησης – λόγω των υψηλότερων επιπέδων κορτιζόλης και άλλων ορμονών που αυξάνουν το νηστικό σάκχαρο – όμως πολλοί άνθρωποι με διαβήτη ανακαλύπτουν ότι η πρωινή άσκηση τους ανεβάζει την τιμή της γλυκόζης. Πολλοί άνθρωποι με διαβήτη τύπου 1 προτιμούν να ασκούνται πριν πάρουν πρωινό, όμως πολλές φορές το αποτέλεσμα είναι να αποκτούν αντίσταση στην ινσουλίνη για πολλή ώρα μετά την άσκηση και να παλεύουν να ρίξουν τα επίπεδα της γλυκόζης. Αυτό αναφέρεται σε πολλές έρευνες και μάλιστα έχει αποδειχθεί ότι ισχύει σε διαβητικούς ιδιαίτερα στην περίπτωση της έντονης πρωινής άσκησης.

Αν λοιπόν σας ρωτήσουν “ποιά είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για να κάνω άσκηση” μπορείτε άνετε να απαντήσετε “Όταν έχετε χρόνο!” Με λίγα λόγια είναι καλό να επιλέγετε τι ώρα θα ασκηθείτε, ανάλογα με το καθημερινό σας πρόγραμμα – γιατί όσον αφορά στην υγεία σας και στην μακροχρόνια ρύθμιση του σακχάρου, άσχετα με το τι ώρα θα ασκηθείτε, είναι πάντα καλύτερο να κάνετε κάποια μορφή άσκησης παρά καθόλου. Απλώς κανονίστε να προσαρμόσετε τη θεραπεία σας ώστε να μπορείτε να διατηρείτε σταθερή τη γλυκόζη.

Πηγή: Diabetes in control

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares