Ο συνδυασμός άσκησης και μέτριας μείωσης θερμίδων είναι ευεργετικός για την καρδιακή υγεία, σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με παχυσαρκία

Ο συνδυασμός άσκησης και μέτριας μείωσης θερμίδων είναι ευεργετικός για την καρδιακή υγεία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με παχυσαρκία
Ο συνδυασμός άσκησης και μέτριας μείωσης θερμίδων είναι ευεργετικός για την καρδιακή υγεία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με παχυσαρκία

Ο συνδυασμός άσκησης και μέτριας μείωσης πρόσληψης θερμίδων αποτελεί την καλύτερη προστασία για την υγεία της καρδιάς σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας με παχυσαρκία, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Ερευνητές από την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία ανακάλυψαν ότι παχύσαρκοι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων μειώνοντας την καθημερινή πρόσληψη θερμίδων κατά 250 και ξεκινώντας αεροβικές δραστηριότητες.
Ο συνδυασμός μείωσης θερμίδων και άσκησης είναι ευεργετικός για τη δυσκαμψία της αορτής, γεγονός που οδηγεί στην βελτίωση της υγείας της καρδιάς καθώς μεγαλώνουμε.
Ωστόσο, η άσκηση από μόνη της, ή ο συνδυασμός απλών δραστηριοτήτων με ελεγχόμενο πρόγραμμα διατροφής, δεν είναι αρκετή για μεγαλύτερους ενήλικες με παχυσαρκία.
Η ερευνήτρια Dr. Tina E. Brinkley είπε ότι: «Αυτή είναι η πρώτη έρευνα που αξιολογεί την επίδραση της αεροβικής άσκησης σε συνδυασμό με την μείωση θερμίδων στην δυσκαμψία της αορτής, η οποία μετρήθηκε με μαγνητική τομογραφία ώστε να έχουμε λεπτομερείς εικόνες.
«Θέλαμε να διαπιστώσουμε κατά πόσο η μείωση των θερμίδων για την απώλεια βάρους θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη βελτίωση της καρδιακής υγείας, σε σύγκριση με την άσκηση χωρίς αλλαγή στον τρόπο διατροφής, σε παχύσαρκους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας».
Οι ερευνητές χώρισαν τους 160 ανθρώπους ηλικίας 65-79 που έλαβαν μέρος στην έρευνα, σε τρεις ομάδες, που η καθεμία ακολουθούσε διαφορετικό πρόγραμμα διατροφής.
Τα άτομα που ανήκαν στην πρώτη ομάδα, ακολούθησαν την κανονική τους διατροφή ενώ έκαναν άσκηση.
Τα άτομα της δεύτερης ομάδας, μείωσαν την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κατά 250, ενώ έκαναν δραστηριότητες, και τα άτομα της τρίτης ομάδας έκανε άσκηση και μείωσε τις θερμίδες κατά 600 ημερησίως.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, που διήρκησε 20 εβδομάδες, οι ερευνητές παρακολουθούσαν τακτικά την υγεία της καρδιάς όλων των ανθρώπων που συμμετείχαν, οι οποίοι έκαναν αεροβικές ασκήσεις τέσσερις φορές την εβδομάδα.
Σύμφωνα με τα πορίσματα, τα άτομα της ομάδας Β που έχασαν 9 κιλά, βελτίωσαν την δυσκαμψία της αορτής, ενώ δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές βελτιώσεις στις άλλες δύο ομάδες.
Επιπλέον, παρατηρήθηκε βελτίωση του δείκτη μάζας σώματος στα άτομα που περιόρισαν την πρόσληψη θερμίδων.
«Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι οι αλλαγές του τρόπου ζωής που περιλαμβάνουν την αύξηση της αεροβικής δραστηριότητας και μέτρια μείωση στην πρόσληψη θερμίδων, μπορεί να βοηθήσουν στην μείωση της δυσκαμψίας της αορτής και στην βελτίωση της καρδιακής υγείας» είπε η Dr. Brinkley.
Και πρόσθεσε ότι: «Ωστόσο, ήταν έκπληξη όταν διαπιστώσαμε ότι στην ομάδα που μειώθηκε περισσότερο η πρόσληψη θερμίδων δεν παρατηρήθηκε βελτίωση στην δυσκαμψία της αορτής, αν και είχαν παρόμοια μείωση στο σωματικό βάρος και την αρτηριακή πίεση με τα άτομα της ομάδας με μέτρια μείωση θερμίδων.»
«Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι ο συνδυασμός άσκησης με μέτρια μείωση των θερμίδων, προσφέρει τα περισσότερα δυνατά οφέλη στην καρδιακή υγεία, την απώλεια βάρους και την κατανομή του σωματικού λίπους.»
Και κατέληξε ότι: «Το γεγονός ότι η πιο αυστηρή μείωση των θερμίδων μπορεί να μην είναι απαραίτητη, έχει σημαντικές προεκτάσεις στις συστάσεις για την απώλεια βάρους για την βελτίωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων σε μεγαλύτερους ενήλικες με παχυσαρκία
Μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα στο περιοδικό Circulation της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρίας.
Πηγή: Diabetes.co.uk

Total
32
Shares
Σχετικά άρθρα
διαβήτης τυπου 2, γλυκουλι, φρουτα, χυμοι, ρυζι
Περισσότερα

Διαβήτης τύπου 2: Τρεις διατροφικές αλλαγές για καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου!

Σημαντική αύξηση παρουσιάζει ο διαβήτης τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμια κλίμακα, με τον αριθμό των πασχόντων να ανέρχεται στα 422 εκατομμύρια,…
Είκοσι λεπτά διαλογισμού μπορεί να βελτιώσουν την ικανότητά μας να αντιλαμβανόμαστε τα λάθη μας, σύμφωνα με νέα έρευνα
Περισσότερα

Είκοσι λεπτά διαλογισμού μπορεί να βελτιώσουν την ικανότητά μας να αντιλαμβανόμαστε τα λάθη μας, σύμφωνα με νέα έρευνα

Μόλις 20 λεπτά διαλογισμού μπορεί να βοηθήσει την ικανότητα ενός ατόμου να εντοπίσει ευκολότερα τα λάθη του σύμφωνα…