Βερίκοκο, όλα όσα θες να ξέρεις για το διατροφικό του προφίλ

Ένα ακόμα καλοκαιρινό φρούτο με πολλά οφέλη

Όλοι έχουμε βρεθεί κάποια στιγμή να τραγουδήσουμε με λιγότερη ή περισσότερη χάρη το «ρίκο ρίκο ρίκοκοκο» ενώ διαλέγουμε ώριμα ή άγουρα λαχταριστά βερίκοκα ή όταν ετοιμαζόμαστε να τα φάμε. Στρογγυλό και κίτρινο προς πορτοκαλί, μοιάζουν με μια μικρότερη εκδοχή ενός ροδάκινου, αλλά μοιράζονται την τρυφερότητα των μοβ δαμάσκηνων.

Είναι εξαιρετικά θρεπτικά και έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, όπως βελτιωμένη πέψη και υγεία των ματιών.

Εδώ είναι μερικά από τα top οφέλη για την υγεία και τη διατροφή του βερίκοκου

Πολύ θρεπτικά και χαμηλά σε θερμίδες

Τα βερίκοκα είναι πολύ θρεπτικά και περιέχουν πολλές απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα.

Μόνο 2 φρέσκα βερίκοκα (70 γραμμάρια) παρέχουν:

Θερμίδες: 34

Υδατάνθρακες: 8 γραμμάρια

Πρωτεΐνη: 1 γραμμάριο

Λίπος: 0,27 γραμμάρια

Ίνες: 1,5 γραμμάρια

Βιταμίνη Α: 8% της ημερήσιας αξίας

Βιταμίνη C: 8% της ημερήσιας αξίας

Βιταμίνη Ε: 4% της ημερήσιας αξίας

Κάλιο: 4% της ημερήσιας αξίας

Επιπλέον, αυτός ο καρπός είναι μια καλή πηγή βήτα καροτίνης, λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, που είναι όλα ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών στο σώμα σου.

Είναι καλύτερο να απολαμβάνεις τα βερίκοκα ολόκληρα και χωρίς φλοιό, καθώς η φλούδα του διαθέτει μεγάλες ποσότητες ινών και θρεπτικών συστατικών.

Το κάλιο, ένα σημαντικό μέταλλο για τη λειτουργία των νεύρων και των μυών, είναι επίσης ζωτικής σημασίας για να βοηθήσει τα θρεπτικά συστατικά να μετακινούνται στο σώμα. Επιπλέον, υποστηρίζει την υγιή αρτηριακή πίεση και την υγεία της καρδιάς.

Υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά

Τα βερίκοκα είναι μια εξαιρετική πηγή πολλών αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένης της β-καροτίνης και των βιταμινών A, C και E.

Επιπλέον, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε μια ομάδα αντιοξειδωτικών πολυφαινολών που ονομάζονται φλαβονοειδή, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι προστατεύουν από ασθένειες, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη και των καρδιακών παθήσεων.

Τα κύρια φλαβονοειδή στα βερίκοκα είναι τα χλωρογενικά οξέα, οι κατεχίνες και η κουερσετίνη.

Αυτές οι ενώσεις λειτουργούν για την εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών, οι οποίες είναι επιβλαβείς ενώσεις που βλάπτουν τα κύτταρα και προκαλούν οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες συνδέεται με την παχυσαρκία και πολλές χρόνιες ασθένειες, όπως οι καρδιακές παθήσεις.

Μπορεί να προωθήσει την υγεία των ματιών

Πλούσια σε βιταμίνη Α, βήτα-καροτίνη και άλλα καροτενοειδή, τα βερίκοκα είναι εξαιρετικά για την προαγωγή της υγείας των ματιών. Η λουτεΐνη. βοηθά στην υποστήριξη της υγείας του αμφιβληστροειδούς και των φακών, ενώ τα καροτενοειδή και η βιταμίνη Ε υποστηρίζουν τη συνολική όραση. Τα θρεπτικά συστατικά του βερίκοκου βοηθούν επίσης στη μείωση του κινδύνου εκφύλισης της ωχράς κηλίδας και καταρράκτη.

Καλύτερη πέψη

Τα βερίκοκα προσφέρουν άφθονες καλές διαιτητικές ίνες για να βοηθήσουν το πεπτικό σας σύστημα. Η συνολική περιεκτικότητά τους σε ίνες είναι περίπου οι μισές διαλυτές και οι μισές αδιάλυτες ίνες. Οι διαλυτές φυτικές ίνες βοηθούν το πεπτικό σας σύστημα να συγκρατεί αρκετό νερό και ενθαρρύνει τα καλά βακτήρια να ευδοκιμήσουν. Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες είναι επίσης καλές για τα υγιή επίπεδα βακτηρίων του εντέρου.

Μπορεί να ενισχύσει την υγεία του δέρματος

Η κατανάλωση βερίκοκων μπορεί να ωφελήσει το δέρμα σου.

Οι κύριες αιτίες των ρυτίδων και της βλάβης του δέρματος είναι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως ο ήλιος, η ρύπανση και ο καπνός των τσιγάρων.

Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της υπεριώδους (UV) έκθεσης στο φως, των ηλιακών εγκαυμάτων και του κινδύνου μελανώματος.

Συγκεκριμένα, μπορείτε να καταπολεμήσεις μερικές από αυτές τις βλάβες του δέρματος μέσω μιας υγιεινής διατροφής με αντιοξειδωτικά, τα οποία παρέχουν τα βερίκοκα.

Οι βιταμίνες C και E, και οι δύο που βρίσκονται σε αυτό το φρούτο, μπορούν να βοηθήσουν το δέρμα. Συγκεκριμένα, η βιταμίνη C προστατεύει από την υπεριώδη βλάβη και τους περιβαλλοντικούς ρύπους εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες.

Επιπλέον, αυτή η βιταμίνη βοηθά στην κατασκευή κολλαγόνου, το οποίο δίνει στο δέρμα δύναμη και ελαστικότητα. Η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει το δέρμα να επουλωθεί από βλάβες στην υπεριώδη ακτινοβολία και να αποτρέψει τις ρυτίδες.

Total
39
Shares
Σχετικά άρθρα
Νέες κατευθυντήριες από την ADA και την EASD για τη διαχείριση του Διαβήτη τύπου 2 - Έμφαση στην καρδιά και τα νεφρά.
Περισσότερα

Νέες κατευθυντήριες από την ADA και την EASD για τη διαχείριση του Διαβήτη τύπου 2 – Έμφαση στην καρδιά και τα νεφρά.

Πρόσφατα, η Αμερικανική Ομοσπονδία Διαβήτη (ADA) και η Ευρωπαϊκή Ένωση για την Μελέτη του Διαβήτη (EASD) δημοσίευσαν νέες κατευθυντήριες γραμμές…
eat right
Περισσότερα

Πέντε «υπερτροφές» που συμβάλλουν στη μείωση του σακχάρου

Οι διατροφικές επιλογές και συνήθειες ενός ατόμου που πάσχει από διαβήτη συνδέονται άμεσα με τη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, που αποτελεί το βασικότερο παράγοντα για την εξέλιξη της νόσου.