Διαχείριση χρόνου και διαβήτης: 8 συμβουλές

Αν ο διαβήτης σας κάνει πιο δύσκολη του διαχείριση του χρόνου, οι ειδικοί προτείνουν κάποια tips

Όλοι παραπονιόμαστε για αυτό το θέμα. Ο χρόνος δεν μας φτάνει ποτέ. Χάνουμε τον έλεγχο του. Και δεν το παίρνουμε ποτέ πίσω όταν φύγει. Έχουν γραφτεί τόσα πολλά για τον χρόνο που χρειάζεται για τη διαχείριση του διαβήτη που είναι δύσκολο να γνωρίζουμε από πού να ξεκινήσουμε. Σας καλύψαμε! Ακολουθούν 10 σίγουρες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να παραμείνετε στην ώρα σας, στην εργασία και στο σωστό δρόμο.

Πώς να ΔΕΙΤΕ τον χρόνο σας για να τον ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ.

Όπως δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζετε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σας χωρίς παρακολούθηση, δεν υπάρχει μαγικό ελιξίριο όσον αφορά τη διαχείριση του χρόνου. Ξεκινά με το να μπορείτε να δείτε τι πρέπει να κάνετε και πότε έχετε χρόνο να το κάνετε. Το να είστε σε θέση να συγχρονίζετε τη λίστα με τις υποχρεώσεις σας με τα ραντεβού σας και τις καθημερινές εργασίες που σχετίζονται με τον διαβήτη είναι η ουσία της δημιουργίας μιας αίσθησης χρόνου και προγραμματισμού χρόνου.

Νιώθετε συγκλονισμένοι καθώς σκέφτεστε «πότε» θα μπορούσατε να αφιερώσετε χρόνο για να οργανώσετε τις προμήθειες και τα τρόφιμα για τον διαβήτη για την επόμενη μέρα ή την εβδομάδα; Εάν σας αποσπάστηκε ποτέ η προσοχή και παραλείψατε αυτή τη σημαντική εργασία, μπορεί να έχετε βιώσει ένα λιγότερο από το βέλτιστο αποτέλεσμα υγείας. Είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο για να συγκεντρώσετε «λίστες ελέγχου» για προμήθειες ελέγχου γλυκόζης αίματος, λίστες αγορών τροφίμων, φάρμακα, ραντεβού με πάροχο υγειονομικής περίθαλψης και είδη πρώτης ανάγκης ταξιδιού, για να αναφέρουμε μόνο μερικά! Πώς φτιάχνετετο πρόγραμμά σου για να τα κάνεις όλα;

Ξεκινήστε με ένα πρόγραμμα σχεδιασμού ή ηλεκτρονικό ημερολόγιο που είναι οργανωμένο για εβδομαδιαίες και μηνιαίες προβολές. Μας ρωτούν συνεχώς αν είναι καλύτερο το χαρτί ή το ηλεκτρονικό. Το We’re paper planner προτείνει, καθώς η ρύθμισή τους σάς επιτρέπει να βλέπετε τη μεγάλη εικόνα και το άθροισμα όλων των κινούμενων μερών. Απλώς δεν το βρίσκουμε αυτό με τις ηλεκτρονικές εκδόσεις. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι όταν καταγράφουμε πληροφορίες, μας βοηθά να τις δεσμεύσουμε στη μνήμη. Δεν έχετε το ίδιο αποτέλεσμα με μια ηλεκτρονική συσκευή.

Ορίστε και αντιστοιχίστε.

Κάντε τις εργασίες σας εφικτές και συγκεκριμένες. Είναι πιο πιθανό να παραμείνετε συγκεντρωμένοι στην επίτευξη των στόχων υγειονομικής περίθαλψης και συμπεριφοράς, εάν αυτοί χωριστούν σε μικρότερα μέρη. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιο εύκολο να παίρνετε τα φάρμακά σας όπως σας έχει συνταγογραφηθεί εάν χρησιμοποιείτε έναν καθημερινό οργανωτή χαπιών που συμπληρώνετε μία φορά την εβδομάδα την ίδια μέρα. Εργαστείτε προκαταβολικά για να υπολογίσετε πόσο χρόνο θα χρειαστείτε για να ολοκληρώσετε κάθε απαραίτητη εργασία. Ορίστε προθεσμίες και προγραμματίστε τες ως τακτικά «ραντεβού», ώστε να γνωρίζετε πότε να τις δουλέψετε. Αυτό το βήμα είναι κρίσιμο: Αφού γεμίσει ο οργανωτής χαπιών, το επόμενο βήμα είναι να ρυθμίσετε μια ειδοποίηση στο ρολόι ή το smartphone σας ως υπενθύμιση για το πότε πρέπει να παίρνετε τα φάρμακα ή τα συμπληρώματά σας. Το να δίνετε στις εργασίες και τις υποχρεώσεις σας την ίδια σημασία με τα ραντεβού σας είναι το κλειδί για την επιτυχία της διαχείρισης χρόνου.

Χρησιμοποιήστε αναλογικά ρολόγια.

Δυσκολεύεστε να διαχειριστείτε τον χρόνο σας το πρωί για να χωρέσετε σε όλες τις εργασίες αυτοεξυπηρέτησης του διαβήτη που πρέπει να κάνετε; Τα πρωινά λεπτά είναι πολύτιμα όταν προσπαθείτε να εξισορροπήσετε τη ζωή με τον διαβήτη: ελέγξτε τη γλυκόζη του αίματός σας ή τη συνεχή παρακολούθηση γλυκόζης, πάρτε τα φάρμακα ή την ινσουλίνη σας, τρώτε πρωινό, φροντίζετε τα παιδιά και τα κατοικίδια και η λίστα συνεχίζεται. Αντικαταστήστε το ψηφιακό σας ρολόι με ένα αναλογικό «παλιού σχολείου». Κρεμάστε ένα ρολόι στο γραφείο σας και σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού σας που περνάτε χρόνο — συμπεριλαμβανομένου του μπάνιου. Γιατί αναλογικό; Ένα ψηφιακό ρολόι μας επιτρέπει να βλέπουμε μόνο ΜΙΑ φορά — το παρόν! Οι δείκτες ενός αναλογικού σάς επιτρέπουν να «δείτε» την κίνηση του χρόνου. Μπορείτε να δείτε τον παρόντα χρόνο, τον χρόνο που έχει παρέλθει και ακόμη και τον μελλοντικό χρόνο. Η ΒΛΕΨΗ του παρελθόντος και του μελλοντικού χρόνου σάς βοηθά να καταλάβετε πόσο χρόνο σας παίρνει για να ολοκληρώσετε διάφορες εργασίες και πόσος χρόνος σας απομένει πριν φτάσει μια προθεσμία. Μην ξεχάσετε να φοράτε και ένα αναλογικό ρολόι για να βλέπετε χρόνο ενώ βρίσκεστε εν κινήσει.

Χρησιμοποιήστε χρονοδιακόπτη.

Αυτό είναι ένα από τα απλούστερα αλλά και πιο ισχυρά εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μας κρατήσει σε καλό δρόμο. Η αφιέρωση ενός προκαθορισμένου χρόνου για εργασία μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε στην εργασία κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου.

Να θυμάστε τα διαλείμματα.

Όλοι αγωνιζόμαστε να διατηρήσουμε την προσοχή μας όταν κάνουμε δραστηριότητες που δεν είναι διασκεδαστικές ή δεν αυξάνουν το άγχος. Εάν έχετε βιώσει εξάντληση από διαβήτη ή αισθάνεστε πολύ πιεσμένοι, μπορεί να μην συμβαδίζετε με την καθημερινή σας φροντίδα του εαυτού σας. Αν και δεν παίρνετε ποτέ ένα διάλειμμα από τον διαβήτη σας, μπορείτε να κάνετε ένα διάλειμμα από ορισμένες καθημερινές εργασίες, ακόμα και αυτές που δεν έχουν καμία σχέση με τον διαβήτη σας καθαυτές (αλλά μπορεί να συμβάλει στην εξουθένωση). Προσπαθήστε να εργαστείτε εντατικά για ένα μικρό χρονικό διάστημα και μετά να κάνετε ένα διάλειμμα.

Δημιουργήστε ένα χαρούμενο καταφύγιο.

Πιστεύουμε ότι όλοι πρέπει να δημιουργήσουν θετική ενέργεια γύρω από τις εργασίες τους για να τις ολοκληρώσουν και, σε αυτό το σημείο, το περιβάλλον σας είναι το κλειδί. Η προετοιμασία υγιεινών γευμάτων απαιτεί χρόνο στο «κομβικό σημείο» του σπιτιού, γνωστό και ως κουζίνα. Κάντε την κουζίνα σας διασκεδαστική και ελκυστική για εσάς. Αγαπάτε τα λουλούδια; Απολαμβάνετε τη μουσική; Διατηρήστε μια σύνθεση λουλουδιών στην κουζίνα σας και παίξτε μερικές από τις αγαπημένες σας μελωδίες ενώ ετοιμάζετε λαχανικά με χαμηλούς υδατάνθρακες ως μέρος ενός θρεπτικού γεύματος ή σνακ. Κρατήστε την αγαπημένη σας κούπα στη διάθεσή σας για να μπορείτε να πιείτε ένα νόστιμο φλιτζάνι τσάι από βότανα όταν έρθει η ώρα να ξεκινήσετε τη δουλειά. Κρεμάστε φωτογραφίες με φράσεις ενθάρρυνσης ή θετικής ενέργειας στην κουζίνα ή στο χώρο εργασίας σας. Δημιουργήστε ένα νέο περιβάλλον που θα σας προσφέρει κίνητρο ενθουσιασμού.

Η δύναμη της μουσικής.

Υπάρχει μια ατελείωτη συζήτηση μεταξύ ερευνητών και επιστημόνων σχετικά με το αν είναι ωφέλιμο να ακούτε μουσική ενώ εργάζεστε ή να συγκεντρώνεστε σε μια σημαντική εργασία. Αμέτρητες ερευνητικές μελέτες έχουν δείξει τα οφέλη της μουσικής για να βοηθήσει τον εγκέφαλο να ενεργοποιηθεί. Λένε ότι η μουσική ενισχύει την προσοχή και την εστίαση, κάτι που σας βοηθά στη συνέχεια να παραμείνετε στην εργασία και στη διαχείριση του χρόνου. Η μουσική μπορεί να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε τι θα κάνετε στη συνέχεια, να προβλέψετε και να αντιδράσετε, καθώς και να ηρεμήσει και να ρυθμίσει τον εγκέφαλο.

Έτσι, εάν βρίσκετε ωφέλιμο το να ακούτε μουσική, προτείνουμε να δημιουργήσετε μια λίστα αναπαραγωγής 30 λεπτών με τη μουσική που αγαπάτε. Το κλειδί είναι να παίζετε την ίδια λίστα αναπαραγωγής κάθε φορά που θέλετε να ολοκληρώσετε μια συμπεριφορά αυτοεξυπηρέτησης για τον διαβήτη. Ξεκινήστε τη λίστα αναπαραγωγής σας όταν ξυπνήσετε το πρωί και ελέγξτε τη γλυκόζη αίματος και τη συνεχή παρακολούθηση γλυκόζης πριν τελειώσει το πρώτο τραγούδι. Αυτό δίνει έναν θετικό τόνο για το όργανο ελέγχου γλυκόζης αίματος και εξαλείφει την απόσπαση της προσοχής της αλλαγής τραγουδιών στον επιτραπέζιο υπολογιστή ή τη φορητή συσκευή σας. Δεύτερον, αφού θα ακούτε την ίδια μουσική ξανά και ξανά, τελικά η μουσική θα γίνει θόρυβος φόντου και θα εστιάζετε λιγότερο σε αυτήν. Τρίτον, η λίστα αναπαραγωγής μπορεί να γίνει εργαλείο ψυχολογίας συμπεριφοράς — όταν ακούτε τη μουσική στη λίστα αναπαραγωγής σας, είναι ώρα να μπείτε σε λειτουργία εργασίας. Και τέλος, η μουσική θα λειτουργήσει ως δείκτης χρόνου.

Κλείστε τα κοινωνικά δίκτυα.

Το 62 τοις εκατό όλων των ενηλίκων φοβούνται ότι θα χάσουν κάτι σημαντικό εάν δεν παρακολουθούν συνεχώς τα δίκτυά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και δεν σταματά εκεί. Email, φωνητικά μηνύματα, μηνύματα κειμένου. Ακόμα και το πώς χειρίζεσαι τις διακοπές. Όλοι αυτοί οι περισπασμοί είναι ληστές του χρόνου. Έτσι, ξεκαθαρίστε τι σας τρώει χρόνο και βάλτε ένα σχέδιο σε εφαρμογή. Ίσως ελέγχετε τα e-mail και επιστρέφετε κλήσεις μόνο σε καθορισμένες ώρες.

Ως άτομο με διαβήτη, μπορεί να βασίζεστε στην τεχνολογία για να ελέγχετε τη γλυκόζη του αίματος όλη την ημέρα και να έχετε έτοιμο το κινητό σας μαζί με άλλες σωτήριες συσκευές. Προσπαθήστε να κρατήσετε αυτήν την απαραίτητη εργασία ξεχωριστή από τον έλεγχο μηνυμάτων ή ενημερώσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την οικογένειά σας, τους φίλους και την ηλεκτρονική κοινότητα κατά τη διάρκεια ενός καθορισμένου χρόνου.

Δημιουργήστε το προφίλ του χρόνου σας.

Κάθε άτομο με διαβήτη είναι ένα άτομο με διαφορετική προσωπικότητα και, επομένως, προσωπική σχέση με τον χρόνο. Ένα προφίλ χρόνου σάς επιτρέπει να αξιοποιήσετε τις δικές σας προτιμήσεις και ανάγκες. Τι εννοούμε με αυτό; Κάντε στον εαυτό σας τις παρακάτω ερωτήσεις. Προτιμάτε να εργάζεστε και να επικεντρώνεστε στην αυτοδιαχείριση του διαβήτη σας ανεξάρτητα ή με κάποιο άλλο άτομο; Λειτουργείτε καλύτερα στη σιωπή ή με το θόρυβο; Μπορείτε να αντεπεξέλθετε σε πολλές εργασίες ταυτόχρονα ή μόνο μία κάθε φορά; Πώς είναι το ενεργειακό σας επίπεδο; Είστε πρωινός ή βραδινός τύπος; Είστε άτομο που προτιμάτε το χαρτί ή τις ψηφιακές εφαρμογές; Συμπέρασμα: Η δημιουργία ενός προφίλ χρόνου, που ανταποκρίνεται στις δυνάμεις και τις ανάγκες μας, μας παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία και πόρους για να μεγιστοποιήσουμε τη διαχείριση του χρόνου μας.

Είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι όπως κάθε άλλος μυς, η διαχείριση του χρόνου απαιτεί συνεχή προπόνηση. Η εκμάθηση αποτελεσματικής διαχείρισης χρόνου και δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης του διαβήτη απαιτεί να αγκαλιάζετε νέες συμπεριφορές καθώς και να χρησιμοποιείτε τις δικές σας μοναδικές στρατηγικές.Time Management for Diabetes: 10 Tips – Learning About Diabetes | Diabetes Self-Management (diabetesselfmanagement.com)

Total
13
Shares
Σχετικά άρθρα