Ποιες είναι οι τέσσερις κατηγορίες τροφών που σαμποτάρουν τον μεταβολισμό μας;

Να τι πρέπει να περιορίσεις στη διατροφή σου για να πάρει τα πάνω του ο μεταβολισμός σου

Ο μεταβολισμός μας αποτελεί μια πολυδιάστατη χημική διαδικασία, που συνδέεται με πολλές και διαφορετικές λειτουργίες του οργανισμού. Το σύνολο αυτό των βιοχημικών αντιδράσεων που πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο στα κύτταρα, είναι επίσης το μέσο που μετατρέπει ό,τι τρώμε και πίνουμε σε θερμίδες προς κατανάλωση και ενέργεια. Υπό αυτήν την έννοια, ο μεταβολισμός θεωρείται συνώνυμο του ρυθμού με τον οποίο καίμε θερμίδες για την διατήρηση ή την απώλεια βάρους στο σώμα μας. Ο μεταβολικός ρυθμός επηρεάζεται από ποικιλία παραγόντων, όπως η ηλικία, το φύλο, οι ορμόνες του σώματος και πολλούς ακόμα, με τη διατροφή μας να παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο ως προς αυτόν. Να λοιπόν ποιες είναι οι τέσσερις κατηγορίες τροφών που σαμποτάρουν τον μεταβολισμό μας, ώστε να τις περιορίσουμε και να απολαύσουμε καλύτερες καύσεις και σώμα σε φόρμα.

Γλυκά

Τα προστιθέμενα σάκχαρα στη διατροφή μας και συγκεκριμένα πάνω από 50 γραμμάρια την ημέρα για τους περισσότερους ενήλικες, φαίνεται να συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιομεταβολικού συνδρόμου (κοιλιακή παχυσαρκία, αυξημένα τριγλυκερίδια, αρτηριακή πίεση κ.α.). Γι΄αυτόν ακριβώς τον λόγο, όσο λιγότερα καταναλώνουμε, τόσο καλύτερος είναι και ο μεταβολικός μας ρυθμός.

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα τρόφιμα δηλαδή που έχουν υποστεί σημαντική επεξεργασία από την αρχική τους μορφή (πατατάκια, μπισκότα, μπάρες δημητριακών, έτοιμες σάλτσες κ.α.) έχουν συνδεθεί στενά με την διατάραξη των επιπέδων της ινσουλίνης και την παχυσαρκία, μιας που ο μεταβολικός ρυθμός διαταράσσεται. Επίλεξε λοιπόν περισσότερες φρέσκες τροφές για κατανάλωση, αλλά και να παρασκευάζεις τα δικά σου γεύματα, ακόμη κι αν αυτά είναι γλυκά.

Το λιπαρό μέρος της ζωικής πρωτεΐνης

Το σημείο του κρέατος όπου μπορούμε να δούμε με γυμνό μάτι υψηλότερα ποσοστά κορεσμένου λίπους, συνδέεται με την αύξηση των τριγλυκεριδίων και της κακής χοληστερόλης (LDL) και βρίσκεται πίσω από την πτώση του μεταβολικού ρυθμού στο σώμα μας. Μπορείς λοιπόν προτού μαγειρέψεις το κρέας να το  αφαιρείς, μειώνοντας έτσι τα λιπαρά που καταναλώνεις. Επιπλέον, αναζήτησε εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης όπως τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.

Αλκοολούχα ποτά

Τα αλκοολούχα ποτά προκαλούν σημαντικές δυσκολίες στην μεταβολική διαδικασία, εξαιτίας της αιθανόλης που αυτά περιέχουν. Αυτή ασκεί μεγάλη πίεση στο συκώτι για τον μεταβολισμό, την αποτοξίνωση και την αποβολή της από το σώμα και με αυτόν τον τρόπο τον επιβραδύνει. Γι’ αυτό μείωσε την ποσότητα που καταναλώνεις, επιλέγοντας μη αλκοολούχα ποτά, φυσικούς χυμούς ή και ανθρακούχο νερό με γεύση φρούτων.

Ποιες είναι οι τέσσερις κατηγορίες τροφών που σαμποτάρουν τον μεταβολισμό μας; – AllYou.gr

Total
21
Shares
Σχετικά άρθρα