Πόση ώρα χρειάζεται να περπατήσετε στη φύση για να δείτε μια ώθηση στην ψυχική σας υγεία

Μια νέα μελέτη υπογραμμίζει πόσο σημαντικό είναι να περνάμε χρόνο στη φύση ή σε χώρους πρασίνου

Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο οι ήχοι της φύσης –πουλάκια που κελαηδούν, ρυάκια που ρέουν, ο ήχος της βροχής– είναι συχνά επιλογές ήχου για μηχανές λευκού θορύβου και εφαρμογές διαλογισμού: μας ηρεμούν.

Μια νέα μικρή μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Molecular Psychiatry το υπογραμμίζει περαιτέρω. Η μελέτη διαπίστωσε ότι μια βόλτα στη φύση διάρκειας μιας ώρας μειώνει το άγχος σε σύγκριση με μια βόλτα μιας ώρας σε ένα πολυσύχναστο περιβάλλον πόλης.

Η μελέτη παρακολούθησε 63 άτομα στα οποία ανατέθηκε τυχαία ένας περίπατος στη φύση ή ένας αστικός περίπατος. Ο περίπατος στη φύση έγινε σε ένα δάσος του Βερολίνου και ο αστικός περίπατος σε πολυσύχναστο δρόμο της πόλης.

Οι συμμετέχοντες έλαβαν οδηγίες να μην ελέγχουν τα τηλέφωνά τους και να μην σταματούν σε καταστήματα ενώ περπατούν. Τους δόθηκε ένα γεύμα σε σακούλα και ένα τηλέφωνο με χρονόμετρο 30 λεπτών που τους καθοδήγησε να γυρίσουν.

Πριν από τη βόλτα, οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο και στη συνέχεια υποβλήθηκαν σε σάρωση fMRI που μέτρησε δύο εργασίες.

Η πρώτη εργασία μέτρησε την εγκεφαλική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια μιας «εργασίας με φοβισμένα πρόσωπα», στην οποία οι συμμετέχοντες έδειξαν 15 γυναικεία και 15 αρσενικά πρόσωπα που είχαν είτε ουδέτερη είτε φοβισμένη έκφραση. Η δεύτερη εργασία που μετρήθηκε ήταν η εγκεφαλική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια μιας «Εργασίας στρες απεικόνισης του Μόντρεαλ», η οποία έχει σχεδιαστεί για να δημιουργήσει ένα επίπεδο άγχους στους συμμετέχοντες. Κατά τη διάρκεια της εργασίας, οι συμμετέχοντες είχαν ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα για να λύσουν προκλητικά αριθμητικά προβλήματα.

Μετά τη βόλτα, οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα άλλο ερωτηματολόγιο και υποβλήθηκαν σε άλλη σάρωση fMRI που μέτρησε τις ίδιες εργασίες που έκαναν πριν από τη βόλτα τους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η φύση βελτίωσε σημαντικά τα επίπεδα στρες των ανθρώπων.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι συμμετείχαν στον 60λεπτο περίπατο στη φύση παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα άγχους μετά τον χρόνο τους έξω.

«Τα αποτελέσματα της μελέτης μας δείχνουν ότι μετά από μία μόνο ώρα περπάτημα στη φύση, η δραστηριότητα στις περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην επεξεργασία του στρες μειώνεται», είπε η Sonja Sudimac, η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, στο Medical News Today.

Ειδικότερα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η δραστηριότητα της αμυγδαλής του εγκεφάλου (η οποία είναι υπεύθυνη για την απόκρισή μας στο άγχος και τον φόβο) μειώθηκε σε όσους συμμετείχαν στην ομάδα περιπάτου στη φύση.

Αυτή η μείωση δεν παρατηρήθηκε σε άτομα που ολοκλήρωσαν τον περίπατο στην πόλη. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα αστικά περιβάλλοντα μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχική υγεία κάποιου, οδηγώντας σε αυξημένα ποσοστά άγχους, κατάθλιψης και διαταραχών της διάθεσης. (Σκεφτείτε απλώς το άγχος που προκαλείται με το συχνό κορνάρισμα, το τρέξιμο για να προλάβετε ένα λεωφορείο ή το να αντιμετωπίζετε μεγάλες ουρές μόνο για να προμηθευτείτε κάποια είδη παντοπωλείου)

Στην πραγματικότητα, άλλες μελέτες δείχνουν ότι η ψυχική υγεία μπορεί να υποφέρει στις αστικές περιοχές λόγω του πολυσύχναστου χαρακτήρα των πόλεων και, γενικά, της αυξημένης ποσότητας στρεσογόνων παραγόντων σε όλο το περιβάλλον.

Αυτή η μελέτη επικεντρώθηκε επίσης μόνο στα οφέλη ενός περιπάτου στη φύση διάρκειας μιας ώρας – δεν είναι σαφές εάν τα ίδια θετικά αποτελέσματα θα εμφανίζονταν σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, ο Sudimac είπε στο Medical News Today ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι τα επίπεδα της ορμόνης του στρες, κορτιζόλης, μειώνονται μετά από 15λεπτη βόλτα στη φύση, κάτι που θα έκανε ενδιαφέρουσα μια εκδοχή αυτής της μελέτης που εξέταζε μικρότερους περιπάτους.

Επιπλέον, εκτός αυτής της μελέτης, υπάρχει εκτενής έρευνα σχετικά με τις θετικές επιπτώσεις του εξωτερικού χώρου, επομένως δεν είναι δύσκολο να συμπεράνουμε ότι ακόμη και λίγα λεπτά έξω είναι καλύτερα από το τίποτα.

Πέρα από το μειωμένο στρες, η φύση έχει και άλλα οφέλη.

Η Δρ Tamanna Singh, συνδιευθύντρια του αθλητικού καρδιολογικού κέντρου στην κλινική του Κλίβελαντ, είχε πει στο HuffPost ότι το περπάτημα στη φύση έχει επιπλέον οφέλη για την ψυχική υγεία.

«Πολλοί από εμάς απλά δεν χορταίνουμε τη φύση και ο περίπατος είναι ένας φανταστικός τρόπος για να επικεντρωθούμε στο να πάρουμε αέρα, να περπατήσουμε στη μητέρα γη, να ακούσουμε τα φύλλα να θροΐζουν, τα πουλιά να κελαηδούν».

Ο περίπατος στο δάσος έχει μια σειρά από οφέλη, επεσήμανε: Μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της επίγνωσης, μπορεί να είναι διαλογιστικός και μπορεί να βελτιώσει την αναπνοή σας.

Το να περνάτε χρόνο έξω έχει επίσης αποδειχθεί ότι βελτιώνει τον ύπνο σας, αυξάνει τη δημιουργικότητά σας και ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού σας.

Είτε ζείτε σε πόλη είτε σε αγροτική περιοχή, προσπαθήστε να δώσετε προτεραιότητα στους περιπάτους στη φύση.

Τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα: Το να περνάτε χρόνο στη φύση είναι καλό για την ψυχική σας υγεία. Αλλά μην αποθαρρύνεστε αν ζείτε σε πόλη. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο περίπατος της μελέτης στη φύση πραγματοποιήθηκε σε ένα αστικό δάσος στην πόλη του Βερολίνου.

Έτσι, ακόμα και μια βόλτα στο τοπικό πάρκο ή το φυσικό καταφύγιο μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε μια αίσθηση ηρεμίας. Το κλειδί είναι να περιηγηθείτε στον χώρο πρασίνου – και να αφιερώσετε 60 λεπτά για να μετακινήσετε το σώμα σας και να απολαύσετε την ύπαιθρο.

Total
0
Shares
Σχετικά άρθρα
jogging-morning
Περισσότερα

Ξεκινώντας γυμναστική

Σκέφτεστε να προσθέσετε τη σωματική δραστηριότητα στη ζωή σας, αλλά δεν γνωρίζετε πώς να ξεκινήσετε; Μερικές φορές το να κάνετε το πρώτο βήμα είναι το πιο δύσκολο.

Περισσότερα

Το φαγητό κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με το βραδινό, μπορεί να ωφελεί την ψυχική υγεία

Μια μελέτη σχετικά με τον χρόνο των γευμάτων διαπίστωσε ότι το βραδινό φαγητό αύξησε την κατάθλιψη και τα επίπεδα διάθεσης άγχους