Ανακαλύφθηκε νέο υλικό που βοηθά τα διαβητικά τραύματα να επουλωθούν γρήγορα

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα νέο υλικό που μπορεί να εφαρμοστεί σε διαβητικές πληγές για να επουλωθούν γρηγορότερα με μία μόνο εφαρμογή.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ ανακάλυψαν μια νέα κατηγορία πολυμερών που μπορεί να παρέχει οδηγίες τόσο σε κύτταρα του ανοσοποιητικού όσο και σε μη ανοσοποιητικά κύτταρα για να βοηθήσει στην επούλωση των δύσκολα θεραπεύσιμων διαβητικών πληγών. Τα ευρήματα έχουν δημοσιευθεί στο Advanced Materials.

Η επούλωση τραυμάτων είναι μια πολύπλοκη βιολογική διαδικασία που περιλαμβάνει διάφορους τύπους κυττάρων που συνεργάζονται, με έναν κυτταρικό τύπο που ονομάζεται ινοβλάστες που παίζει κρίσιμο ρόλο στο σχηματισμό νέου ιστού που απαιτείται για την επούλωση. Ο διαβήτης μπορεί να διαταράξει αυτές τις διαδικασίες στα κύτταρα κάνοντας την επούλωση των πληγών αργή και δύσκολη στη θεραπεία. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μόλυνση και σε ακραίες περιπτώσεις στην ανάγκη ακρωτηριασμού.

Εμπειρογνώμονες από το School of Life Sciences and Pharmacy εξέτασαν 315 διαφορετικές επιφάνειες πολυμερών, εξετάζοντας τη διαφορετική χημική σύνθεση καθεμιάς μέχρι να εντοπίσουν έναν τύπο πολυμερούς που ωθεί ενεργά τους ινοβλάστες και τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος να προάγουν την επούλωση. Μια ομάδα από τη Σχολή Μηχανικών κατασκεύασε μικρά σωματίδια που είναι διακοσμημένα με αυτό το πολυμερές στην επιφάνειά τους. Αυτά τα σωματίδια θα μπορούσαν να εφαρμοστούν απευθείας στην περιοχή του τραύματος.

Ένα πολυμερές είναι μια χημική ένωση που αποτελείται από μόρια συνδεδεμένα μεταξύ τους σε μακριές, επαναλαμβανόμενες αλυσίδες. Αυτή η δομή δίνει στα πολυμερή μοναδικές ιδιότητες που μπορούν να προσαρμοστούν για διαφορετικές χρήσεις. Χρησιμοποιώντας μικροσωματίδια πολυμερούς, η ομάδα έδειξε πώς αυτό το νέο υλικό, όταν παραδίδεται σε μια πληγή σε ζωικό μοντέλο, παράγει τρεις φορές περισσότερη δραστηριότητα ινοβλαστών σε μια περίοδο έως και 96 ωρών και πέτυχε περισσότερο από 80% κλείσιμο του τραύματος.

Αυτό το νέο πολυμερές θα μπορούσε να εφαρμοστεί ως επικάλυψη σε τυπικούς επιδέσμους τραυμάτων για να παρέχει γρήγορη και αποτελεσματική θεραπεία.

Ο καθηγητής Amir Ghaemmaghami από το School of Life Sciences του Πανεπιστημίου του Nottingham είναι ένας από τους κύριους συγγραφείς της μελέτης και λέει: «Αυτή η έρευνα είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία μιας νέας, χαμηλού κόστους, αποτελεσματικής θεραπείας για διαβητικά τραύματα. Τα αποτελέσματα που είδαμε επιτεύχθηκαν σε μία μόνο εφαρμογή, η οποία θα μπορούσε να είναι μεταμορφωτική για ασθενείς των οποίων η τρέχουσα θεραπεία συχνά περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες θεραπείες που παρέχονται από εκπαιδευμένους επαγγελματίες υγείας».

Ο καθηγητής Morgan Alexander από τη Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου του Nottingham πρόσθεσε: «Έχουμε δείξει το ιατρικό δυναμικό των νέων πολυμερών σε προηγούμενες εργασίες· τα υλικά μας ανθεκτικά στο βακτηριακό βιοφίλμ χρησιμοποιούνται σε ουροποιητικούς καθετήρες στο NHS, δείχνοντας πώς αυτό μπορεί να αποτρέψει τη μόλυνση από αλλαγή της συμπεριφοράς των βακτηριακών κυττάρων στην επιφάνεια του πολυμερούς. Αυτά τα πολυμερή έχουν επίσης τη δυνατότητα να εφαρμοστούν εύκολα σε επιδέσμους και ήδη συνεργαζόμαστε με συνεργάτες της βιομηχανίας για να αναπτύξουμε τρόπους για να βοηθήσουμε στην επούλωση των πληγών με αυτόν τον τρόπο».

New material discovered that helps diabetic wounds heal quickly — ScienceDaily