Τι πρέπει να ξέρουμε για το πρωινό Τι πρέπει να ξέρουμε για το πρωινό
Το άρθρο είναι μεταφρασμένο από το έγκυρο site Diabetes Daily. Συντάκτης είναι ο Ben Tzeel είναι Πιστοποιημένος Ειδικός Προπόνησης Αθλητών και Μεταπτυχιακός Φοιτητής του... Τι πρέπει να ξέρουμε για το πρωινό

Το άρθρο είναι μεταφρασμένο από το έγκυρο site Diabetes Daily. Συντάκτης είναι ο Ben Tzeel είναι Πιστοποιημένος Ειδικός Προπόνησης Αθλητών και Μεταπτυχιακός Φοιτητής του τμήματος Διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ. Ο Ben πάσχει από διαβήτη τύπου 1 από το 1999, κάτι που δεν τον έχει εμποδίσει να επιτυγχάνει τους στόχους του.

Έχουμε ακούσει ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, ωστόσο υπάρχουν και άνθρωποι που δεν τρώνε καθόλου πρωινό, ή που ακολουθούν διαλειμματική νηστεία και φαίνεται να τα πηγαίνουν μια χαρά.

Τελικά όμως τι είναι το καλύτερο για εμάς, και σημαντικότερα, για το σάκχαρό μας;

Αυτό που θέλουμε άλλωστε είναι να έχουμε όσο το δυνατό χαμηλότερες τιμές σακχάρου, και εφόσον αποφασίσουμε να πάρουμε πρωινό, πρέπει να γνωρίζουμε ότι θέτει τα πλαίσια στα οποία θα κυμανθούν τα επίπεδα για την υπόλοιπη ημέρα.

Είναι λοιπόν σημαντικό να λάβουμε υπόψη κάποια πράγματα σχετικά με το πρωινό:

1. Πρωινή ινσουλινοαντίσταση

Μπορεί με τον καιρό να έχετε παρατηρήσει ότι όταν το γεύμα που τρώτε για πρωινό έχει πολλούς υδατάνθρακες, η τιμή του σακχάρου σας εκτοξεύεται. Είτε τρώτε δημητριακά, είτε τρώτε τοστ, προς μεγάλη σας απογοήτευση, το σάκχαρο ανεβαίνει κατακόρυφα. Και τότε μπορεί να αναρωτιέστε “Γιατί; Δεν καταλαβαίνω”.

Η κατάσταση είναι αυτή: Το σώμα μας παράγει μια ορμόνη που λέγεται κορτιζόλη, η οποία προκαλεί αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτή η ορμόνη βρίσκεται στις υψηλότερες τιμές της στις 7 το πρωί. Έτσι, όταν τρώμε πρωινό με πολλούς υδατάνθρακες εκείνη την ώρα, είναι λογικό ανεβαίνει πολύ η τιμή του σακχάρου.

Ένας τρόπος να αποφύγουμε τις υψηλές τιμές σακχάρου είναι να επιλέξουμε πρωινό με χαμηλούς υδατάνθρακες. Αυτό δεν σημαίνει να μην καταναλώνουμε καθόλου υδατάνθρακες το πρωί, απλώς ότι καλό θα είναι να μειώσουμε τους πρωινούς υδατάνθρακες αν προσέξουμε ότι έχουμε συνεχώς υψηλές τιμές σακχάρου μετά το πρωινό.

2. Καφεΐνη

Σταθερή αξία του πρωινού είναι ο καφές.

Πως όμως επηρεάζει το σάκχαρό μας ο καφές; Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει την απελευθέρωση γλυκογόνου, δηλαδή αποθηκευμένης γλυκόζης, στο αίμα. Όταν συμβαίνει αυτό ανεβαίνει και το σάκχαρο, παρά το γεγονός ότι ο καφές από μόνος του δεν έχει καθόλου υδατάνθρακες.

Αν έχετε προσέξει ότι το σάκχαρό σας ανεβαίνει σιγά σιγά μετά τον καφέ, να ξέρετε ότι μπορεί να φταίει η καφεΐνη, γι’ αυτό και θα πρέπει να υπολογίζετε την αύξηση αυτή στην πρωινή σας δόση ινσουλίνης.

3. Πρωτεΐνη

Τα διάφορα είδη πρωτεΐνης μπορεί να επηρεάσουν τα επίπεδα σακχάρου σας με διαφορετικό τρόπο, και αυτό γιατί η πρωτεΐνη προκαλεί απελευθέρωση γλυκόζης από το συκώτι. Η πρωτεΐνη μπορεί να επιφέρει υψηλά επίπεδα σακχάρου κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό είναι άλλος ένας παράγοντας που θα πρέπει να σκεφτείτε όταν υπολογίζετε την ινσουλίνη σας.

Μπορεί μετά από όλες αυτές τις πληροφορίες να αναρωτηθείτε αν όντως είναι καλό τρώτε πρωινό. Η απάντηση είναι πως έχετε επιλογή. Αν δεν θέλετε δεν χρειάζεται να φάτε πρωινό. Πολλοί άνθρωποι όμως τρώνε γιατί τους δίνει ενέργεια για να ξεκινήσουν την ημέρα.

Όπως και να έχει, καλό είναι να θυμόμαστε ότι ο τρόπος με τον οποίο ξεκινάμε την ημέρα μας θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο πως θα τη συνεχίσουμε.

Πηγή: Diabetes Daily

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares