Τελικά τα μήλα όντως κάνουν τον γιατρό πέρα; Τελικά τα μήλα όντως κάνουν τον γιατρό πέρα;
Θα έχετε ακούσει την έκφραση «Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα». Παρ’ ότι δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι η κατανάλωση μήλων... Τελικά τα μήλα όντως κάνουν τον γιατρό πέρα;

Θα έχετε ακούσει την έκφραση «Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα».

Παρ’ ότι δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι η κατανάλωση μήλων σχετίζεται με λιγότερες επισκέψεις στο γιατρό, σίγουρα μπορεί να βελτιώσει διάφορους τομείς της υγείας μας.

Οφέλη για την υγεία

Τα μήλα έχουν συσχετιστεί με μια σειρά από οφέλη που προάγουν την μακροχρόνια υγεία.

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Τα μήλα είναι πλούσια σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά. Ένα μέτριο μήλο περιέχει τα εξής θρεπτικά συστατικά:

  • Θερμίδες: 95
  • Υδατάνθρακες: 25γρ.
  • Φυτικές Ίνες: 4,5γρ.
  • Βιταμίνη C: 9% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης
  • Χαλκό: 5% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης
  • Κάλιο: 4% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης
  • Βιταμίνη Κ: 3% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης

Η βιταμίνη C συγκεκριμένα εξουδετερώνει τις επιβλαβείς ενώσεις γνωστές ως ελεύθερες ρίζες και προστατεύει από τις ασθένειες.

Τα μήλα είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών όπως κερκετίνη, καφεϊκό οξύ, και επικατεχίνη.

Οφέλη για την καρδιά

Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μήλων συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο σοβαρών χρόνιων ασθενειών όπως η καρδιακή ανεπάρκεια.

Μια έρευνα μάλιστα σε 20.000 ενήλικες αποκάλυψε ότι η κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας φρούτων και λαχανικών με λευκή σάρκα, όπως τα μήλα, συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού.

Αυτό μπορεί να συμβαίνει λόγω της ύπαρξης φλαβονοειδών, ενώσεων που έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή και προστατεύουν την καρδιά.

Τα μήλα είναι επίσης πλούσια σε διαλυτές ίνες, που μπορεί να βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων χοληστερίνης.

Περιέχουν αντικαρκινικές ενώσεις

Τα μήλα περιέχουν πολλές ενώσεις που μπορεί να βοηθούν στην πρόληψη σχηματισμού καρκινικών όγκων, όπως τα αντιοξειδωτικά και τα φλαβονοειδή.

Σε αναθεώρηση 41 μελετών, η κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας μήλων συνδέθηκε με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου των πνευμόνων, ενώ άλλες έρευνες τη συνέδεσαν με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέως εντέρου.

Οι έρευνες δείχνουν ότι η διατροφή που είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά μπορεί να προστατεύει από καρκίνο του στομάχου, του εντέρου, των πνευμόνων, του στόματος και του οισοφάγου.

Ωστόσο, χρειάζονται περισσότερες έρευνες για να διερευνήσουν τις πιθανές αντικαρκινικές ιδιότητες των μήλων και να διαπιστώσουν κατά πόσο παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες.

Άλλα οφέλη για την υγεία

Η κατανάλωση μήλων έχει συνδεθεί και με άλλα οφέλη για την υγεία.

  • Βοηθούν στην απώλεια βάρους: Πλούσια σε φυτικές ίνες, τα μήλα προκαλούν αίσθηση κορεσμού, συμβάλλοντας στην μείωση της πρόσληψης θερμίδων και στην απώλεια βάρους.
  • Βελτιώνουν στην υγεία των οστών: Μελέτες σε ανθρώπους και ζώα έχουν δείξει ότι η κατανάλωση φρούτων συνδέεται με αυξημένη οστική πυκνότητα και μειωμένο κίνδυνο οστεοπόρωσης.
  • Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου: Έρευνες σε ζώα έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μήλων μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του οξειδωτικού στρες, της γνωστικής ικανότητας και στη καθυστέρηση της γήρανσης.
  • Προστασία από το άσθμα: Έρευνες δείχνουν ότι η αυξημένη κατανάλωση μήλων μπορεί να συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης άσθματος.
  • Μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη: Σύμφωνα με μεγάλη αναθεώρηση μελετών, η κατανάλωση ενός μήλου την ημέρα συνδέθηκε με 28% μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σε σύγκριση με τη μη κατανάλωση μήλων.

Ανακεφαλαίωση

Τα μήλα έχουν υψηλή θρεπτική αξία και έχουν συνδεθεί με διάφορα οφέλη για την υγεία, όπως βελτίωση της υγείας της καρδιάς και μείωση κινδύνου εμφάνισης κάποιων τύπων καρκίνου.

Πιθανά μειονεκτήματα

Η κατανάλωση ενός μήλου κάθε μέρα δεν διαφαίνεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία.

Ωστόσο, η ξαφνική μεγάλη αύξηση φυτικών ινών σε μικρό χρονικό διάστημα, μπορεί να προκαλέσει αέρια με αίσθηση φουσκώματος και στομαχόπονο.

Όπως συμβαίνει και με άλλα φρούτα, τα μήλα περιέχουν αρκετούς υδατάνθρακες.

Πηγή: healthline.com

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares