Η κατανάλωση φρούτων συνδέθηκε με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 Η κατανάλωση φρούτων συνδέθηκε με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, η κατανάλωση φρούτων μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου... Η κατανάλωση φρούτων συνδέθηκε με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, η κατανάλωση φρούτων μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι διατροφολόγοι και οι ερευνητές του διαβήτη, πίστευαν ότι οι καλές διατροφικές συνήθειες πιθανά παίζουν ρόλο στην πρόληψη του διαβήτη. Για παράδειγμα, η Αμερικανική Ομοσπονδία Διαβήτη (ADA), αν και αναφέρει ότι δεν αντιδρούν όλοι οι οργανισμοί στις διάφορες τροφές με τον ίδιο τρόπο, συστήνει τουλάχιστον δύο μερίδες φρούτα ημερησίως, μαζί με δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά και όσπρια.

Σύμφωνα με την ADA, τα περισσότερα φρούτα περιέχουν ωφέλιμες φυτικές ίνες και έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Οι έρευνες που είχαν πραγματοποιηθεί μέχρι πρόσφατα σχετικά με την κατανάλωση φρούτων και την επίδρασή τους στο διαβήτη, είχαν αντικρουόμενα πορίσματα, αν και μερικές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δεν βοηθούν απλά στην πρόληψη του διαβήτη, αλλά και άλλων χρόνιων ασθενειών, όπως η καρδιαγγειακή νόσος και η υπέρταση. Φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι τα μήλα, τα πορτοκάλια, τα σταφύλια, τα αχλάδια, τα βερίκοκα, οι μπανάνες, τα ακτινίδια και τα μούρα.

Ωστόσο, η νέα έρευνα ενισχύει την θεωρία ότι η κατανάλωση φρούτων έχει οφέλη στην πρόληψη και την καθυστέρηση της εμφάνισης του διαβήτη τύπου 2. Για την έρευνά τους, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν στοιχεία από αυστραλιανή εθνική έρευνα με τίτλο “The Australian Diabetes, Obesity and Lifestyle Study” (Αυστραλιανή έρευνα για το Διαβήτη, την Παχυσαρκία και τον Τρόπο ζωής). Πρόκειται για μια επανεξέταση των κινδύνων εμφάνισης διαβήτη σε ανθρώπους ηλικίας άνω των 25 ετών στις έξι πολιτείες της Βόρειας Αυστραλίας.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 7674 Αυστραλοί. Το 55% αυτών ήταν γυναίκες με μέση ηλικία τα 54 χρόνια. Οι συμμετέχοντες λάμβαναν μέση κατανάλωση φρούτων 162 γραμμάρια ημερησίως. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Μαΐου του 1999 και του Δεκεμβρίου του 2000 με επαναλληπτικές περιόδους από το 2004-2005 και το 2011-2014.

Η κατανάλωση φρούτων συνδέθηκε με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν δύο ή περισσότερες μερίδες φρούτων κάθε μέρα, είχαν 36% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 σε μια περίοδο 5 ετών. Το συμπέρασμα αυτό αφορούσε κυρίως την κατανάλωση μήλων, αλλά και μπανανών και σε μικρότερο βαθμό, πορτοκαλιών.

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι το πόρισμα αυτό δεν ισχύει για χυμό φρούτων, κάτι που οδήγησε τους ερευνητές στην απόφαση να «να εστιάσουν στην κατανάλωση ολόκληρων φρούτων». Σύμφωνα με τους ερευνητές, «η υψηλότερη ολική πρόσληψη φρούτων, συσχετίστηκε με καλύτερες μετρήσεις ανοχής και ευαισθησίας στην ινσουλίνη». Τα πορίσματα αυτά θεωρήθηκαν σημαντικά, λόγω του μεγάλου μεγέθους του πληθυσμού που έλαβε μέρος στην έρευνα, αν και οι ερευνητές προειδοποίησαν ότι οι συμμετέχοντες έτειναν να είναι υψηλότερου οικονομικού επιπέδου, και γενικά πιο υγιείς από τον υπόλοιπο Αυστραλιακό πληθυσμό. Ως αναμενόμενο, οι άνθρωποι που καταναλώνουν περισσότερα φρούτα, τείνουν να έχουν υγιεινότερες διατροφικές συνήθειες.

Ο επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας Nicola Bondonno, PhD., εξήγησε ότι: «Βρήκαμε σχέση μεταξύ της πρόσληψης φρούτων και των δεικτών ευαισθησίας στην ινσουλίνη, γεγονός που σημαίνει ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν περισσότερα φρούτα χρειαζόταν να παράγουν λιγότερη ινσουλίνη για να μειώσουν τα επίπεδα γλυκόζης τους. Επίσης, παρατηρήσαμε ότι αυτού που κατανάλωναν περίπου δύο μερίδες φρούτα την ημέρα, είχαν 36% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 τα επόμενα πέντε χρόνια, από αυτούς που κατανάλωναν λιγότερη από μισή μερίδα φρούτων την ημέρα.»

Πηγή: Diabetes Self Management

Shares
Αποδοχή
Η ιστοσελίδα glykouli.gr χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Shares