Σπόροι chia: γνωρίστε όλα τα οφέλη που προσφέρει μια all-in-one superfood

Οι σπόροι chia μπορούν να μειώσουν το σάκχαρο στο αίμα, να καταπολεμήσουν τη χοληστερόλη και να βελτιώσουν την υγεία του εντέρου

Γνωρίζατε ότι αυτός ο πλούσιος σπόρος έχει έξι φορές περισσότερο ασβέστιο και έντεκα φορές περισσότερο φώσφορο από το γάλα, καθιστώντας τον εξαιρετικό για τη διατήρηση της υγείας των οστών για τους vegans; Γίνεται όλο και πιο γνωστή ως μία από τις μεγαλύτερες φυτικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία είναι σημαντικά για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς και του εγκεφάλου.

Αν δυσκολεύεστε να εδραιώσετε υγιεινές διατροφικές συνήθειες, δοκιμάστε να προσθέσετε μόνο μερικές κουταλιές της σούπας σπόρους chia στα γεύματά σας. Όχι μόνο οι διαλυτές διαιτητικές ίνες θα σας κρατήσουν χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αλλά θα ικανοποιούσαν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας.

Ο σπόρος Chia είναι μια τροφή με φυτικές ίνες, καλής ποιότητας πρωτεΐνη, απαραίτητα λίπη, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα όπως σίδηρος, ασβέστιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρος που απαιτούνται για τη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού του σώματος. Πρόσφατα, μια μελέτη έδειξε ότι οι σπόροι chia ανέστειλαν τη δραστηριότητα του ChE, λόγω της άφθονης ποσότητας φαινόλης που διαθέτουν. Επιπλέον, η έρευνα μπόρεσε να υποστηρίξει τους σπόρους chia ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής με θρεπτικά οφέλη, τα οποία μειώνουν τις αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα και τους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, τα τριγλυκερίδια και η κακή χοληστερόλη. Έχει υποστηριχθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης ως νέα υπερτροφή.

Η μεγαλύτερη πηγή ωμέγα 3 λιπαρών οξέων

Γνωρίζατε ότι αυτός ο πλούσιος σπόρος έχει έξι φορές περισσότερο ασβέστιο και έντεκα φορές περισσότερο φώσφορο από το γάλα, καθιστώντας τον εξαιρετικό για τη διατήρηση της υγείας των οστών για τους vegans; Γίνεται όλο και πιο γνωστό ως μία από τις μεγαλύτερες φυτικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία είναι σημαντικά για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς και του εγκεφάλου.

Ωστόσο, σε αντίθεση με την προκατειλημμένη αντίληψη ότι πρέπει να στραφούμε σε συμπληρώματα ψαριού ή ιχθυελαίου, στις τροφές φυτικής προέλευσης αυτά έρχονται καλά με τη μορφή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που το σώμα μας μετατρέπει σε DHA και έχει καθοριστικό ρόλο στην καλύτερη γνωστική λειτουργία. και την όραση.

Ασπίδα για την υγεία του εντέρου

Μόλις μια κουταλιά της σούπας (15 g) σπόρους chia, που περιλαμβάνουν περίπου 5 g διαλυτές φυτικές ίνες, παρέχει περισσότερο από το 12 τοις εκατό της ΣΗΠ για τις συνολικές διαιτητικές ίνες (συνιστώνται περίπου 40 g/ημέρα). Όταν πέπτεται, απελευθερώνει βιοδραστικές ενώσεις που υποστηρίζουν την ανάπτυξη αρκετών υγιών μικροβίων του εντέρου ζωτικής σημασίας για την υγεία του εντέρου, τις καλύτερες κινήσεις του εντέρου και τη βελτιωμένη ανοσία. Για την πρόληψη του IBS, του καρκίνου του παχέος εντέρου και των χρόνιων διαταραχών, τα ανθεκτικά άμυλα και οι αδιάλυτες ίνες είναι επίσης πολύ ζωτικής σημασίας. Επειδή τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα λαχανικά περιλαμβάνουν αδιάλυτες φυτικές ίνες, ο ΠΟΥ συνέστησε ότι >25 g των συνολικών διαιτητικών ινών πρέπει να προέρχονται από αυτά. Επομένως, προσπαθήστε να διατηρήσετε την πρόσληψη σπόρων chia σε όχι περισσότερο από 15 g την ημέρα (3 κουταλιές της σούπας μη μουλιασμένα) για να καλύψετε τις απαιτήσεις των διαλυτών ινών. Εάν οι διαιτητικές ίνες καταναλώνονται σε περίσσεια (> 60 g/ημέρα συνολικά), θα εμποδίσει την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και θα οδηγήσει σε διάρροια.

Καρδιοπροστατευτικά αποτελέσματα

Οι σπόροι Chia είναι η πλουσιότερη φυτική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων με το 60 τοις εκατό του ελαίου τους να είναι φορτωμένο με αυτούς. Λόγω της ικανότητάς τους να συγκρατεί νερό, οι διαλυτές φυτικές ίνες στους σπόρους chia συνδέονται με τη χολή σε χαμηλότερα επίπεδα LDL χοληστερόλης.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα παίζουν βασικό ρόλο στην πρόληψη του σχηματισμού θρόμβων και πλακών στις αρτηρίες μας. Αυτό σημαίνει ότι αυτοί οι σπόροι βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, στη ρύθμιση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης, στην πρόληψη των θρόμβων αίματος και στη μείωση της φλεγμονής. Μια μελέτη κοόρτης που έγινε σε σχεδόν 60.000 άτομα μας οδήγησε στο συμπέρασμα ότι εκείνοι με την υψηλότερη πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είχαν 17 τοις εκατό μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής θνησιμότητας από την άλλη υποομάδα.

Ενίσχυση του οργανισμού

Όντας πλούσιοι σε μικροθρεπτικά συστατικά, οι σπόροι chia βοηθούν στη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας των νεύρων και των μυών, υποστηρίζουν ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, διατηρούν τον καρδιακό παλμό σταθερό και βοηθούν τα οστά να παραμείνουν δυνατά. Βοηθούν στην παραγωγή ενέργειας, πρωτεϊνών και νουκλεϊκών οξέων. Υπάρχουν διατροφικά οφέλη που σχετίζονται λόγω των αντιοξειδωτικών και των φαινολικών ενώσεων που βρίσκονται σε αυτά, τα οποία μπορεί να μειώσουν τη διεισδυτικότητα των καρκινικών κυττάρων, να βελτιώσουν την κλινική έκβαση και να μειώσουν τη φλεγμονή, το οίδημα, τις ορμονικές ανισορροπίες και το υψηλό ουρικό οξύ.

Μειώνει τις αιχμές του σακχάρου στο αίμα

Οι σπόροι Chia περιλαμβάνουν διαιτητικές ίνες, οι οποίες επιβραδύνουν την πέψη και προάγουν το αίσθημα πληρότητας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των αυξήσεων του σακχάρου στο αίμα μετά τα γεύματα. Η βελτίωση της αντίστασης στην ινσουλίνη επιτυγχάνεται με τη μείωση του φλεγμονώδους δείκτη (C-αντιδρώσα πρωτεΐνη).

Αν και υπερτροφές όπως ο ηλιόσποροι, το κεχρί και η κινόα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, οι σπόροι chia έχουν δει τη μεγαλύτερη δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια. Σε σχέση με την αυξανόμενη ζήτηση για λειτουργικά τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής, η πρωτεΐνη με βάση το chia εδραιώνει τη θέση της ως πηγή φυτικών πρωτεϊνικών συμπληρωμάτων, εναλλακτικών γαλακτοκομικών φυτών, αθλητικών ποτών και υποκατάστατων αυγών σε όλο τον κόσμο.

Οι σπόροι Chia είναι ένα αρκετά απλό συστατικό με εξαιρετικές διατροφικές ιδιότητες. Αυτός ο σπόρος είναι εξαιρετικά περιζήτητος και αγαπητό στα νοικοκυριά. Πολλά νέα είδη είναι διαθέσιμα λόγω των εξαιρετικών λειτουργικών τους ιδιοτήτων, όπως σπόροι chia σε βούτυρο ξηρών καρπών, μπάρες granola, φυτικά συμπληρώματα υγείας, μπισκότα φυτικής προέλευσης, κέικ, άλλα προϊόντα φούρνου, εναλλακτικά γαλακτοκομικά προϊόντα και πολλά άλλα.

Πώς να καταναλώνετε τους σπόρους chia

Συχνά τίθεται το ερώτημα εάν αυτοί οι σπόροι πρέπει να καταναλωθούν αλεσμένοι ή ολόκληροι. Οι σπόροι Chia είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο συστατικό και μπορούν να καταναλωθούν με κάθε τρόπο. Ένας καλός κανόνας είναι ότι ενώ τρώτε τους σπόρους ξηρούς, η επιλογή αλεσμένου chia μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της απορρόφησης. Μην καταναλώνετε νερό αμέσως μετά την κατανάλωση ολόκληρων σπόρων chia.

Μπορείτε επίσης να μαγειρέψετε σπόρους chia χρησιμοποιώντας φυτικό γάλα για να παρασκευάσετε θρεπτικό χυλό ή πουτίγκα. Την επόμενη φορά που θα ψήσετε, σκεφτείτε να αλλάξετε το φυτικό συστατικό. Οι αλεσμένοι ξηροί σπόροι είναι εξαιρετικοί γαλακτωματοποιητές και μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν τα αυγά στην αρτοποιία χάρη στην ικανότητά τους να συγκρατούν το νερό. Δεδομένου ότι έχουν ελάχιστη έως καθόλου διακριτική γεύση, δεν υπερισχύουν των άλλων συστατικών στη ζύμη για κέικ, τις ζύμες μπισκότων, τις μαρμελάδες και τις μαρμελάδες. Οι αλεσμένοι ξηροί σπόροι μπορούν επίσης να συμπεριληφθούν σε μπάρες διατροφής, κράκερ με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και οποιαδήποτε άλλα είδη αρτοποιίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι σπόροι chia έχουν μεγάλη αξία.

Total
104
Shares
Σχετικά άρθρα